کد خبر: ۳۱۶۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: با بررسی های انجام شده تاکنون به احتمال قوی حیوانی که عامل کشتار دام و طیور در بخش شهداد بوده، سگ های بلاصاحب هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محمود صفرزاده» با اشاره به بازدیدش از منطقه شهداد گفت: مردم بومی گفتند که دام و طیور ما در سال های گذشته خسارت دیده، به طوری که مردم شواهدی مبنی بر حمله سگ های بلاصاحب داشتند.

وی با اشاره به رد شایعاتی که مربوط به حمله حیات وحش است، افزود: این حمله مربوط به سگ های بلاصاحب است که در طبیعت رها شده اند.

صفرزاده در مورد انتشار برخی تصاویر حمله به دام و طیور مردم شهداد در فضای مجازی گفت: برخی تصاویر پخش شده حتی مربوط به شهداد نیست.

وی گفت: متاسفانه دام و طیور مردم این منطقه در این مدت آسیب دیده و دوربین های کار گذاشته شده توسط حفاظت محیط زیست فقط دو سگ را نشان می دهند.

وی افزود: طبیعی است وقتی حیوان وحشی به دامی حمله می کند، اولین محلی که آسیب می بیند از طریق احشای درونی دام مثل جگر است و قربانیان هم از همین ناحیه آسیب دیدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان خاطر نشان کرد: بررسی و پایش های میدانی، تله های زنده گیری و دوربین ها برای شناسایی نوع و گونه حیات وحش احتمالی در محله هایی که تلفات دام بیشتر بوده، کار گذاشته شد.

وی اقدامات ایمنی را لازمه نگهداری دام و طیور در مناطق باغشهر بیان کرد و گفت: آغل ها باید دارای دیوار، حصار، روشنایی و درب باشند و عده ای که اقداماتی در این زمینه داشتند دیگر خسارتی ندیدند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
شهدادی
|
Finland
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
1
سلام
مطمئن باشید که سگ ها عاملش نبودند ...
ایرانی7
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
1
بعید میدونم سگ این قدر درنده باشد!
کاش مسائل این قدر راحت بود که با حدس و گمان و خوشبینی همه چیز به خیر می گذشت.
درضمن چند روز پیش حیوانی که به دام افتاده بود و فرار کرد به نظرم سگ نبود(طبق گفته ی شاهد عینی)
نظر شما
ادامه