کد خبر: ۳۱۸۱۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
رئیس گروه تخصصی دامپزشکی وزارت علوم:
«دکتر سیدمصطفی پیغمبری» افزود: امسال در دانشگاه تهران ظرفیت پذیرش 50 دانشجوی دوره دکترا را داشتیم، اما به دلیل شرایط بازار کار فقط 35 نفر در این مقطع تحصیلی شرکت کردند ...
http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1395/7/8/3058_253.jpg

حکیم مهر - رییس گروه تخصصی دامپزشکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طبق مصوبه این گروه، تاسیس هر دانشکده جدید دامپزشکی ممنوع است، اما دانشگاه آزاد اسلامی برابر این امر مقاومت می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سیدمصطفی پیغمبری» شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک مدیران کل دامپزشکی استان ها با رییسان دانشکده های دامپزشکی کشور افزود: اکنون بر پذیرش دانشجویان دامپزشکی دانشگاه های دولتی کنترل داریم و تلاش کرده ایم حجم پذیرش را کاهش بدهیم، اما متاسفانه بر پذیرش دانشجویان دامپزشکی دانشگاه های آزاد هیچ کنترلی نداریم.

وی ادامه داد: به منظور تامین امنیت غذایی کشور و اقدام های علمی و کاربردی کیفی بین دانشگاه و سازمان دامپزشکی و صنعت دام و طیور برنامه محدویت دانشکده ها و کاهش پذیرش دانشجو در دانشگاه های دولتی دامپزشکی را داریم که باید این مهم در دانشگاه های آزاد اسلامی نیز اعمال شود.

این مسئول اعلام کرد: طبق برنامه وزارت علوم قرار شد از امسال یک آزمون کنکور برگزار شود؛ بنابراین امیدواریم از سال آینده پذیرش دانشجویان دانشگاه های آزاد دامپزشکی نیز همانند ظرفیت دانشگاه های دولتی کنترل شود.

وی به وجود 23 دانشگاه دامپزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: دانشکده های موجود را باید به گونه ای مدیریت کنیم که پذیرش دانشجویان دامپزشکی سالیانه به 500 تا 600 نفر برسد.

این مسئول وضعیت درآمدی دامپزشکان کشور را نامطلوب دانست و ادامه داد: ساختار سنی جمعیت و بازار کار تاثیر خود را بر دانشکده های دامپزشکی گذاشته است؛ به طوری که امسال در دانشگاه تهران ظرفیت پذیرش 50 دانشجوی دوره دکترا را داشتیم اما به دلیل شرایط بازار کار فقط 35 نفر در این مقطع تحصیلی شرکت کردند.

پیغمبری گفت: رشته دامپزشکی با افزایش بی رویه دانشگاه ها، پذیرش فراوان دانش آموختگان این رشته و کمبود امکانات دانشگاهی روبروست؛ بنابراین نمی توانیم فارغ التحصیلان با کفایت از لحاظ تجربیات علمی و کاربردی به جامعه تحویل بدهیم.

وی اضافه کرد: ما به ارتباط با سازمان دامپزشکی نیازمندیم؛ در حالی در گذشته ساختار قوی تشکیلاتی وجود نداشت و همین ناهماهنگی ها باعث می شد دانشجوی ما از امکانات و اقدام های سازمان دامپزشکی بی اطلاع باشد و سازمان نیز نمی توانست از ظرفیت های علمی دانشگاه ها بهره مند شود.

استاد تمام دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران گفت: در این جلسه مقرر شد با تعریف ساختار و تشکیلات و تنظیم یک چارچوب و تفاهمنامه این حلقه ها را به یکدیگر متصل کنیم.

به گزارش ایرنا، نشست مشترک مدیران کل دامپزشکی استان ها با رییسان دانشگاه های دامپزشکی کشور شامگاه چهارشنبه با حضور رییس سازمان دامپزشکی کل کشور، رییس دانشکده دامپزشکی تهران، رییسان 12 دانشکده دامپزشکی و سه دانشکده پیرادامپزشکی دولتی و مدیران دامپزشکی استان ها برگزار شد.



انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
0
8
دکتر محترم. خودتان نیک میدانید که قدرت مقابله با دانشگاه ازاد را ندارید. اگر همین اموز دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت قرار گیرد شاید تعداد دانشکده ها به پنج تا و کمتر هم برسد. چطور وزارت بهداشت جلوی آزاد را گرفته و شما نمیتوانید. پس یک جای کار می لنگد آنهم خیلی....
ممد مجدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
0
4
به نظرم حرفی که دکتر پیغمبری زده دست نیافتنیه

وزارت چیزی که براش تعریف شده افزایش دانشجو و افزایش مقاله ، افزایش تحقیقاته،
چیزی به عنوان ظرفیت و بازارکار براش معنی نداره
اون وزارت بهداشته که همه چیز رو حساب می کنه و البته گاهی هم انحصارطلبی می کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
1
1
براي برخورد با دانشگاه ازاد اول بايد ادم هاي دانشگاه ازاد كه در نظام استانها رسوخ كرده اند را بيرون كرد اينها تنها دنبال افزايش پذيرش دانشگاه ازاد هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
1
0
من کلا ........................... حال نکردم مطلب رو بخونم( یکی بیاد خلاصه اش رو بگه)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
3
دکتر پیغمبری و همکاران محترم ایشان. واقعا شایسته است اگر نمیتوانید با دانشگاه آزاد مقابله کنید دامپزشکی را بسپارید به وزارت بهداشت. آنها خیلی بلد هستند چه کنند و چگونه مانع گسترش دانشگاه آزاد شوند. در 15 سال گذشته حتی آزاد نتوانسته در شهری دانشکده پزشکی تاسیس کند و این یعنی قدرت وزارت بهداشت.....
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
1
ای کاش جلو گسترش دانشگاه آزاد در تمام رشته ها گرفته میشد. بزرگترین خیانت به آموزش در ایران دانشگاه آزاد بود
دانشجو
|
United States of America
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
2
0
جناب آقای دکتر پیغمبری واقعا از لطف و دلسوزی شما ممنونم و برای شما آرزوی پایداری و استقامت در این راه از خداوند متعال را خواستارم .
نظر شما
ادامه