کد خبر: ۳۲۱۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان از انجام تست گاما اینترفرون (جهت تشخیص دامهای راکتور سلی) که برای اولین بار در کرمان صورت گرفت، خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر صدیقه کاظمی نیا» افزود: سل یکی از مهمترین بیماری های عفونی و مشترک بین انسان و دام است و این بیماری تقریبا تمام اندام های بدن را درگیر می کند و اغلب به صورت مزمن به شکل ارزنی و یا ترشحی قابل شناسایی است و از لحاظ کاراکتر خاص خود، از بیماری های مهم و خطرساز فراروی اقتصاد دامی و بهداشت عمومی محسوب می شود .

دکتر کاظمی نیا در ادامه بیان داشت: با توجه به یافتن چند مورد سل گاوی توسط کارشناسان این اداره کل از یک گاوداری در شهرستان زرند که دارای سابقه خریداری دام از استانهای دیگر بوده است، این تست جهت ردیابی و پاک سازی موارد آلوده در استان انجام پذیرفت .

این مقام مسئول اظهار داشت: مقرر گردید که تست گاما اینترفرون  بطور همزمان موازی با تست توبرکولیناسیون مقایسه ای در خصوص کلیه گاوهای گاوداری مذکور به منظور به حداقل رساندن موارد کاذب صورت پذیرد و موارد آلوده سریعاً حذف شوند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد: تست گاما اینترفرون  برای نخستین بار در آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان کرمان راه اندازی گردید و کارشناسان آزمایشگاه نیز در این زمینه تحت آموزش قرار گرفتند.

کاظمی نیا ضمن تشکر از ریاست محترم آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور جناب آقای دکتر حقیقی و  مهندس حسن زاده در خصوص همکاری مطلوب با اداره کل دامپزشکی استان کرمان از آنان تقدیر نمود .

وی در ادامه گفت: این آزمون بصورت دو مرحله ای شامل فعال سازی سلول های ایمنی توسط آنتی ژن های اختصاصی و غیراختصاصی و بکارگیری کنترل های مثبت، منفی و خنثی و همچنین انجام آزمون الایزا بر روی پلاسمای خون کامل حیوان طی دو روز انجام پذیرفت .

دکتر صدیقه کاظمی نیا در پایان اظهار داشت: آزمون گاما اینترفرون  بعنوان یک تست تکمیلی و تاییدی در موازات تست جلدی سل در پاک سازی و شناسایی حیوانات آلوده در فارم کمک کننده و موثر می باشد  .
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نادر مصوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
سرکار خانم دکتر موفق و موید باشید.
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
خانم دکتر موفق وموید باشی که کاش معاون سلامت استان کناری هم از شما یاد می گرفت
نظر شما
ادامه