کد خبر: ۳۱۴۵۲
 
 

تخم مرغ های غنی شده با ایکوساپنتانوییک اسید جلبکی در میان مصرف کنندگان چینی قشر متوسط و ثروتمند در حال افزایش است. این تخم مرغ ها در سوپرمارکت های شهرهای بزرگ مانند پکن، شانگهای و شنژن فروخته می شود و قیمت آن ده برابر قیمت تخم مرغ های معمولی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITPNews، مطالعات پزشکی نشان داده است که ایکوساپنتانوییک اسید (Eicosapentaenoic acid ) می تواند جریان خون را بهبود ببخشد و میزان خون لخته ها را کاهش می دهد. ایکوساپنتانوییک اسید ویژگی های مثبت بسیاری دارد.

ظاهر با کیفیت زرده

مرغداران به خوراک مرغ ها نانوکلروپسیس اضافه می کنند تا ایکوساپنتانوییک اسید را از طریق میکروجلبک ها به زرده منتقل کنند. نتایج آزمایش ها نشان می دهد که این کار ایکوساپنتانوییک اسید، ویتامین آ و دیگر اسیدهای چرب دارای حلقه اشباع نشده در تخم مرغ غنی شده را به طور چشمگیری افزایش داده است. علاوه بر مواد مغذی داخلی، ظاهر زرده نیز کیفیت بالایی پیدا کرده است.

تخم مرغ غنی شده ای به اسم Aiyowe  توسط شرکت چینی ENN Science and Technology Development Co., Ltd . در سال 2015 وارد بازار شد. این شرکت تمامی تکنولوژی ها و کارهای لازم اعم از طراحی جدید، تولید ارزان و انتخاب سویه را به کار گرفت تا تخم مرغ های جدید را عرضه کند.

بهبود امنیت برای حیوانات

شرکت Sino-Microalgae ، که بخشی از شرکت ENN  است، در سال 2005 تاسیس شد تا تولیدکننده و بازاریاب میکروجلبک و عصاره طبیعی شود و پودر نانوکلوروپسیس دارای ایکوساپنتانوییک اسید متفاوت تولید کند. پودر جلبک طبیعی شرکت ENN  بیش از 30 درصد پروتئین دارد و روغن آن با بیش از 40 درصد اسیدهای چرب دارای حلقه های اشباع نشده ایجاد می شود. خوراک های دارای میکروجلبک های ایکوساپنتانوییک اسید می تواند برای دام، ماهی و حلزون صدف دار استفاده شود. این ماده می تواند زیست پذیری، نرخ رشد و ایمنی حیوانات را بهبود ببخشد؛ دوکوساهگزائنوئیک اسید و ایکوساپنتانوییک اسید می تواند در بدن حیوان جمع شود و مردم نیز با خوردن گوشت آن ها این اسید را دریافت کنند.

شرکت Sino-Microalgae  بر روی 3 مزرعه کار می کند که فضای کاشت آن ها تقریبا 1.2 میلیون متر مکعب است. میزان اسپرولینا تولیدی آن 1200 تن، هماتوکوکوس پلوویالیس آن 200 تن و کلرلا آن 600 تن است. محصولات پودر میکروجلبک طبیعی این شرکت شامل نانوکلروپسیس (Nannochloropsis )، کلرولا ارگانیک (Organic Chlorella )، اسپیرولینا ارگانیک (Organic Spirulina )، دونالیلا سالینا (Dunaliella salina )، هماتوکوکوس پلوویالیس (Haematococcus pluvialis )، شیزوکیتریوم (Schizochytrium ) می باشد. محصولات عصاره های طبیعی این شرکت شامل DHA ، EPA ، ARA ، آستراکسانتین (Astaxanthin )، بتاکاروتن (Beta-carotene )، فیکوسیانین (Phycocyanin )، فوکویدان (Fucoidan ) و آدامس زانتان (Xanthan gum) می شود.

پیشرفت سریع

تخم مرغ غنی شده با ایکوساپنتانوییک گامی به سوی پیشرفت برای شرکت های Sino-Microalgae  و ENN  است که مشخص می کند چگونه دوکوساهگزائنوئیک اسید و ایکوساپنتانوییک اسید گرفته شده از جلبک طبیعی می تواند به عنوان پودر، قرص و روغن در چرخه غذایی قرار بگیرد. به گفته شرکت Sino-Microalgae ، «موفقیت تخم مرغ غنی شده Aiyowe نشان داد که با دادن میکرو جلبک حاوی مواد مغذی گوناگون امکان تولید تخم مرغ های مختلف وجود دارد. بدین ترتیب نیازهای مختلف افراد نیز تامین می شود. برای مثال، تخم مرغ های حاوی دوکوساهگزائنوئیک اسید، سلول های مغز و عصب بینایی کودکان را تقویت می کند در حالی که تخم مرغ حاوی ایکوساپنتانوییک اسید موجب کاهش چربی خون در افراد بالغ می شود.
 
 
نظر شما
ادامه