کد خبر: ۳۱۴۷۵
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سنقروکلیایی از کشف، ضبط و امحای یک تُن و 150 کیلوگرم گوشت قرمز ناسالم و غیربهداشتی در شهرستان ستقروکلیایی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر امید حاج محمدی» از کشف و امحای یک تُن و 150 کیلوگرم گوشت قرمز فاسد در شهرستان سنقروکلیایی خبر داد و اظهار داشت: این میزان گوشت فاسد و غیربهداشتی در منزل شخصی با حُکم قضایی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: لاشه یک ماده گاو بیمار توسط فرد خاطی در این مکان به صورت کاملأ غیربهداشتی و خارج از سیستم کشتارگاهی ذبح شده بود که کارشناسان دامپزشکی، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی شهرستان سنقروکلیایی از طریق گزارشات مردمی با داشتن حکم قضایی به منزل فرد متخلف ورود پیدا کردند.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی سنقروکلیایی علاوه بر این، فرد متخلف با استخوان گیری لاشه یک گاو دیگر گوشت آن را به صورت غیربهداشتی و به صورت فریز شده برای فروش بسته بندی کرده بود که تمامی آن توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی ضبط شد.

حاج محمدی اضافه کرد: دام های کشتار شده توسط این فرد متخلف، مبتلا به بیماری تیلریوز (زردی) و (MCF) بود که بوی تعفن و گندیدگی آن کاملأ مشهود و غیرقابل مصرف بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه کارشناسان دامپزشکی همچنین به صورت مستمر بر فعالیت های مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی نظارت دارند، افزود: در شهرستان سنقروکلیایی تعداد 120 واحد عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران، جگرکی و کبابی وجود دارد.

وی از شهروندان خواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن چهار رقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اطلاع دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی سنقروکلیایی تأکید کرد: مردم گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز عرضه مجاز که دارای مهر و تأییدیه بهداشتی دامپزشکی است، تهیه و از خرید گوشت دام و طیور که به صورت غیر مجاز و غیر بهداشتی درخارج از کشتارگاه ذبح می شود جداً خوداری کنند.

 
نظر شما
ادامه