کد خبر: ۳۱۷۷۵
 
 

نخستین همایش ملی «راهکارهای توسعه صادرات محصولات دامی» به همت جهاد کشاورزی و فعالان عرصه تولید و صادرات در مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در این همایش که هفتم مهرماه برگزار می شود نمایندگی مرکز آموزش بازرگانی استان و مؤسسه جهانی حلال همکاری دارند.

«حمیدرضا جوادی» افزود: این همایش به عنوان اولین برنامه از سلسله رویدادهای همایش های کاربردی بخش کشاورزی با هدف تقویت صادرات بر مبنای موضوعات کاربردی صادراتی، آموزشی، ساماندهی صادرات به صورت تخصصی در این حوزه و با حضور مسئولان کشوری، فعالان صنایع دامی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان برگزار می شود.

جوادی درباره محورهای این همایش بیان کرد: محورهای این همایش قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی در حوزه صادرات دامی، دستورالعمل های بهداشتی – قرنطینه ای واردات و استانداردها و ارزش افزوده محصولات حلال در بازار جهانی می باشد.

وی با بیان اینکه پارسال حدود 170 هزار راس دام سبک به صورت زنده از این استان صادر شد، افزود: این امر توسط واسطه ها در قالب تامین و تحویل در مبادی مرزی صورت می گیرد در حالی که با آموزش های کاربردی، صادر کننده می تواند حضور مستقیم در کشورهای هدف را دنبال کند.

ایران در رده هفتم جهان و خراسان رضوی در رتبه اول کشور در زمینه تولید این محصولات قرار دارد.
 
 
نظر شما
ادامه