کد خبر: ۳۲۱۲۲
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند:
آیین‌نامه اجرایی این بند حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزارت جهاد کشاورزی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد ...
 

حکیم مهر - نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اعاده شده از شورای نگهبان با اصلاح بند الحاقی 4 ماده 8 با 130 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، در اصلاح بند الحاقی 4 ماده 8 این لایحه آمده است: هرگونه تبلیغ خدمات و کالاهای آسیب‌رسان به سلامت موضوع ماده 48 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) بر اساس تشخیص و اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران از سوی همه رسانه‌ها ممنوع است.

همچنین نمایندگان مجلس با اصلاح بند الحاقی ماده 8 این لایحه نیز با 131 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند الحاقی 3 اصلاح شده این لایحه آمده است: مراکز تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی، دارو و فرآورده‌های زیستی دامپزشکی موظفند در چارچوب ضوابط فنی و بهداشتی که از طریق سازمان دامپزشکی اعلام می‌شود نسبت به استقرار سامانه‌های بهداشتی مربوطه اقدام کنند. افراد حقوقی غیردولتی می‌توانند با اخذ مجوز مربوط از سازمان دامپزشکی کشور در زمینه ارائه خدمات اجرا و ممیزی غیررسمی این سامانه‌ها فعالیت کنند. آیین‌نامه اجرایی این بند حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزارت جهاد کشاورزی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

گفتنی است نمایندگان با اصلاح بند یک الحاقی ماده 8 نیز موافقت کردند. در این اصلاحیه آمده است: هرگونه واردات تجاری ذخیره‌سازی، توزیع، عرضه و فروش کالاهای دارویی، واکسن، مواد زیستی، طبیعی و سنتی، مکمل‌های تغذیه‌ای، آرایشی، بهداشتی، غذایی و ملزومات و تجهیزات پزشکی که در سامانه رهگیری و کنترل اصالت طبق ضوابطی که وزارت بهداشت و درمان اعلام می‌کند ثبت نشده باشد جرم محسوب می‌شود و با مجرم طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 3/10/92 برخورد می‌شود. مسئولیت اجرای این بند در مورد سموم و کود شیمیایی و همچنین کالاهای با مصرف دامی در چارچوب وظایف مذکور در این ماده بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی است.
 
 
نظر شما
ادامه