کد خبر: ۳۱۹۳۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
رئیس نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: برخی افراد حقوقی اظهار نظرهایی خارج از صلاحیت قانونی‌شان ارائه می‌کنند که منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود ...
 
 

حکیم مهر - رئیس نظام دامپزشکی از اظهار نظرهای اخیر برخی افراد در خصوص انتخابات سازمان نظام دامپزشکی انتقاد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمدرضا صفری» عصر چهارشنبه در نشست خبری با انتقاد از توقف انتخابات نظام دامپزشکی توسط حکم دیوان عدالت اداری افزود: با وجود اینکه صندوق‌های انتخابات برای برگزاری انتخابات در ۷ آبان ماه از وزارت کشور اخذ و نماینده فرمانداری‌ها در هر حوزه تعیین شده بود، دیروز دیوان عدالت اداری با صدور حکمی انتخابات نظام دامپزشکی را متوقف کرد.

صفری با اشاره به اینکه ۷۷۰ نفر نامزد این انتخابات بودند که با شکایت شش نفر از همکاران به دیوان عدالت اداری قاضی حکم توقف این انتخابات را داد گفت: ورود به تنش ها در شان نظام دامپزشکی نیست ولی در صورت نیاز و تکرار برخی رفتارهای غیر اخلاقی، صحبت های هیجانی، افترا و تهمت ها پیگیری می شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه از هرگونه تصمیم قضایی در این زمینه به عنوان یک تشکل صنفی و مردم‌نهاد استقبال می‌کنیم، ادامه داد: همچنین به آراء صادره از مراجع ذی‌صلاح در این زمینه تمکین خواهیم کرد ولی این قبیل ادعاها که انتخابات مهندسی می‌شود به هیچ عنوان درست نبوده و این اظهارات از بار حقوقی برخوردار است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اظهار اینکه برای دستور توقف قضایی نسبت به برگزاری انتخابات ادله موجود را ارائه خواهیم کرد، گفت: به عنوان یک تشکل صنفی تابع قانون و سیستم قضایی کشورمان هستیم.

رئیس نظام دامپزشکی کشور با اعلام اینکه در مطالعه ای که در برخی رسانه ها انجام شد، برخی افراد حقوقی اظهار نظرهایی خارج از صلاحیت قانونی شان ارائه می کنند که منجر به تشویش اذهان عمومی می شود، اضافه کرد: معتقدیم باید در مقابل قانون تمکین کرد و رشد و بلوغ حرفه ای ضروری است و همه تلاش سازمان برگزاری انتخابات سالم و بی حاشیه است تا همه افراد به حقوق خود برسند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور همچنین از تشکیل کمیته تخصصی دامپزشکی حیات وحش و محیط زیست خبر داد.

دکتر صفری با توجه به سلامت و بهداشت مواد غذایی با فرآورده های خام دامی و نیز محیط زیست اظهار داشت: دامپزشکی دارای تشکیلات محیط زیست است که به منظور تقویت این تشکیلات در جلسه سال گذشته با رئیس سازمان محیط زیست مقرر بر تأسیس کلینیک‌های حیات وحش و همایشی در حوزه بهداشت و بیماری‌های دام در حیات وحش شد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی دامپزشکی حیات وحش با همکاری سازمان محیط زیست عنوان کرد: به موجب قانون افزایش بهره وری صدور پروانه کلینیک، داروخانه، آزمایشگاه، پلی کلینیک، بیمارستان، مراکز تلقیح مصنوعی، مراکز واکسیناسیون و شرکتهای متنوع حوزه بهداشت دام به حوزه نظام دامپزشکی واگذار شده که بعد از یک تاخیر طولانی اجرای آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: فاز عملیاتی این اقدامات آغاز شده و هم اکنون در کشور ۳۰۰ پروانه در چند ماه اخیر صادر شده و علت تاخیر در صدور پروانه ها هم عدم همکاری کامل نهاد حاکمیتی دامپزشکی در اجرای قانون بوده که با پیگیریهای بسیار گسترده تفاهم اولیه در این زمینه انجام شد.

صفری با تاکید بر اینکه حضور دامپزشک ها در حوزه وزارت بهداشت باید تقویت شود افزود: تایید صلاحیت حرفه ای از بحثهای بسیار جدی در نظام دامپزشکی است که به زودی این اقدام آغاز می شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: کشور نیازمند تعمیق و تقویت توجه به بخش دامپزشکی است چرا که برای اتصال به سازمان تجارت جهانی و صادرات غذا و واردات نهاده های مرتبط با صنعت دام و طیور ارتقای سطح بهداشت و سلامت واحدهای تولیدی ضروری است تا بتوان بازارهای خوب منطقه ای را تحت اختیار گرفت.

صفری با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه سلامت غذا با منشا خام دامی دو هزار و ۵۰۰ ناظر بهداشتی در کشور فعال اند که بیانگر اهمیت نظام دامپزشکی به سلامت غذاست اظهارداشت: پنج هزار و ۲۰۰ کلینیک دامپزشکی در کشور وجود دارد و در قالب تفاهم نامه ها با سازمان دامپزشکی و در صورت ابلاغ در درمان و پیشگیری از بیماریها فعالیت می کنند.

صفری یاد آور شد: بخش عمده فعالیت‌های ‌دامپزشکی در حوزه‌های سلامت دام در واحدهای اقتصادی و پیشگیری و کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان است که نتیجه این فعالیت‌ها ارتقاء سلامت انسان است که عدم فعالیت دامپزشکی در موارد ذکر شده سبب متحمل شدن هزینه‌های زیادی در حوزه سلامت انسان خواهد شد.

وی تعداد اعضای سازمان نظام دامپزشکی کشور را ۳۴هزار عضو برشمرد که قریب نیمی از دامپزشکان عمومی و متخصص و بقیه از کارشناسان ارشد تا تکنسین ها را شامل می شوند گفت: در استان نزدیک دو هزار نفر عضو سازمان نظام دامپزشکی استان هستند.

 
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
4
1
توقف انتخابات اقدامی به جا بود و این افراد نماینده جمع کثیری از دامپزشکان هستند، بسیاری از افراد به بهانه نبود سابقه (البته مکانیزم تعیین سوابق نیز دچار اشکالاتی بود) حذف و رد صلاحیت شده بودند.
پاسخ ها
دکتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
دقیقا جناب دکتر - بسیاری از افراد سرشناس با سلیقه شخصی خود از کاندیاتوری منع کردند
ناشناس
| Canada |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
آقای ناشناس، آیا این افراد شاکی که می فرمایید نماینده جمع کثیری از دامپزشکان هستند، صورتجلسه یا طومار یا حق وکالت از دامپزشکان یا سایر رده های محترم دارند؟ چرا فرافکنی می کنید. منافع شخصی شکات به خطر افناده.
اخر کسی که فرق سیلمی با تلیسه رو نمی دونه (به اعتراف خودش) و کارش با گچ و سیمانه و از درد دامپزشکان و سایر رده ها در محیط های کار دامپزشکی خبر نداره میتونه تصمیم گیر باشه؟ تو این مدت هم که تو نظام بودند عملکردشون روشنه. کاش قاضی محترم این نظرات رو بخونن. در مورد سایر آقایان هم وضع همینطوره.
دکتر م
|
Saudi Arabia
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
1
رای ضادره باعث ابقائ افراد حال حاضر شده است و طبیعی است که انتخابات تا چند سال دیگر برگزار نخواهد شد
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
دکتر صفری ما به چشم خودمون ............. بودن انتخابات دیدم .............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
4
خوب است دوستانی که علیه مصوبه قانونی ابلاغی وزیر جهاد اقدام به شکایت کرده اند و انتخاباتی را که پس از چند سال تاخیر داشت برگزار میشد متوقف کرده اند و منافع صنف را قربانی منافع ............ خود کرده اند انتخابات جامعه دامپزشکان را بخاطر بیاورند که با بی شرمی کارت عضویت جناح مقابلشان را تمدید نکردند و با ............. بر صندلی جامعه تکیه زده اند و حالا دم از قانون می زنند!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
............ و ............. محترم ایشان باقیمانده دوران ......... احمدی نژاد بودند گه البته انتظار چنین رفتارهایی هم طبیعی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
4
متاسفانه شخصی که خواستار توقف انتخابات شده شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری به عنوان نماینده کل دامپزشکان حضور پیدا کرد وصحبت های بیربطی رو مطرح کردند. رییس سازمان دامپزشکی هم که کلی ....... سرهم کرد و تمام قد از کارفرمایان متخلف دفاع میکرد. بنظرتون درخواست توقف
انتخابات با نیت خیر بوده؟ من که فکر نمیکنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
4
اقايان ............ براي خود تشكيل داده اند و با دست گرفتن جامعه دامپزشكان و نظام تهران و تعاوني مسكن براي خود امپراطوري ساخته اند جالب اينجاست كه كل شكات كه ٦ نفر هم بيشتر نيستند در هيات مديره اين تشكل ها و تو يه ........ هستند و به هيچ عنوان نماينده دامپزشكان نيستند
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
1
0
شكايت كنندگان پياده نظام مهندسان ارشد نيروهاي دولتي هستند كه بوي ........ به مشامشان رسيده و دوست ندارند بخش خصوصي تقويت شود
روستايي سياه سوخته طرفدار احمدي مژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
3
موضوع چه ربطي به احمدي نژاد دارد برادر! كساني كه بخاطر صد تومن تمديد كارت آينده كاري خودشان را دست ديگران مي دهند آگاه باشند.صدها نفر كه اكثرا عنوان دكتري را هم يدك مي كشند سوار بر اتوبوس مكر و حيله شده و عده اي را به ايستگاه بساز بفروشي و پروانه فروشي مي رسانند و بعدش زور ميزنند كه چطوري اينها را بياريم بيرون.خود اعضاي نظام و جامعه بايد قدرت تفكر داشته باشند.ايكاش يك احمدي نژاد در سيستم دامپزشكي داشتيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
مدیر مسئول محترم چرا ................. حقایق را ثبت نمی کنید ولی ماه پشت ابر نمی ماند هر چقدر هم مستکبرانه سانسور کنید و ............ را تبلیغ کنید.
نظر شما
ادامه