کد خبر: ۳۲۰۶۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
 

«دکتر محمدرضا سالاری» عضو شورای نظام دامپزشکی استان قزوین و رئیس انجمن صنفی داروخانه های دامپزشکی این استان، در نامه ای به رئیس سازمان نظام دامپزشکی، خواستار پیگیری و دفاع از صنف دامپزشکی درخصوص اظهارات امام جمعه محترم کرج در خطبه های نماز جمعه 23 مهرماه شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

 

جناب آقای دکتر صفری ریاست محترم سازمان نظام دامپزشکی

با درود و تقدیم شایسته ترین احترامات

پیرو خبر درج شده در مورخ 23 مهر 1395 سایت وزین حکیم مهر در خصوص اظهارات امام جمعه محترم کرج مبنی بر هشدار از ازدیاد کلینیک های دامپزشکی در کرج و پیوند این مساله با تهاجم فرهنگی غرب، ضمن اعتراض به این اظهارات، از حضرتعالی درخواست می کنم به عنوان عالی ترین مقام تشکل دامپزشکی کشور به نحو شایسته موضوع پیگیری و از مقام شامخ دامپزشک دفاع گردد.

هر روز شاهد ایجاد ناملایماتی برای صنفی هستیم که وظیفه ای جز خدمت ندارد. شاهد حمله به صنفی هستیم که پایه وستون بهداشت و سلامت حیوان و انسان در این کشور است.

جناب آقای دکتر، ارتباط دادن فعالیت این صنف با هجمه فرهنگی و سیاست زنگ خطر دیگریست که به صدا در آمده است. امید است با درایت حضرتعالی از هجمه جدید به این قشر زحمتکش جلوگیری شود و از تکرار حوادث تلخی مشابه آنچه که در مورد لغو کنسرت در مشهد و قم و ... اتفاق افتاد، در مورد این صنف خدمتگزار جلوگیری به عمل آید.

احتمالاً اظهارات مطرح شده از این دست ناشی از کم اطلاعی اطرافیان امام جمعه محترم کرج می باشد که به شکلی نامناسب به ایشان منتقل گردیده است و در مقدس ترین فریضه اسلامی به بدترین وجه بیان شده است که اگر می دانستند سلامت غذایی خانواده خودشان را مدیون تلاش این صنف هستند، حتماً از چنین اظهاراتی اجتناب می کردند.

در پایان عرایضم مطمئن هستم که حضرتعالی بهترین متولی در پاسداشت حرمت حرم دامپزشکی هستید.

با احترام مجدد

محمدرضا سالاری

عضو نظام دامپزشکی
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
1
1
طرحي كه دكتر لطفي داده بودند خوب بود.بهترين راهكار ملاقات عده اي از نخبگان دامپزشكي با مراجع عظام مي باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
1
0
واقعا بايد اين موضوع اساسي پيگيري بشه! مگه ميشه انقدر به يه حرفه بنيادي در جامعه توهين كنند.يك هفته دامپزشكا تو اين مملكت كار نكنن اونوقت متوجه ميشن كارشون چقدر مهمه !
بهزاد رنجبران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
2
0
به بخش پایانی این نامه توجه فرمایید:

".... که اگر می دانستند سلامت غذایی خانواده خودشان را مدیون تلاش این صنف هستند، حتماً از چنین اظهاراتی اجتناب می کردند."

به نظرم کمتر کسی متن خطبه‌های آن نماز جمعه را که رسانه محترم حکیم مهر نیز لینک آن را به نقل از "تسنیم" در خبر قرار داده بودند مطالعه کرده است.
کاملا مشخص است که منظور آقای سید محمد مهدی حسینی از -کلینیک دامپزشکی - کلینیک دام بزرگ نبوده است تا به امنیت غذایی مربوط باشد.
شاید با تغییر خوراک فکری، خوراک جسمی نیز تغییر کرده باشد!
محمدرضا سالاری
|
Switzerland
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
3
جناب آقای رنجبران سلام
آیا میدانید کلینکهای دام کوچک چه سهم عمده ای در کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان دارند
امنیت غذایی فقط مربوط به کلینک دام بزرگ نیست. خیلی عوامل در این قضیه دخیل می باشند
از دیگر سو درمان حیوانات کوچک چه مشکلی دارد ؟
چون جدیدا مد شده به سگ و گربه گیر بدهند نباید درمان صورت پذیرد ؟
دوست عزیز مغلطه کردن مشکلی را حل نمیکند
من به مباحث سیاسی و اینکه در پشت این قضایا چه اهداف شومی دنبال می شود ندارم من به عنوان یک جراح دامپزشک نسبت به ایجاد حساسیت در حرفه خودم حساس هستم
یادمان باشد که
میازار موری که دانه کش است
که جان دارد و جان شیرین خوش است
آزار حتما نباید به شکل مستقیم باشد آزار افرادی که برای سلامت جان حیوانات اعم از بزرگ و کوچک اعم از گاو یا گوسفند سگ یا گربه یا ...تلاش میکنند نیز آزار است
من به عنوان یک دامپزشک قدر دان زحمات همه فعالان در این بخش هستم و بر پایشان بوسه میزنم

امیدوارم همه ما به راه راست هدایت شویم

محمدرضاسالاری
دامپزشک
پاسخ ها
بهزاد رنجبران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
جناب آقای دکتر سالاری
جراح محترم و عضو شورای نظام دامپزشکی استان قزوین

با درود و رد تحیت

پرسیده‌اید:

۱- "آیا می‌دانید کلینیک‌های دام کوچک چه سهم عمده‌ای در کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان دارند؟"

آماری از این دست در دسترس بنده نیست. اگر شما اطلاعاتی از این دست در جامعه‌ی ایران دارید خوشحال می‌شوم اعلام بفرمایید. اما پرسش اساسی اینجاست که منظور شما از انسان و حیوان کدام است؟ [البته اگر باز بنده را متهم به مغلطه نکنید]
آیا منظور شما سگ گله‌ی مش رحیم نامی از ایل سنگسر در ارتفاعات لار در قرق پلور است؟ یا درمان سگ کوکر اسپانیل بانویی پورشه سوار در پنت هاسی در زعفرانیه؟
کلینیک‌های دام کوچک چه سهمی عمده‌ای در کنترل بیماری‌های مشترک بین مش رحیم و سگ گله‌اش دارند؟

۲- "درمان حیوانات کوچک چه مشکلی دارد ؟"

یک نفر از مخالفین متشرع نگهداری حیوانات خانگی نجس العین را معرفی نمایید که با درمان حیوانات کوچک مخالفت کرده باشد. جناب آقای دکتر محمدرضا سالاری، مغلطه‌ی اصلی اینجا و توسط همفکران شما رخ داده است.
این نظر همان‌قدر مردود و باطل است که برابر دانستن حکم نجاست حیوانی با آزار رساندن به آن توسط عوام.
لطفاً بفرمایید از میان همه‌ی حیواناتی که قابلیت نگهداری در فضای آپارتمان را دارند چرا و تنها چرا بر روی "سگ" چنین سرمایه‌گذاری هنگفتی شده است؟

و گفته شده است:

"من به مباحث سیاسی و اینکه در پشت این قضایا چه اهداف شومی دنبال می شود ندارم من به عنوان یک جراح دامپزشک نسبت به ایجاد حساسیت در حرفه خودم حساس هستم "

پذیرفتن ادعای عدم دخالت در مباحث سیاسی محل تردید است چرا که در نامه‌ی فوق، صراحتاً این موضوع را به قضایای کاملاً سیاسی و پوپولیستی کنسرت پیوند داده و فرموده بودید:

"... و از تکرار حوادث تلخی مشابه آنچه که در مورد لغو کنسرت در مشهد و قم و ... اتفاق افتاد، در مورد این صنف خدمتگزار جلوگیری به عمل آید."

بنده میان برگزاری کنسرت و نگهداری سگ جز گزاره‌ی سیاستگذاری‌های فرهنگی نادرست، ارتباطی نمی‌بینم. زیرا روشن است که کنسرت در مقوله‌ی علم موسیقی، و نگهداری سگ در مقوله‌ی علوم دامپزشکی است.

در بخش دوم این بند، کاملا با شما موافق بوده و اعلام می‌دارم اینجانب نیز به عنوان عضو کوچکی از جامعه‌ی نظام دامپزشکی استان تهران، در برابر ایجاد حساسیت‌های منفی به وجود آمده، درباره‌‌ی حرفه‌ی مقدس دامپزشکی به شدت دفاع خواهم نمود و نخواهم گذاشت تمام آن خدمات بعضاً جهادگرایانه در پی برخی تحرکات، یکباره به برچسب اشاعه‌ی اعمال مخالف شئونات اسلامی آلوده‌ گردد.

همچنین ضمن درک آزردگی ناشی از احتمال کاهش سود سرشار تجارت پت انیمال، به عرض می‌رسانم، نقش‌آفرینی ناآگاهانه در طرح شوم استحاله‌ی فرهنگی بسی آزاردهنده‌تر است.


اهدناالصراط المستقیم
آمین
صهیب شقاقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
1
نمیشود مردم را به اجبار از نگهداری حیوانات خانگی اعم ازسگ و گربه منع کرد،این حیوانات قدمتی به طول تمدن بشری دارند و همواره همراهی مهربان برای انسان بوده اند.نمیتوان نگهداری از سگ و گربه را نماد غربزدگی دانست.باید بجای راه انداختن هجمه ها میتوان از این پتانسیل برای بهبود آلام روحی و روانی قشر بزرگی از جامعه استفاده کرد.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
با سلام به دوستان
وقتی ....................... عزم جزم کرده که ریشه دامپزشکی رو بویژه اخیرا فعالیت مسئولین فنی بهداشتی را بخشکاند( با سنگ اندازی در اجرای ماده 19) و امنیت غذایی جامعه را بخطر اندازد .دیگه از امام محترم جمعه یک شهر که غالبا خودشان اطلاعات را از دورو بری ها کسب و نتیجه گیری میکنند چه انتظاری میتوان داشت.از ماست که بر ماست
نظر شما
ادامه