کد خبر: ۳۱۷۷۹
 

رئیس انستیتو تغذیه گفت: هر دو نوع کره گیاهی و حیوانی، از نظر سلامتی تأیید شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه با اعلام این خبر گفت: آزمایش‌های انجام‌شده روی مارگارین و کره حیوانی، این نکته را به اثبات می‌رساند که هر دو گروه از سلامت کامل برخوردارند.

«دکتر هدایت حسینی» با اشاره به اینکه مصرف‌کنندگان از تفاوت این دو آگاهی کامل دارند، افزود: درباره کره گیاهی یا مارگارین، برچسب اطلاع‌رسانی به صورت شفاف وجود دارد و مشتری نیز بدون هیچ مشکلی می‌تواند کالای مورد نظر خود را انتخاب کند.

به گفته وی، هرکدام از چربی‌های حیوانی یا گیاهی، مزایای خاص خود را دارد و بهتر است این دو با هم مقایسه نشوند، زیرا همه چیز به گزینش مشتری مربوط می‌شود.

رئیس انستیتو تغذیه درباره اعتراض برخی از کارشناسان، مبنی بر چرایی اطلاق نام کره به چربی گیاهی، خاطرنشان کرد: این لفظی است که فرهنگستان زبان فارسی برای آن انتخاب کرده و اگر اعتراضی در این مورد باشد، باید توسط مسئولان فرهنگستان پیگیری شود.

این در حالی است که چندی پیش، «حسین چمنی» در گفت‌وگو با ایانا، اطلاق نام کره به مارگارین را عوام فریبی دانسته و گفته بود: کره در زبان فارسی اختصاصاً به چربی استحصال شده از شیر می‌گویند و محصولی که با نام کره گیاهی به مردم عرضه می‌شود در واقع همان مارگارینی است که با اضافه کردن اسید چرب ترانس یا افزایش اسیدهای چرب اشباع مانند پالم، به حالت جامد درآمده و در بسته‌بندی‌هایی شبیه کره معمولی، به بازار عرضه می‌شود.

 
 
نظر شما
ادامه