کد خبر: ۳۱۸۶۹
 
 

کارگاه آموزشی «کاربرد HACCP  و استقرار امنیت زیستی در مراکز تکثیر و پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان»، با هدف ارتقاء دانش فنی مراکز تکثیر و پرورش همکار طرح کلان فناوری تولید قزل آلای SPF ، برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه های منعقد شده فیمابین موسسه تحقیقات علوم شیلاتی ایران و کارگاه های تکثیر و پرورش همکار طرح کلان فناوری تولید قزل آلای رنگین کمان عاری از عوامل بیماری زای خاص (SPF )، کارگاه آموزشی کاربرد HACCP و استقرار امنیت زیستی در مراکز تکثیر و پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان روز دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ در سالن جلسات موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برگزار گردید.

در ابتدا «دکتر پورکاظمی» رئیس موسسه ضمن خوشامد گویی و تبریک عید غدیر خم به مدعوین، از تلاش های انجام شده توسط مجری و تمامی دست اندر کاران اجرای طرح قدردانی نمود.

وی با نگاهی به آمار تولید قزل الا در کشور و خسارات ناشی از بیماریها، اثرات آن بر روند تولید، سیاست های سازمان شیلات در ارتباط با توسعه صنعت تولید قزل الا در کشور و نقش این گونه در دستیابی به اهداف پرورش ماهی در قفس در دریای مازندران، بر لزوم تعامل ملی در اجرای طرح تاکید کرد.

اشاره به سیاست های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای تعامل با بخش خصوصی، انتقال دانش فنی و بهره برداری بهینه و استراتژیک از محصول دانش بنیان تولید شده، تلاش در جهت ایجاد واحدهای استاندارد تولید ماهی با سلامت بالا در مراکز خصوصی، ایجاد شبکه های تو لید و توزیع تخم چشم زده شناسنامه دار در کشور و کاهش وابستگی به واردات، از مباحث دیگر مورد اشاره بود.

این کارگاه آموزشی با همکاری سازمان دامپزشکی کشور و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی و با سرفصل های ذیل اجرا گردید:

- تولید بهینه آبزی پروری GAP  و پیش نیازهای HACCP در کارگاههای تکثیر و مزارع پرورش ماهی قزل آلا

- مراحل مقدماتی، اصول ۱۲ گانه و مراحل اجرایی HACCP در کارگاههای تکثیر و مزارع پرورش ماهی قزل آلا

- اصول امنیت زیستی درکارگاههای تکثیر و مزارع پرورش ماهی قزل آلا

- دستورالعملهای بهداشتی ایمنی زیستی در کارگاههای تکثیر و مزارع پرورش ماهی قزل آلا

این کارگاه آموزشی با رتبه عالی توسط شرکت کنندگان ارزیابی و تداوم برگزاری دوره های مشابه مورد درخواست واقع شد.
 
 
نظر شما
ادامه