کد خبر: ۳۲۱۵۱
خبرگزاری فارس: نشت گازوئیل جان بیش‌ از 2 هزار مرغ نیمچه گوشتی را در درمیان گرفت
 

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بر اثر نشت گازوئیل در یک واحد مرغداری، 2 هزار و 400 قطعه مرغ نیمچه گوشتی در آتش سوختند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «جواد غنچه» اظهار داشت: یک واحد مرغداری نیمچه گوشتی در روستای آب گرم روستای درمیان خراسان جنوبی ظهر گذشته دچار حریق شد.

وی با بیان اینکه طی این حادثه 2 هزار و 400 قطعه مرغ نیمچه گوشتی در آتش سوختند، اضافه کرد: طیور این واحد مرغداری 17 روزه بودند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی علت حادثه را نشت سیستم گرمایشی سالن مرغداری اعلام کرد و افزود: واحدهای مرغداری در راستای گرم نگه‌داشتن محیط سالن از بخاری هایی گازوئیلی استفاده می کنند.

غنچه ادامه داد: بر اثر نشت گازوئیل و آتش گرفتن بخاری های مستقر در داخل سالن این واحد مرغداری دچار حریق شد و تمام مرغ ها از بین رفتند.

وی اعلام کرد: برای صدور بیمه‌نامه، واحد مرغداری باید دارای پروانه بهره‌برداری، پروانه بهداشتی معتبر و مجوز جوجه‌ریزی معتبر باشد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بخش دام و طیور یکی از بخش‌های مهم تولیدی است که محصولاتی همچون گوشت قرمز و گوشت مرغ را تولید می کند.

غنچه به دستورالعمل بیمه طیور در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: بیمه طیور به دو روش اجباری و تکمیلی انجام می شود.

وی پیرامون بیمه اجباری طیور اظهار داشت: این نوع بیمه در برابر حوادثی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و طوفان پس از تأیید توسط اداره کل دامپزشکی انجام می شود، بنابراین به ازای هر قطعه جوجه مبلغ 200 ریال حق بیمه دریافت می شود.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: بیمه تکمیلی نیز به صورت اختیاری صورت می گیرد به طوری که افراد می توانند تا 14 روز پس از جوجه ریزی نسبت به این نوع بیمه اقدام کنند.

غنچه تعرفه بیمه تکمیلی را به ازای هر قطعه جوجه 2 هزار و 700 ریال ذکر کرد و ادامه داد: در راستای این نوع بیمه تمام بیماری های طیور زیر پوشش قرار می گیرد.

 

 

نظر شما
ادامه