کد خبر: ۳۱۶۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

مجمع مدیران کل دامپزشکی منطقه 4 کشور روز یکشنبه 28 شهریور ماه 1395 به ریاست «دکتر امیرحسین بهداد» مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با حضور مدیران کل و معاونین سلامت ادارات کل دامپزشکی منطقه 4 کشور در اتاق جلسات اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، این جلسه که با حضور «دکتر داریوش جهان پیما» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور به عنوان نماینده سازمان و «دکتر امیر حسین بهداد» به عنوان رئیس جلسه برگزار شد، در آن مسائل مختلف حوزه دامپزشکی بویژه در حوزه بیماریهای دامی و ارائه راهکارهای متناسب طرح و بررسی گردید.

«دکتر داریوش جهان پیما» در مورد تامین واکسن تب برفکی در کشور اطمینان داد و گفت: در فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی، واکسیناسیون فقط بر روی جمعیت دام سنگین انجام می شود و واکسن کافی برای این طرح وجود دارد.

«دکتر امیر حسین بهداد» در حاشیه این جلسه با خبرنگار واحد مرکزی خبر صدا و سیمای آذربایجان شرقی در مورد عدم همکاری مناسب دامداران در بحث فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی هشدار داد و افزود: با وجود اینکه الان در استان آذربایجان شرقی این بیماری کاملاً کنترل شده است و واکسن هم به میزان کافی وجود دارد، ولی اگر دامداران محترم همکاری نکنند و استقبال نکنند، همان تلفاتی را که در چند ماه گذشته داشته ایم، قطعاً در آبان ماه سال جاری نیز تلفات خواهیم داشت. لذا توصیه بنده به تمامی دامداران و روستائیان عزیز این است که به خاطر بهای ناچیز واکسن که برای هر گاو سه هزار تومان می باشد، دام های خود را در معرض خسارت بیشتر قرار ندهند و با واکسیناتورهای این اداره همکاری های لازم را انجام دهند.

همچنین مسائل و معضلات مربوط به حوزه دام بویژه واکسیناسیون تب برفکی در فاز اخیر، مشکلات و موانع اجرای طرح میزان شیوع بیماری بروسلوز، پایین بودن تعرفه واکسیناسیون بخش غیردولتی کمبود واکسن های استراتژیک، عدم تامین به موقع غرامت دامهای راکتور سل و بروسلوز و عدم همکاری مناسب دامداران در بحث واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین و چند موضوع در حوزه های دیگر دامپزشکی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در پایان مجمع، پیشنهادات استانها در جهت بهبود روندکاری در موارد مطرح شد و مقرر گردید توسط نماینده سازمان به اطلاع و نظر ریاست سازمان دامپزشکی کشور برسد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
0
0
..................... در استان .... هر راس را 5500 تومان از دامداران میگیرند
نظر شما
ادامه