کد خبر: ۳۱۷۹۶
تعداد نظرات: ۸۶ نظر
 

صبح امروز چهارشنبه، نخستین مجتمع پرورش نژاد دومنظوره سمینتال کشور، در سطحی به مساحت ۱۰۰ هکتار و ۵۵ هزار مترمربع زیربنای مسقف، در حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان ارشد استان قزوین، در آبیک به بهره‌برداری رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، نخستین پرورش‌دهنده گاو نژاد سمینتال، از کاهش هزینه‌های تولید نسبت به هلشتاین با استفاده از سمینتال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به آبیک قزوین، مدیرعامل هولدینگ دانش‌بنیان کشاورزی دانا، صبح امروز در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از نخستین مجتمع دامداری و مرکز تولید نهاده‌های ژنتیکی گاو دومنظوره سمینتال گفت: پرورش این نژاد دومنظوره، نه‌تنها می‌تواند هزینه تولید را نسبت به نژاد هلشتاین، تا ۳۰ درصد کاهش دهد، بلکه از قدرت سازگاری بالاتری نیز برخوردار است.

«محسن مردی» که به‌عنوان پژوهشگر برگزیده کشور نیز شناخته می‌شود، با اشاره به اینکه سمینتال روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ لیتر شیر تولید می‌کند، افزود: ضریب تبدیل مناسب گوشت، عمر اقتصادی بالا، وابستگی کمتر به کنسانتره و مقاومت نسبت به تنش‌های زیستی و غیرزیستی از مهم‌ترین خصایص این نژاد بوده که می‌تواند به‌عنوان یک راهکار در رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی دامدارها مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین مجتمع پرورش نژاد دومنظوره سمینتال، در استان قزوین (آبیک) در سطحی به مساحت ۱۰۰ هکتار و ۵۵ هزار مترمربع زیربنای مسقف، با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گفته دانشیار پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، این مجتمع در حال حاضر با دارا بودن دوهزار رأس گاو سمینتال ۱۰۰ درصد خالص و ثبت شده بین‌المللی، به‌عنوان مهم‌ترین مرکز تأمین‌کننده این نژاد در ایران محسوب می‌شود.

مردی، رفتار و خلق و خوی مناسب نژاد سمینتال را یکی از مهم‌ترین خصوصیات مطلوب آن دانست و عنوان کرد: این رفتار آرام، مزیتی است که برای انواع شیوه‌های مدیریتی، به‌ویژه هنگام مقید کردن دام، بسیار سودمند است.

وی ادامه داد: این نژاد برای دورگ گیری با هلشتاین بسیار مناسب است. ضمن اینکه خاصیت تطبیق‌پذیری آن با محیط اطراف، به این دام اجازه داده تا در سراسر جهان گسترده شود.

منتخب سرآمدان علمی کشور در دو سال گذشته معتقد است: هزینه‌های دامپزشکی و درمانی پایین، دست و پای بسیار قدرتمند، بلوغ جنسی زودهنگام، بازدهی اقتصادی بالا، شاخص پرواربندی بالا و مشکلات بسیار پایین متابولیکی و بیماری‌های پس از زایمان از دیگر مزایای این نژاد کم‌نظیر است.

مردی در پایان تأکید کرد: شیری که از نژاد سمینتال به دست می‌آید، ۴,۲ درصد چربی و ۳.۷ درصد نیز پروتئین دارد؛ این در حالی است که چربی و پروتئین شیر استحصال شده از هلشتاین، تا حدود ۳۰ درصد کمتر است.

 

وزیر جهاد کشاورزی امروز در افتتاح نخستین مجتمع صنعتی پرورش گاو سمینتال در آبیک قزوین مزایای این نژاد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، «محمود حجتی» گفت: اگرچه در چند دهه گذشته در کشور تولید شیر و گوشت متکی به نژاد هلشتاین بوده است، اما طی دو، سه سال گذشته با پیگیری‌های انجام‌شده موفق به واردات این نژاد به کشور شدیم.

وی با اشاره به اینکه شیر سمینتال در کیفیت نسبت به هلشتاین بالاتر است، افزود: اگرچه قیمت شیر این نژاد ۳۰ تا ۴۰ درصد بالاتر از نژاد هلشتاین است، اما در مقایسه با آن، هزینه‌های تولید پایین‌تر و کیفیت گوشت بالاتری دارد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: گوساله‌های نر سمینتال بعد از گذشت یک سال، برای کشتار آماده می‌شود، اما برای این مدت در نژاد هلشتاین، شش ماه بیشتر است؛ بنابراین سمینتال می‌تواند در تعادل‌بخشی شیر و گوشت کمک مؤثری به نیاز کشور باشد.

حجتی در پاسخ به پرسش ایانا مبنی بر سهم این نژاد در آینده دامداری‌های ایران ادامه داد: باید دید که استقبال دامداران چگونه خواهد بود؛ هرچند مجموعه‌ای که امروز با همت و تلاش هلدینگ دانش‌بنیان کشاورزی دانا افتتاح شد، می‌تواند نمونه موفقی تلقی شود، زیرا خصوصیات دیده‌شده از سمینتال، گویای همین مطلب است.

وی درباره بهره‌وری تصریح کرد: اساس تمام طرح‌هایی که در بخش سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تقدیم ستاد فرماندهی مربوطه شد، بهره‌وری است.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکتفا کردن به یک نژاد برای تولید شیر و گوشت کار منطقی نیست.

به گزارش خبرنگار ایانا، «حسن رکنی» افزود: امروزه تمام دنیا برای تأمین نیازهای پروتئینی و شیری خود نژادهای مختلف را بررسی کرده و بهترین‌ها را برای پرورش انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پرتولیدی خاص یک نژاد نیست، خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال نژاد جِرزی در تولید شیر، هِرفورد در تولید گوشت و مونت‌بیلیارد و سمینتال دومنظوره هستند.

به گفته معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، نژاد سمینتال اگرچه از امروز برای نخستین‌بار در سطح وسیعی به بهره‌برداری رسید، اما به تعداد محدود از مدت‌ها قبل در برخی استان‌ها پرورش داده شده و امتحان خود را پس داده است.

رکنی ادامه داد: سمینتال حیوانی قانع در امر تغذیه است و به‌طور متوسط از هر رأس ماده آن می‌توان پنج گوساله گرفت؛ در صورتی که این تعداد در هلشتاین کمتر است.

وی در پایان تصریح کرد: سمینتال می‌تواند بخش بزرگی از نیاز واردات گوشت به کشور را کاهش دهد؛ بنابراین اگر دامداران خواهان پرورش چنین نژادی باشند، آنها را یاری می‌کنیم.

 

نخستین مجموعه پرورش گاو سمینتال در استان قزوین در حالی امروز با حضور وزیر جهادکشاورزی در مساحتی به بزرگی ۱۰۰ هکتار و با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی افتتاح شد که این مجتمع با برخورداری از دو هزار رأس گاو سمینتال، عاملی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی به جهت مزیت‌های نسبی این نژاد در مقایسه با هلشتاین به‌شمار می‌رود؛ اما افتتاح این مجموعه در استان قزوین که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است، نخستین واحد پرورش گاو سمینتال در یک مجتمع بزرگ دانش‌بنیان به‌شمار می‌رود. از این رو ایانا خالی از لطف ندید تا نگاهی داشته باشد به خصوصیات بارز این نژاد پرارزش و مزایای آن به قلم «علی کاظمی» کارشناس برنامه‌ریزی تولید گوساله‌های نر و مولد اسپرم مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی.

تاریخچه و منشاء :

نژاد سمینتال درکشورهای مختلف به نام های پای روژه دوله درفرانسه و در ایتالیا پیزاتا روزا و درآلمان فلک فیه (خالدار) و نیز سمینتال معروف است. نژادهای دو منظوره سمینتال (فلک فیه) و مونت بیلیارد در دهه سال ۱۳۳۰ به صورت گاو نر برای

دو رگ گیری به همراه نژادهای شیری و گوشتی وارد کشور شدند و آمیخته هایی از آنها در منطقه کشت و صنعت هفت تپه خوزستان و ایستگاه دامپروری خوزستان در سال های اخیر موجود بوده است. گاو سیمنتال به صورت محصولات مواد ژنی درسال ۱۳۷۰ توسط بخش خصوصی و با مساعدت و همکاری و نظارت مرکزاصلاح نژاد دام کشور برای توسعه آمیخته گری با گاوهای بومی و یا تلاقی با آمیخته ها وارد استان مازندران می شود.

در دهة ۱۳۸۰ جنین های رجیستر سمینتال از کشور آلمان برای پرورش خالص و تکثیر وارد ایران شده است. نتایج حاصل از انتقال جنین توسط مرکزاصلاح نژاد دام کشور به تعداد زیاد موجب پراکندگی این نژاد در بسیاری از استان های کشور شده است. گاوهای خالص مونت بیلیارد هم درسال ۱۳۴۸ از کشور فرانسه به استان خراسان شمالی وارد شده است.

آمیخته های نژادهای دو منظوره بویژه سمینتال قابلیت سازگاری و عادت پذیری درشرایط گرم و مرطوب را در سطح بالایی نسبت به دیگر نژادهای پرشیر دارد. افت تولید، کاهش باروری، کاهش اشتها و کاهش ضریب تبدیل غذایی در این دامها نسبت به دیگر گاوهای اصیل بسیار کمتر است و بیشترین سودمندی را دو رگ های نسل اول نصیب پرورش دهنده می کنند.

در سال های اخیر نژادهای دو منظوره سمینتال در بخش های وسیعی از استان های شمال، شمال غرب و غرب و در استانهای جنوبی (خوزستان) و حتی مناطق کویری و مرکزی باعث رضایت مندی پرورش دهندگان و از سوی دیگر با استقبال دامداری های روستایی و صنعتی و نیمه صنعتی رو به رو گردیده است.

به طور خلاصه درشرایط کاهش نزولات آسمانی و تولید علوفه و افزایش دما با نوع مدیریت - که در پرورش این دام اعمال می شود - رضایت مندی در پرورش و سودمند بودن این نژادها درکنار نژادهای صرفاً یک منظوره و پرتوقع و پرشیر مشهود بوده، از علوفه کم ارزش و با کاهش مصرف کنسانتره و مواد دانه ای مقدار قابل توجهی شیر و گوشت تولید نموده و سالانه حداقل یک گوساله نصیب تولیدکننده می نماید. نژاد برتر در شرایط اقتصاد مقاومتی و پایداری فعالیت پرورش گاو شیری را در روستاها و واحدهای صنعتی - که توان مدیریت تخصصی و پرورش نژادهای پر شیر را ندارند- امکان پذیر می سازد. هم اکنون کشور از نظر تأمین مواد زنتیکی مورد نیاز این نژادها خودکفا بوده، سالانه درحد محدودی به دلیل ارتباط علمی و برخورداری از ژنتیکهای ممتاز اقدام به واردات محصولات ژنتیکی این نژاد می نماید.

شایان توجه است در حال حاضر تحقیقاتی درسطح دانشگاهی و مراکز تحقیقی در زمینه نژادهای دو منظوره سمینتال صورت گرفته یا درحال انجام است. نژاد مونت بیلیارد برای شیر بیشتر و تا حدودی گوشت، ولی نژاد سمینتال برای شیر و ترکیبات آن و گوشت بیشتر پرورش داده می شود.

مزایای گاوهای نژاد دو منظوره :

۱- عملکرد شیروگوشت بالا ؛

۲-کمترین سوماتیک سل کانت، باروری منظم و رشد سریع؛

۳-گاو بسیار قوی و سالم با سازش پذیری سریع به تمام شرایط آب و هوایی و غذای ثابت، درتمام قاره ها؛

۴-گوساله های نر باارزش بالا و لاشه های با ارزش عالی؛

۵- خلق وخوی بسیار آرام و راحت از همه نرها و ماده ها؛

۶- اثرات اقتصادی بالا درگله های شیری وگوساله های نر با کمترین نیازهای زیست محیطی و رسیدن به رشدسریع؛

۷- نژادی ایده آل برای آمیخته گری(دورگ گیری ) با نژادهای شیری خالص. (نژاد دومنظوره: ۶۰/۰ درصد شیر ، ۴۰ /۰ درصد گوشت، ۱۰۰ درصد سودمندی)

۸ - هزینه تولید هر کیلو گرم شیر و گوشت تولیدی در گاوهای دو منظوره ارزانتر از سایر نژادهاست.

۹ - گاوهای دو منظوره در برابر بیماری ورم پستان مقاومتر و بیماری دست و پا و ناحیة سم و نیز مشکلات

سخت زایی کمتر دارند.

۱۰- فاصله گوساله زایی در گاوهای دو منظوره کم و تعداد گوساله های تولیدی در طول عمر بیشتر از نژادهای فقط تولید شیر بیشتر است.

۱۱- گاوهای دو منظوره قابلیت تبدیل مواد خشبی و علوفه ای و علف های کم ارزش را به گوشت با کیفیت و ماربلینگ بالا و شیر با ترکیبات بالایی از چربی و پروتئین دارند.

تولیدات گاو سمینتال:

متوسط تولید شیرگاوهای رکوردگیری شده: شیر ۴/۷۱ کیلوگرم، چربی شیر ۰۹/۴ درصد، پروتئین شیر ۴۶/۳ درصد.

تولید گوشت: متوسط سن ۶/۱۹ ماه،وزن زنده ۶۹۶ کیلو گرم، وزن لاشه ۴۰۱کیلوگرم، درصد راندمان ۹/۵۷ درصد، افزایش وزن روزانه ۱۴۰۰گرم

 
 
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
3
13
با سلام. من ده راس گوساله این نژاد رو احتیاج دارم. 5 نر و 5 ماده. چگونه میتونم اقدام کنم. از اردبیل. ممنون.
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
1
14
با سلام. من به چهل راس گوساله این نژاد را احتیاج دارم 10 راس نر 30 راس ماده .از چه راهی میتونم اقدام کنم . باتشکر از شهرکرد
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
10
آقا من الان میخام از این نژاد بخرم چرا نمیفروشن.چرا بازار سیاه درس کردین برا خودتون آگه قصد خدمت به کشاورزان رو دارید با قیمت واقعی در اختیارشان بزارین چرا اینکارارو میکنین با مردم واردات چرا دست آقا ها و آقا زاده هاست مگه این ملت چه گناهی کردن
وطن خواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
2
2
سلام من دو رأس کاو سیمنتال جوان یک دوشکم ی خریدارم اکه فروشنده هست لطفا قیمت ۰۹۱۴۷۳۲۷۷۶۷
محمد افشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
1
3
چندتا8تا.گوساله صد پنجاه کیلو میخوام از ارداق هستیم شماره 09197411975
سیاوش اکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
5
3
فروشنده گوساله نر و ماده سمینتال هستم 09197637826
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
2
سلام منم خواهان خرید این نژاد هستم در صورت تمایل تماس بگیرید.09122342166
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
1
1
من خریدار گوساله سمینتال هستم حدود 30راس با وزن خیلی پایین
قنبرعلی یزدپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
2
من خریدار ۱۵راس تلیسه ابستن هستم درصورت تمایل لطفا تناس بگیرید ۰۹۱۱۳۵۵۶۷۰۱
بابک عبدی
|
Saudi Arabia
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
0
1
من حدود چهل راس از این گوساله میخوام همه نر اگه امکانشم نیست ب جاش بیست راس ابستن باشه هم مشکلی نداره چطوری برا خریدش اقدام کنیم
هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
6
متاسفانه این مزرعه تولید گوساله سیمینتال قزوین ............... به صورت انحصاری نگه داشته و داره به قیمت بالا و غیر واقعی میفروشه.
اگه واقعا قصد خدمته به قیمت منطقی و واقعی عرضه کنید دب غیر اینصورت هدف و خط خودتونو مشخص کنید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
2
من ده راس تلیسه نیاز دارم چطور برای خریدش اقدم کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
سلام من تعداد 5راس گوساله نر زیر 200کیلو سمینتال میخاهم در صورت فروش لطفا تماس بگیرین09146274501
ابراهیم احمد پور از ماکو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
1
سلام خسته نباشید 40راس گوساله سیمنتال 150 کیلو ماده احتیاج دارم با تشکر09148850178
مهدی پنجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
0
من ده راس تلیسه سمینتال نیازدارم ۰۹۱۶۷۰۴۴۵۶۴
عادل
|
United States of America
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
2
1
نیاز به 5 راس گاو شیری از نوع سمینتال دارم لطفا با ذکر قیمت چگونگی خریداری ازشما راهنمایی بفرمایید.....
عبدالستاراوزونی دوجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
سلام منم راننده تریلی باراوردم واستون خوشحال میشم کرایه روبپردازین 09114251302
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
2
0
سلام وقتبخیر اگه وای فروش دارید با هر قیمتی ۱۰۰ راس خریدارم ۰۹۱۸۴۳۴۷۸۲۹
حمید توره زاده از خراسان شمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
1
1
نژاد مونت بیلیارد واقعا نژاد قابل تعریف میباشد هم از لحاظ هزینه تولید کمتر نسبت به سایر نژادها وهم به سرما مقاوم میباشدوقشنگی خاص خود رادارد
محمد افشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
خریدار ۴ راس گوساله سمینتال شیر خوار هستم.چگونه ارتباط بگیرم.۰۹۲۲۶۰۹۹۶۲۴
پاسخ ها
Ramtin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
فروشنده دو گوساله دوقلو نر دوساله مونبیلیارد
عاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
1
من ۲۰راس از این نژاد گوساله نر برای پروار میخام
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
2
سلام 20رأس گوساله از این نژاد خریدارم پولشم نقد ممنون میشم تماس بگیرید09356993909
عباس انصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
2
من 20راس نر تولد نیاز دارم چه جوری باید تهیه کنم
محمد عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
1
من گاو شیری میخام لطفا به این شماره 09196696584تماس حاصل فرمایید متشکریم
عیسی علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
0
1
من 10 راس گوساله سمینتال برای پروار بندی نیاز دارم تماس بگیرید09123753208
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
1
0
سلام خوبین من ۱۰۰ تا ازاین نژاد خریدارم اگه واقعا همکاری کنید ۰۹۱۴۹۸۲۵۲۰۲
علی قدیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
1
1
15گوساله نر و5ماده نژاد اصلشو خریدام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
خریدار۱۰عدد تلیسه آبستن شده سیمینتال هستم بصورت نقدی
۰۹۱۴۴۵۷۳۳۱۳
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
1
1
سلام 10عددگوساله 2ماهه خریدارم قیمت چنده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
1
0
سلام بنده چهار راس تلیسه سیمینتال نیاز دارم لطفاراهنمایی کنید09126819578
شهرام خورابلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
1
0
با سلام و خسته نباشید
بنده ۳۰عدد از گوساله ماده سیمینتال میخوام
لطفا اگه میشه راهنمائی فرمائید
۰۹۱۴۸۴۲۰۱۶۳
با تشکر
بهمن نیکویی هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
چرا همه را سره کار گذاشتین بابا اونا مال اقازاده هاست نمیفروشن ما هم خریداریم 09249950774اگه فروشی باشه ما هم خریداریم کهنه هم باشه اشکالی نداره
سعید محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
باسلام وخسته نباشید وارزوی موفقیت درابتدا شما شاید چهارمین مرکز سمینتال درایران باشید قبلادرامل انزلیواراک به صورت عملی کارشده ومیتونید اطلاعات این مراکز رو بدست اورید حتی اراک چهرسال دو رگ گیری سمینتال با هتشتاین روانجام میده09186018909
ابوالفضل رجبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
1
1
شماره این گاوداری رو چطور میشه پیدا کرد
با سلام بنده سيمينتال اصيل خريد و فروش ميكنم و در حال حاضر تعداد١٠٠راس گوساله نر صنعتى موجود دارم و هر كسى كه نياز دارد ميتواند تماس بگيرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
2
6
استان گلستان شهرستان گنبد كاووس كيلومترپنچ جاده داشلى برون نرسيده به شهرك صنعتى جنب روستاى سيد نياز محل دامدارى صنعتى گلبهار نمونه شماره تماس 09111723038شمس الدين عالمى
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
0
سلام شماره تلفن میخواستن برای خرید گوساله ازاین گاوداری
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
0
سلام شماره تلفن میخواستن برای خرید گوساله ازاین گاوداری
علی اصغر حسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
1
عالی هستش من از خراسان رضوی هستم قصد دارم یه گاوداری شیری بزنم از نژاد سیمینتال گاو از کجا تهیه کنم
حسین میرزائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
1
0
شماره تلفن مرکز فروش گوساله سیمینتال در قزوین
فرزاد اسدزاده اردبیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
خریدار گوساله نردر وزن 120الی 150 کیلو از نژاد سمینتال باشه به تعداد 20 راس باشه 09195311682
دادگر۰۹۱۱۲۵۴۸۲۰۴
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
خریدار ۵۰ راس گوساله ۱۰۰کیلیی هستم تماس وقیمت بدهید
محمود کاتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
1
سلام وقت بخیر
من ۱۵راس گوساله از این نژاد میخوام چطور خریداری کنم خواهش میکنم راهنمایم کنید ممنون۰۹۱۲۹۴۶۷۵۰۳
سیروان
|
Germany
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
1
0
من هشت عدد تلیسەی سمینتال اصل میخوام
اذربایجان غربی
شهرستان مهاباد
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
1
سلام من خواهان سی راس گوساله سمینتال نر هستم چطوری میتونم باهاتون ارتباط برقرار بکنم لطفا جواب بدین
حاج احمد ايزدي كردستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
1
0
سلام و عرض ادب
بنده گاوداري ٢٠٠٠راسي پرواربندي دارم و نژاد سمينتال پروار دارم ولي احتياج به ٣٠٠راس گوساله سمينتال ميخوام
09181718539
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
2
علکی گندش کردن
ابراهیم شادی ا-غ شهرستان پلدشت
|
Azerbaijan
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
من خریدارگاوسمینتال هستم اگه کسی داره بااین شماره تماس حاصل نمایید۰۹۱۴۷۱۴۶۹۲۹
محمددهقان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
مرکز فروش گوساله های سمینتال وهلشتاین دراستان گلستان شماره تماس ۰۹۱۱۸۷۰۶۸۴۵ محمددهقان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
سلام گاونژادسمینتال باگرمای جنوب ک 50درجه سازگاره میتونه دوام بیاره یان کسی میدونه لطفاراهنمایی کنه تشکر
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
سلام
بە پانزدە راس تلیسە سمینتال اصل نیازمندم از چە راهی باید اقدام کرد
مهدی
|
Germany
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
باس لام من تعداد 60 راس نر و ماده مونت بیلیارد یا سمینتال لازم دارم البته گوساله تازه از شیر گرفته شده . چطور میتونم تهیش کنم؟09191419637
محمد نصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
با سلام من به۲۰راس گوساله نر تازه ازشیر گرفته شده احتیاج دارم چگونه میشه تهیه کرد۰۹۱۳۳۰۶۹۳۲۲
علی
|
Singapore
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
سلام چطوری میشه یک عدد گاو سمنتال اصل شکم اول از این مجتمع خریداری کرد
09191446694
خریدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
سلام بنده خریدار 30راس گوساله نرسمنتال به وزن120الی150 کیلویی خریدارم لطفا بگین چه جوری بخرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
سلام من از استان اردبیل تماس گرفتم وخواهان 4راس گوساله نر هستم لطفا جواب بدین شماره تماس 09104372563
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
همه جا هستش خیلیم زیاد
پیام
|
United States of America
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
سلام در کدوم شهر میتونم از بهترین نژاد سیمینتال تهیه کنم ممنون راهنمایی کنید شماره تماس 09145206950
آرمین
|
Finland
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
2
تعداد 50 راس گاو و گوساله دورگ محلی واس فروش دارم هرکی لازم داره تماس بگیره. 09362925053
بهنود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
با سلام
من خریدار 10راس گوساله نر از نژاد سیمینتال هستم
لطفا راهنمایی کنید
آدرس وشماره تلفن لطف کنین
09308702134
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
1
2
من سه راس گوساله ۱۰۰ کیلویی میخوام لطفا تماس بگیرید۰۹۱۴۹۶۶۱۰۵۳.
اسدالله اسپرورینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
1
2
سلام.من میخواستم بدونم چطور میتونم از گوساله های شیر خوار ماده از گاوداری شما تهیه کنم.بچه قزوینم
09120770973
کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
3
زمانی میتوانید رشد، تولید ، عرضه، موفقیت.... را اعلام نمایید که دارای کلیه برنامه‌ریزی های لازم باشید. غیر از این همچون هزاران فروشگاه و کارخانجات که در ابتدا تبلیغات وسیع به راه می‌اندازند و سپس غیر بهداشتی بودن، گران شدن،.... را از آنها مشاهده مینماییم نخواهید بود. ده ها فرد علاقمند ابراز خرید نموده اند از جمله بنده اما هیچ جوابی مشاهده نشد. و حتی جواب تلفن را نیز نمیدهند. به نظر شما نام این بزرگ نمایی و تبلیغات چیست؟
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
3
اینها همش ......... میگن با تسهیلات دولتی با کارمزد پایین اقدام به مرکز تهیه و تولید این نژاد کرده اند اما نونش برای ریس و روسا هست وگرنه جواب پیامهای مردم رو میدادن .مفتی که چیزی به کسی نمیدن
خاندایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
0
1
فروش 500تن تفاله چقندر فشنگی فقط تماس 09138047893
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
با سلام.دو راس گوساله مونت بیلیارد ۲ ساله چاق و اماده اسپرم گیری فروشی
۰۹۳۷۷۸۹۳۰۳۵
رحمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
1
0
باسلام
من ده راس گوساله سمینال نراحتیاج دارم موبایل ۰۹۱۸۴۰۶۴۹۴۰ قبادی
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
5
0
سلام طریقه خریده گوساله سمینتال از گاوداری شما چگونه است
حاجی‌فرشادایزدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
فرش‌انواع‌گوساله‌سمینتال‌اصیل‌و‌هلشتاین‌و۰۰۰جهت‌پرواربندی‌
در‌وزنهای‌مختلف‌‌نروماده‌پرواری‌داشتی‌‌بهترین‌جنس‌اصیل‌‌
با‌پسنده‌خوده‌خریدار‌مشتری‌با‌مجوز‌رسمی‌دامپزشکی‌ارسال‌
به‌تمام‌نقاط‌کشور‌فقط‌تماس‌‌۰۹۱۱۸۶۸۵۷۴۱ایزدی
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
1
سلام طریقه خرید گاوشیری ازگاوداری شماچگونه است
مهدی روستائی
|
Turkiye
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
1
2
من گوساله مونت بیلیاردقرمز نر جهت جفت گیری دارم خالص
به شرط وزن گیری عالی .سالم. ۰۹۱۱۱۲۵۸۱۵۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
سلام ۵۰ راس تلیسه آبستن خریدارم لطفا قیمت اعلام فرمائید
09151514518
پاسخ ها
دامداری حاج رضا خواجه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
تماس بگیرید۰۹۳۰۴۳۹۵۶۶۲
سلیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
0
0
با سلام من خوراک دام می فروشم.میخواستم با شما کار کنم.
در آذربایجان غربی
شهرستان بوکان.
خرید وفروش گوساله اصیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
0
خریدوفروش گوساله های اصیل و درجه یک با بهترین قیمت ،بامجوزدامپزشکی امکان ارسال به تمام نقاط ۰۹۱۱۱۷۸۵۰۵۶
سعید رشیدی ۰۹۱۸۱۴۱۱۱۲۰
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
خریدار گاوسمینتال هستم لطفا تماس بگیرید متشکرم
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
0
سلام من خوراکدام.ذرت علوفه بسته بندی وچاپر.باگاس نیشکر.ملاس نیشکر..دفترفروش این محصولات درخوزستان رادارم.هردامداری ازاین محصولات نیازداشت باماتماس بگیرد۰۹۳۶۴۱۸۰۴۶۵-۰۹۰۲۴۹۶۰۹۳۱
حمزه احمدی از آذربایجان غربی شهر ستان اشنویه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
من از این نژاد سمینتال دارم از گاوداري قزوین فردوس خریدم خیلی راضی هستم
عباس لرستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
1
1
سلام من ده راس تلیسه ماده سیمنتال میخوام چطور خریداری کنم
09140950282
حسین فراهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
0
سلام...من ۴۰راس گوساله سمینتال ۱۲۰کیلومیخام.ازاراک
۰۹۱۸۱۶۰۶۷۶۵
لیلا بداغابادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
1
0
سلام ..خیلی راحت میشه این گاو رو خریداری کرد..
از بندر انزلی خریداری کنید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
سلام گوساله پرواری ۴راس میخوام بخرم راه ارتباط با شما از کدوم راهه
محمدرضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
0
0
سلام من هشت راس گوساله تولدی سیمینتال میخوام اگه کسی قصد فروش داره با بنده لطفا تماس بگیره09128818627
مریم محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
0
من 5راس گوساله ماده سه ماهه نژادسمینتال اصل میخوام
09929716064
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
0
0
سلام دوستان خواهشا کسایی که این پیام رو می بینن به این شماره تماس بهم زنگ بزنن ۰۹۰۳۶۳۱۳۰۵۴.گاوداری های سمینتال در کدام استان ها هست ؟ ایا اینا گوساله میفروشن بخریم ازشون.ممنونم
مهرداد انعام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
0
0
سلام خوبی خسته نباشید چرا برای خرید گوساله هیچ شماره ای نیست
نظر شما
ادامه