کد خبر: ۳۱۹۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

به گزارش دبیر انجمن علمی دانشجویی دامپزشکی دانشگاه سمنان، یکی از مشکلات بزرگ دامپزشکی کشور عدم آگاهی کافی مردم و مسئولین نسبت به این رشته و نقش آن در جامعه است. به همین منظور این انجمن و دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان با همکاری  اداره کل دامپزشکی استان ، سازمان نظام دامپزشکی استان و اداره کل فرهنگ، ارشاد اسلامی استان سمنان و شرکت داروسازی رویان دارو به مناسبت هفته دامپزشکی مجموعه ای از اقدامات فرهنگی را در سطح شهرستان انجام داد.

فعالیت ها:

 1- برگزاری اولین مسابقه نقاشی دامپزشکی با محوریت دامپزشکی در خدمت سلامت جامعه همراه با حمایت از گونه های در معرض خطر انقراض (اهدای عروسک های فک خزری و دلفین پوزه بطری به عنوان هدیه به تمام نقاشی ها) در نمایشگاه دست آوردهای اداره کل دامپزشکی استان سمنان

 2- برگزاری مسابقه بزرگ هفته دامپزشکی: تعداد 3 عدد بروشور با محتوای عمومی وکلی در مورد دامپزشکی که در اختیار مردم قرار گرفت و طرح سوال از بروشورها (اهدای 40 کارت هدیه 50 هزار تومانی به 40 نفر). همچنین این مسابقه به صورت مجازی (www.tiny.cc/uvf4ey)  نیز در سطح کشور برگزار گردید.

 3- بزرگ داشت روز ملی دامپزشکی با حضور مسئولین استانی، دانشگاهی، بخش خصوصی و دانشجویان

 4- پخش گزارش بزرگداشت روز دامپزشکی برگزار شده در دانشگاه سمنان از برنامه "در شهر" از شبکه استانی سمنان

 5- نصب بنر با عنوان "دامپزشکی چتر سلامتی جامعه" در میادین اصلی شهر سمنان

به گزارش قدرتی دبیر انجمن دست آوردهای این فعالیت فرهنگی به شرح زیر می باشد:

 1- آگاه سازی 300 کودک و خانواده آن ها نسبت به دامپزشکی و نقش آن در جامعه با توضیحات دانشجویان، بازدید مسئولین استانی (نماینده محترم مردم سمنان در مجلس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونت محترم فرهنگی دانشگاه سمنان، مدیرکل امر عشایر استان، مدیر کلی جهاد کشاورزی استان و . . .) و کشوری (ریاست محترم سازمان نظام دامپزشکی ج. ا. ا.) از نمایشگاه و غرفه انجمن علمی؛ که در این بازدید با اکثریت مسئولین مصاحبه ای پیرامون وضعیت دامپزشکی و راهکارهای پیشرفت این حرفه صورت گرفت

جناب آقای دکتر همتی نماینده محترم مردم شهر سمنان: این رشته با توجه به وظایف مهمی که دارد از هر نظر باید مورد حمایت واقع شود تا به اهداف ان برسیم. جایگاه این عزیزان قطعا باید بالاتر و والاتر از این باشد ما به عنوان نمایندگان ملت در این زمینه آماده همکاری هستیم .

جناب آقای دکتر سوغندی مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد استان سمنان: علارغم فواید بسیار و پیشرفت های علمی این رشته، نگاه عامیانه زده ای نسبت به این رشته وجود دارد. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتلای علمی و حفظ کرامت آنان را از وظایف خود می داند.

جناب آقای دکتر صفری رئیس محترم سازمان نظام دامپزشکی ج. ا. ا.: حضور دانشجویان در این نمایشگاه امید ما را به آینده دامپزشکی افزایش می دهد، و قطعا این اقدام نویدبخش ارتقا و رشد دامپزشکی و نقش آفرینی آن در رشد و تعالی دامپزشکی، به تبع آن توسعه کشور است .

جناب آقای دکتر محمدی مسئول محترم فرهنگی دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان: با عنایت به اینکه رشته دامپزشکی دارای وظایف خطیر در عرصه سلامت و بهداشت جامعه و پیوند عمیقی که با زندگی انسان دارد، لازم است تا ان شا الله اطلاع رسانی و شفاف سازی خدمات این حوزه بیش از بیش صورت گیرد. امید است با حرکت و فعالیت انجمن علمی دانشجویی و سایر دستگاه های مرتبط و حتی غیر مرتبط ادامه پیدا کند تا به آرمان ها و اهداف مد نظر دست یابیم.

2- آگاه سازی بیش از  2000 نفر با شرکت در مسابقه بزرگ هفته دامپزشکی

 3- بیان مشکلات و وضعیت دامپزشکی استان و کشور در بزرگداشت روز ملی دامپزشکی: در مراسمی با حضور ریاست محترم دانشگاه، مسوول محترم نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه، معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مدیر کل محترم دامپزشکی استان و معاونین مربوطه، ، مدیریتدانشکده دامپزشکی، اساتید و دانشجویان دامپزشکی ودامپزشکان بخش خصوصی در محل تالار دانش دانشگاه برگزار شد.

 4- پخش رسانه ای مراسم بزرگداشت روز ملی از شبکه استانی و فرهنگ سازی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

 5- فرهنگ سازی در سطح شهر با استفاده از بنر های نصب شده در میادین اصلی برای افزایش سطح آگاهی مردم

دانشجویان دانشکده دامپزشکی امیدوارند با فراگیر شدن اینچنین برنامه هایی در سطح کشور، میزان آگاهی مردم نسبت به این رشته افزایش یابد و دامپزشکی در جایگاهی که شایسته آن است قرار گیرد .

مشاهده کلیپ پخش شده در شبکه استانی
http://s9.picofile.com/file/8269905168/dar_shahr_Semnan_IRIB_.mp4.html

مشاهده کلیپ مصاحبه با دکتر صفری و دکتر همتی
http://s8.picofile.com/file/8269907034/Dr_Safari_Dr_Hemmati_heydarian.mp4.html

مشاهده کلیپ مصاحبه با مردم و کودکان در غرفه نقاشی و گزارش آن
http://s8.picofile.com/file/8269910276/Ghorfeye_Naghashi_mosahebe.mp4.html

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید زهتاب ور
|
Saudi Arabia
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
1
2
با سلام
یکی از بهترین و فعالترین انجمن های علمی دانشجویی دامپزشکی کشور متعلق به دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان است که فعالیت های ارزشمندی در چندسال گذشته داشته اند
امیدوارم این مسیر را یا حمایت های دانشکده و دانشگاه به خوبی ادامه دهند و شاهد موفقیت های روز افزون این عزیزان باشیم.
نظر شما
ادامه