کد خبر: ۳۱۷۶۸
 
 

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: حفظ بهداشت عمومی بر درمان اولویت دارد و در این سازمان این عمل به صورت 100 درصد انجام می‌شود و ما سعی داریم تا با اقدامات به موقع سبب کاهش تخت‌های بیمارستانی شویم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، با بیان اینکه شغل دامپزشکی یک شغل ارزشی است، اظهار داشت: بسیاری از آیات قرآن مزین به نام موجودات است تا آنجایی که حدود دوازده درصد از آیات وحی مرتبط به مسائل دام و کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه شمار زیادی از بیماری‌ها به صورت مشترک بین انسان و دام است، تصریح کرد: نیروهای این سازمان به سبب اینکه به طور مداوم در ارتباط با انواع دام هستند تا بتوانند با واکسیناسیون به موقع جلوی انتشار بیماری‌های مشترک بین دام و انسان را بگیرند، خودشان همواره در خطر ابتلا به این بیماری‌ها هستند.

مدیرکل سازمان دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه دامپزشکی با اقتصاد، بهداشت و سلامت مردم در ارتباط است، افزود: حرفه دامپزشکی به عنوان شغل اجدادی ما بوده و هم‌اکنون اقتصاد این استان مبتنی بر دامداری و کشاورزی است و فعالیت‌های سازمان دامپزشکی سبب حفظ و صیانت از سرمایه‌های مردم در زمینه دامداری و کشاورزی می‌شود.

رفیعی‌پور تاکید کرد: در حال حاضر حدود 30 تا 40 درصد خانواده‌ها با کار کشاورزی و دامداری در ارتباط هستند و در اینجا است که نقش سازمان دامپزشکی در حفظ اشتغال مردم مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امنیت غذایی سبب حفظ جامعه انسانی می‌شود، اذعان داشت: حفظ بهداشت عمومی بر درمان اولویت دارد و در این سازمان این عمل به صورت 100 درصد انجام می‌شود و ما سعی داریم تا با اقدامات به موقع سبب کاهش تخت‌های بیمارستانی شویم.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: سازمان دامپزشکی بعد از دانشگاه‌ها رتبه دوم را در بالا بودن سطح سواد در بین سازمان‌های مختلف در استان و کشور دارد، چراکه تمام نیروهای این سازمان جزو متخصصان و کارشناسان خبره هستند و در تمام مناطق حتی در بخش‌های کوچک استان متخصصان دامپزشکی حضور دارند.

رفیعی‌پور در زمینه ذبح بهداشتی دام، افزود: در کشتارگاه‌ها 10 نفر به صورت ثابت و هشت نفر به صورت سیار بهداشت دام‌های ذبح شده را بررسی می‌کنند، که در این زمینه سعی بر آموزش ذابحین که در سطح شهر فعالیت دارند داریم که در این زمینه تاکنون به دو شهرستان مسائل مربوط به ذبح بهداشتی دام را آموزش داده‌ایم.

 
نظر شما
ادامه