کد خبر: ۳۱۸۸۹
مدیرکل دامپزشکی استان خراسان شمالی خواستار شد:
«دکتر سید محمد مهدی احمدی» محیط کار آلوده و خطر برخورد فیزیکی دام با دامپزشک را از جمله سختی‌های کار دامپزشکان برشمرد و افزود: دامپزشکان در این شغل خیلی زود فرسوده می‌شوند ...
 
 

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه دامپزشکان در این حرفه خیلی زود فرسوده می شوند، خواستار قرار گرفتن شغل دامپزشکی در لیست مشاغل سخت و بهره مندی دامپزشکان از مزایای این لیست شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصر اترک، «دکتر سید محمد مهدی احمدی» مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی با گرامیداشت 14 مهر روز دامپزشک، مشکل اصلی دامپزشکان را سختی کار آنان دانست.

احمدی محیط کار آلوده، خطر برخورد فیزیکی دام با دامپزشک را از جمله این سختی های کار دامپزشکان برشمرد و افزود: دامپزشکان در این شغل خیلی زود فرسوده می شوند.

وی خاطر نشان کرد: طی 12 سال اخیر 27 دامپزشک استان در حین مداوای دام ها با آسیب های جدی جسمی روبرو شده اند.

وی خواستار جای گرفتن شغل دامپزشکی در لیست مشاغل سخت شد و افزود: درصورتیکه این گروه شغلی در لیست مشاغل سخت قرار گیرند ، این شاغلان زودتر بازنشست می شوند.

این مسئول در بخشی دیگر از سخن خود به ساختار اداری حوزه دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: برای ساختار اداری این حوزه در سطح استان جذب 222 نفر تعریف شده است که در حال حاضر 100 نفر نیروی دارنده دکتری عمومی و تخصصی دامپزشکی به صورت رسمی و پیمانی در سطح ادارات استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: 64 نفر نیرو نیز به صورت قراردادی، طرح و سرباز در این ادارات دامپزشکی استان فعالیت می کنند.

وی گفت: با آزمون استخدامی اخیری که اعلام شده، سهمیه جذب نیروی دامپزشک برای استان 22 نفر است که با جذب آنها، دغدغه کمبود نیروی مورد نیاز در حوزه دامپزشکی استان کاهش پیدا می کند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی در خاتمه در پاسخ به این سوال که معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه ایشان به استان سفر کرده اند، حال انتظار حوزه دامپزشکی استان از سفر این هیات به استان چیست؟ عنوان کرد: اختصاص اعتبار برای مبارزه با بیماری های دامی را مطالبه کرده ایم.

احمدی خاطر نشان کرد: کمبود اعتبارات یکی از علت های بسیار مهم بروز بیماری دامی تب برفکی در سال جاری بود.
 
 
نظر شما
ادامه