کد خبر: ۳۱۷۷۸
عسل
 

دانشمندان انگلیسی دریافتند که عسل می‌تواند سلاح جدیدی برای مبارزه با عفونت‌های بیمارستانی باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، محققان دانشگاه ساوث‌همپتون نشان دادند که پاکسازی تجهیزات پزشکی با محلول‌های ساخته شده از نوعی عسل بدست آمده در استرالیا و نیوزلند باعث کاهش 75 درصدی تجمع باکتری‌های مرگبار در سطح می‌شود.

این کشف می‌تواند امنیت گروههای در معرض خطر عفونت‌های باکتریایی مانند بیمارانی که از کاتتر استفاده می‌کنند و همچنین مبتلایان به عفونت دستگاه ادراری و عفونت‌های دیگر را تامین کند.

آسیب وارد در اثر استفاده از کاتتر در مجرای ادرار سالانه میلیاردها دلار هزینه برای بیمه درمانی داشته و حداقل 2100 نفر را هر سال از بین می‌برد.

استفاده از عسل به عنوان درمان از قرن‌ها پیش رواج داشته و پژوهش جدید نشان می‌دهد که ممکن است خواص ضدباکتری و ضدعفونی‌کننده نیز داشته باشد.

این تحقیق بر روی عسل تک‌گل بدست آمده از شهد درخت مونکا در استرالیا و نیوزلند انجام شده و نخستین بار است که نقش آن در ضدعفونی کردن تجهیزات بیمارستانی بررسی شده است.

محققان این عسل را با آب در غلظت‌های مختلف از 3.3 تا 16.7 درصد مخلوط کرده و آن را به کشت‌های باکتریایی افزودند. نتایج نشان داد که این عسل به شدت از ایجاد غشاهای باکتریایی مضر بر روی تجهیزات پزشکی جلوگیری کرد.
 
 
نظر شما
ادامه