کد خبر: ۳۱۵۷۲
 
 

مدیرکل محیط زیست استان فارس با اشاره به اینکه گونه‌های حیوانی زیادی در این استان در تصادفات جاده‌ای از بین می‌روند، گفت: تلفات جاده‌ای حیوانات بومی ضرورت ساخت کلینیک تخصصی حیوانات وحشی را در استان فارس دوچندان می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حمزه ولوی» با بیان اینکه آمار تلفات حیوانات و پرندگان وحشی در برخورد با اتومبیل‌هایی که در جاده‌ها تردد می‌کنند، قابل توجه است اظهار داشت: ساخت کلینیک تخصصی حیوانات و پرندگان وحشی می‌تواند کمک شایانی به حیوانات و پرندگان آسیب دیده حیات وحش جنوب کشور کند و بسیاری از این پرندگان و حیوانات آسیب دیده را بعد از درمان به حیات وحش بازگرداند.

وی با بیان اینکه تاسیس کلینیک تخصصی علاوه بر درمان حیوانات و پرندگان آسیب دیده و رهاسازی آنها در حیات وحش جنوب کشور فواید دیگری نیز دارد افزود: تاسیس کلینیک تخصصی حیوانات می‌تواند سطح علمی دانشجویان و دامپزشکان استان را ارتقا دهد و سبب افزایش ذخایر دارویی در استان شود.

مدیرکل محیط زیست استان فارس با بیان اینکه در استان با توجه به وجود دانشکده دامپزشکی و دامپزشکان علاقه‌مند تمام ظرفیت‌های لازم برای راه‌اندازی کلینیک حیوانات وجود دارد گفت: هزینه ساخت کلینیک تخصصی برای حیات وحش استان با توجه به امکانات و فضا متغیر است و به حداقل 300 میلیون تومان اعتبار برای راه‌اندازی کلینیک تخصصی حیوانات وحشی نیاز است.

ولوی با بیان اینکه گونه‏‌هاى بی‌نظیر جانورى در این مناطق حفاظت شده استان فارس وجود دارد، خاطرنشان کرد: حیوانات و پرندگان وحشی از جمله گوزن زرد، پلنگ، یوزپلنگ، خرس قهوه‌‏اى، گراز، گرگ، روباه، خرگوش، قوچ، میش، جبیر، آهو، پازن، گورخر، و پرنده‌‏هاى کمیاب مانند هوبره، دراج، عقاب‌ها و شاهین‏‌ها در منطقه فارس وجود دارند.

 
 
نظر شما
ادامه