کد خبر: ۳۱۹۸۷
 

 «آیت الله حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه شهرستان کرج در دیدار مدیر کل دامپزشکی، معاونین و جمعی از مسئولین دامپزشکی استان بر لزوم حفظ سلامت مواد غذایی که به دست مردم میرسد تاکید نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، به مناسبت 14 مهر روز ملی دامپزشکی «دکتر علی اصغر شریفی» مدیر کل، معاونین و جمعی از روسای ادارات ستادی در دفتر نمازجمعه شهرستان کرج حضور یافته و با امام جمعه شهرستان کرج دیدار نمودند.

در این دیدار ابتدا دکتر شریفی ضمن تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله حسین (ع) به عموم عزاداران استان گفت: روز 14مهر سالهاست به عنوان روز ملی دامپزشکی نام گرفته است و در این ایام مراسمات و برنامه های مختلف برگزار می گردد و یاد و نام تلاشگران گمنام عرصه سلامت در این روز گرامی داشته می شود.

دکتر شریفی در خصوص کشتارگاهها و نظارت بر این مراکز گفت: تعداد 5 کشتارگاه طیور و دو کشتارگاه دام در استان فعال هستند که در تمامی این مراکز دکتر دامپزشک و بازرسین دولتی و خصوصی و همچنین ناظرین شرعی حضور داشته و نظارتهای بهداشتی و شرعی لازمه را انجام می دهند.

وی در خصوص گوشتهای وارداتی نیز گفت تمامی گوشت های تولید شده در کشورهای مبداء تحت نظارت دامپزشکی و روحانیون شرعی تولید و روانه کشور می شوند.

وی در بخشی از سخنان خود به نظارتهای بهداشتی مراکز عرضه و تولید اشاره و گفت در استان البرز تعداد تقریبی 3000 مرکز عرضه مواد خام دامی، رستوران ، کبابی و غیره وجود دارد که حدوداً 2000 مرکز فقط در شهرستان کرج واقع شده است و با وجود کمبود نیرو امر نظارت بر اینگونه مراکز دشوار است. وی افزود در 6 ماهه ابتدای سالجاری بیش از 360 تن مواد خام دامی کشف و ضبط شده که از این میزان مقدار 107 تن پس از احراز فساد و غیر قابل مصرف بودن معدوم سازی شده است و غالب این موارد در کلان شهر کرج بوده است. دکتر شریفی گزارشی نیز در خصوص نظارتهای دامپزشکی در عید قربان امسال ارائه نمود و افزود در ایام محرم نیز اکیپهای بازرسی این اداره کل آماده خدمات رسانی به هیات ها و دستجات عزاداری هستند.

آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار صمیمی ایام سوگواری حضرت سید الشهداء را به عموم شیعیان جهان تسلیت گفته و آرزوی قبولی عزاداریها را از خداوند منان خواستار شد.

امام جمعه کرج در خصوص دامپزشکی و نقش آن در سلامت جامعه تاکید نموده و گفت مردم باید با خیالی آسوده مواد غذایی را مصرف کرده و از لحاظ حلال بودن و بهداشتی بودن آن هیچ دغدغه ای نداشته باشند و این وظیفه خطیر بر عهده دامپزشکی و پرسنل جهادگر آن می باشد.

آیت الله حسینی همدانی همچنین با اشاره به روایات و احادیث گفتند: ائمه شیعه نیز بر لزوم رعایت بهداشت و حفظ سلامت بسیار تاکید داشتند و در اسلام نیز به ذبح شرعی و بهداشتی دام قربانی تاکید شده است.

 
نظر شما
ادامه