تعداد نظرات: ۱ نظر
بعد از خرس، ناسا در مریخ مار کشف کرد! + تصاویر

در حالیکه هنوز بحث ها بر سر وجود خرس در مریخ داغ است، سازمان فضایی ناسا تصویری منتشر کرد که در آن یک خزنده شبیه مار بین دو قطعه سنگ روی سطح کره مریخ در حال حرکت است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از زیست بوم، در تصاویر ویدئویی منتشر شده از سوی سازمان فضایی ناسا موجودی شبیه به مار روی سنگ‌های سطح کره مریخ می‌خزید که برخی آن را مار شناسایی کرده اند!

علیرغم اینکه گفته می شود این موجود در حال حرکت بوده است، اما کسی به درستی ماهیت آن را تشخیص نداده و نمی توان با قاطعیت آن را مار قلمداد کرد.

خبرگزاری ها نوشتند مرکز توسعه علوم فضایی SecureTeam10 تصاویر ویدیویی مربوط به این خزنده مریخی را روی سایت یوتیوب به اشتراک گذاشت و اعلام کرد این نخستین باری است که چنین موجود زنده‌ای در فضا مشاهده می‌شود.

گوینده مرکز SecureTeam10  که روی این ویدیو صحبت می‌کرد توضیح داد: «به نظر نمی‌رسد این فقط یک شکاف یا خطای دید باشد. تحلیل تصویر ویدیویی حرکت این موجود زنده را نشان می‌دهد و احتمال می‌رود او یک خزنده شبیه به مار باشد. شما به طور واضح می‌توانید این موجود زنده را ببنید. او سایه دارد و بدن او به صورت سه‌بعدش مشخص است».

بعد از خرس، ناسا در مریخ مار کشف کرد! + تصاویر

«اسکات سی» از کارشناسان سازمان ناسا گفت این موجود زنده شبیه مارهای کوچکی است که در باغچه خانه‌ها مشاهده می‌شود. او گفت: «طول این مار فضایی حدود نیم متر است. شناسایی خزندگان در کرات دیگر این نظریه را تقویت می‌کند که حیات در خارج از کره زمین هم وجود دارد».

برخی نظریه‌پردازان ناسا می‌گویند این تصویر می‌تواند نشانه‌ای از تمدن‌های قدیمی باشد که در سیاره سرخ زندگی می‌کردند و هم‌اکنون به طور کامل منقرض شده‌اند. این نظریه از قبل وجود داشت که مریخ تمدن قدیمی داشته که به طور کامل از بین رفته است.

این نخستین بار نیست که تصاویر منتشر شده از سوی ناسا به یک جنجال خبری تبدیل می شود. آبان ماه سال گذشته نیز برخی با انتشار یک عکس از میان تصاویر ارسالی از سوی مریخ نورد کنجکاوی عنوان کردند که یک خرس را در مریخ دیده اند.

بعد از خرس، ناسا در مریخ مار کشف کرد! + تصاویر

ناسا البته در واکنش عنوان کرد کسانی که خرس را در تصاویر می بینند دچار «پاریدولیا» هستند.

پاریدولیا یک پدیده روان‌شناسی است که در آن فرد علایم و یا صداهایی که ادراک می‌کند را به صورت معنادار می‌شناسد. مثال‌های معمولی که در این باره زده می‌شود دیدن چهره در ابرهاست.

انتشار یافته: ۱