کد خبر: ۳۱۸۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس دفتر یکپارچه سازی قرنطینه سازمان دامپزشکی گفت: مهمترین شاخصها در چارچوب امر صادرات محصولات دامی توجه به بهداشت و سلامت است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمدرضا سالاری» عصر چهارشنبه در همایش ملی راهکارهای توسعه صادرات محصولات دامی، در مشهد افزود: سازمان بهداشت جهانی تمامی موانع صادراتی را حذف و صرفا وضعیت بهداشتی و استاندارد را به عنوان موانع پذیرفته شده صادرات و واردات در کشورها مطرح می کند.

وی ادامه داد: بر این اساس ترجیح صادرکنندگان بر سود اقتصادی، صادرات محصولات ایران را در آینده دچار چالش می کند.

رئیس دفتر یکپارچه سازی قرنطینه سازمان دامپزشکی گفت: از مشکلات دائمی موجود در عرصه صادرات محصولات دامی این است که بیشتر با افراد سر و کار داریم تا با تشکلهای صادراتی، افراد سود اقتصادی کوتاه مدت را بر سود اقتصادی دراز مدت ترجیح می دهند.

وی افزود: کشورهای اروپایی، ترکیه و امارات از ترانزیت ایران استفاده کرده و می توانند به ازبکستان و ترکمنستان صادرات کنند، ولی ایران در حالی که بهترین محصولات را از نظر کیفیت و کمیت دارد نمی تواند، این اقدام را انجام دهد.

سالاری ادامه داد: بعضا افرادی که کار صادرات انجام می دهند به سود امروز خود توجه دارند و نسبت به آینده صادرات کشور توجهی ندارند.

وی اغلب ممنوعیتهای وارداتی محصولات ایران به کشورهای دیگر را ناشی از بی توجهی صادرکنندگان به قوانین کشورهای مقصد ذکر و بیان کرد: بنا بر قوانین جهانی هر کشور صادرکننده موظف به رعایت مقررات کشور مقصد است.

رئیس دفتر یکپارچه سازی قرنطینه سازمان دامپزشکی گفت: 54 قلم صادراتی در خراسان رضوی وجود دارد و امسال 80 هزار راس دام سبک از این استان صادر شد. این میزان در کشور یک میلیون راس بوده است.

وی بر اهمیت اعتماد کشور مقصد به کالای ایرانی تاکید و بیان کرد: بهترین بازارها در کشورهای جنوب و حاشیه خلیج فارس است.

سالاری افزود: صادرکنندگان دیدهای مقطعی را کنار گذارند و به فکر حرکت سمت برندسازی و معرفی استانداردهای خوب در عرصه جهانی باشند.

وی ادامه داد: برندسازی و افزایش صادرات محصولات دارای کیفیت یقینا موجب باز شدن بازارهای جهانی به روی محصولات و تولیدات ایران می شود.

رئیس دفتر یکپارچه سازی قرنطینه سازمان دامپزشکی گفت: افزایش استانداردهای بهداشتی و کیفیت محصولات امری ضروری است گرچه هزینه بردار می باشد اما موجب افزایش کیفیت صادرات خواهد شد.

وی بر ضرورت سرعت عمل در امر صادرات نیز تاکید و بیان کرد: صادرات از ایران بطور 100 درصد آنلاین شده است و نیازی به مراجعه حضوری صادرکنندگان به سازمان دامپزشکی وجود ندارد.

سالاری افزود: امکان ایجاد ارتباط مستقیم و آنلاین با کل صادرکنندگان شیوه ای است که هم اکنون در حال تدوین و برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: در سه حوزه مجوزهای بهداشتی، خدمات حمایتی و پروانه های بهداشتی گواهی به صورت الکترونیک صادر می شود.

رئیس دفتر یکپارچه سازی قرنطینه سازمان دامپزشکی گفت: این سازمان در بخش واردات از سختگیرترین بخش ها در جهان بوده و این امر مایه افتخار است.

همایش ملی راهکارهای توسعه صادرات محصولات دامی به عنوان نخستین برنامه از سلسله رویدادهای همایشهای کاربردی بخش کشاورزی با هدف تقویت صادرات بر مبنای موضوعات کاربردی صادراتی، آموزشی و ساماندهی صادرات به صورت تخصصی در این حوزه و با حضور مسئولان کشوری، فعالان صنایع دامی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان برپا شده است.

قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی در حوزه صادرات دامی، دستورالعملهای بهداشتی قرنطینه ای واردات و استانداردها و ارزش افزوده محصولات حلال در بازار جهانی از محورهای مورد بررسی در این همایش است.

ایران هفتمین صادرکننده دام و محصولات دامی در جهان است. خراسان رضوی نیز در تولید محصولات دامی رتبه نخست کشور را دارد. پارسال 1،6 میلیارد دلار محصولات دامی از ایران صادر شد که 45 درصد آن سهم خراسان رضوی بود.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سالاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
0
لطفا نتن را اصلاح کنید ظاهرا ناقص نقل گردده است
این در بخش واردات از جمله سختگیر ترین کشورها است و این مایه مباهات است
مدیر مسئول حکیم مهر
|
Germany
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
0
با سلام و احترام،
ضمن تشکر، اصلاح شد.
نظر شما
ادامه