کد خبر: ۳۱۷۵۹
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی:
«آیت‌الله سید علیرضا عبادی» با اشاره به نقش دامپزشکی در پیشگیری از شیوع بیماری‌ها گفت: دامپزشکی نقش دفاعی بر عهده دارد ...
 
 

حکیم مهر - نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به نقش دامپزشکی در پیشگیری از شیوع بیماری ها گفت: دامپزشکی نقش دفاعی بر عهده دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «آیت الله سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار جمعی از کارکنان اداره کل دامپزشکی ضمن عرض تبریک هفته دفاع مقدس گفت: برخی کشورهای غربی و استعمارگر آفات و عوامل بیماریزا به سایر مناطق منتقل می کنند تا با ضرر و زیان اقتصادی به بخش کشاورزی و دامداری کشورها، بتوانند تجارت دارو و واکسن کنند که در این زمینه دامپزشکی نقش مهم دفاعی و تعین کننده در جلوگیری از بیماری ها را به عهده دارد تا آسیب و گزندی به سلامت جامعه انسانی و شریان اقتصادی کشور وارد نشود.

وی تاکید کرد: ارتباطات جهانی مزایایی داشته ولی معایب و ضررهای زیادی از جمله انتقال و انتشار بیماری ها به سایر مناطق را نیز به همراه داشته است.

آیت الله عبادی شغل دامپزشکی را مقدس عنوان کرد و افزود: نیکی و خدمت به حیوانات بسیار ارزشمند است که در احادیث اهل بیت نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

در این دیدار که به مناسبت هفته دامپزشکی انجام شد، «دکتر رفیعی پور» مدیرکل دامپزشکی استان با تشریح وظایف متنوع این مجموعه گفت: دامپزشکی در چهار حوزه مهم بهداشت، اشتغال، اقتصاد و تجارت وظیفه مند است.

وی اظهار داشت: پرسنل دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان قرار دارند که با به خطر انداختن سلامت خود، بهداشت عمومی جامعه را تامین می کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان در بخش دیگری از سخنانش افزود: دامپزشکی در محروم ترین مناطق و در کوچک ترین بخش های استان دکتر، کارشناس و کاردان به خدمت گرفته تا با اقدامات بهداشتی سلامت جمعیت انسانی و دامی را تامین و حفاظت کند.

در ابتدای این دیدار «حجت الاسلام حیدری» مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دامپزشکی با ارائه گزارشی از وضعیت استقرار و فعالیت ناظران ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور استان گفت: افتخار داریم با تضمین غذای طیب و حلال همراه با ناظران بهداشتی به مردم خدمت رسانی کرده و غذای سالم، بهداشتی و حلال را تامین کنیم.

 
نظر شما
ادامه