کد خبر: ۳۱۷۵۰
 

امروز یکشنبه 4 مهر ماه طی مراسمی وزیران کشاورزی ایران و چین بر توسعه هر چه بیشتر همکاری ها در بخش کشاورزی تاکید کردند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «مهندس محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که رهبران ایران و چین بارها بر همکاری های راهبردی پافشاری کرده اند، گفت: کشور چین برای سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری در حوزه شیلات ایران اعلام آمادگی کرده است .

وی امضای موافقت نامه بهداشت و قرنطینه دامی و یادداشت تفاهم شیلاتی را از جمله زیرساخت های توسعه همکاری های کشاورزی و روابط تجاری دو کشور خواند و اظهار داشت: به زودی موافقت نامه قرنطینه گیاهی و حفظ نباتات نیز میان ایران و چین مبادله می شود .

«هان چانگ فو» وزیر کشاروزی جمهوری خلق چین بر گسترش همکاری ها و روابط تجاری با ایران تاکید کرد و افزود: امضای اسناد همکاری در زمینه قرنطینه دامی و شیلات نیز فصل جدیدی در روابط دو کشور ایجاد می کند .

بنابراین گزارش، موافقت نامه بهداشت و قرنطینه دامی ایران و چین در 12 ماده و با هدف همکاری در زمینه حفاظت از قلمرو ملی در مقابله با گسترش فرامرزی بیماری های همه گیر دام از قلمرو یک طرف متعاهد و قلمرو طرف متعاهد دیگر ناشی از واردات، صادرات، گذر دام ها، فرآورده هایی با منشا دامی، هر گونه وسیله حمل و نقل، بسته بندی، بار لنج و وسایل تغذیه به امضای وزیران کشاورزی دو کشور رسید .

این موافقتنامه به مواردی همچون مقررات صادرات، بازرسی و اقدامات قرنطینه ای دام، همکاری در  زمینه تبادل اطلاعات، تجارت دام ها و فرآورده هایی با منشا دامی، مالکیت معنوی نیز اشاره می کند .

بر اساس ماده (7) این موافقتنامه قرنطینه دامی، مرجع صلاحیتدار از طرف ایران سازمان دامپزشکی کشور است .
 
 
نظر شما
ادامه