کد خبر: ۳۱۳۸۷
 
 

ماده پلنگ گلستان هفتمین روز حضور در حیات وحش را تجربه می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: چند روز بعد از آزادی این توله پلنگ گروهی متشکل از کارشناس های حیات وحش، یک محیط بان و یک دامپزشک به همراه یک دوربین تله ای و گیرنده VHF  به منطقه اعزام شدند.

«مجتبی حسینی» افزود: پس از رصد ماهواره ای و دریافت آخرین نقاط حضور هیرکان در زیستگاه و با استفاده از این نقاط به کمک دستگاه جی پی اس، به سمت هیرکان حرکت کرده و به کمک گیرنده موفق به دریافت سیگنال های ارسالی از دستگاه فرستنده هیرکان که به گردنش نصب است شدند.

وی ادامه داد: با کارگذاری دوربین تله ای مشخص شد که هیرکان به کنار چشمه آمده ، تصاویری نیز از دیگر گونه ها مثل گراز و توله هایش و روباه نیز ثبت شده است. پس از بررسی میدانی زیستگاه و اطمینان از امنیت نسبی، مجدداً دوربین تله ای را نصب و منطقه را ترک کردند.

حسینی اضافه کرد: در روز هفتم آزادی ماده پلنگ، ضمن اعزام یک گروه کارشناسی به دلیل تغییر شیفت پایشگران زیستگاه که برنامه مطالعاتی رهاسازی پلنگ های گلستان "هیرکان" و "ورکان" را دنبال می کنند و بررسی نقاط دریافت از ماهواره، مجددا محرز شد که هیرکان در منطقه ای بیضی شکل با شعاع حدود 2 و نیم کیلومتر در تردد بوده که در این پهنه دسته های قوچ و میش و بره های میش با جمعیت مطلوب نیز زیست می کنند. این زیستگاه همچنین مأمن بسیاری از جوندگان و خرگوش نیز هست که جزوی از رژیم غذایی پلنگ محسوب می شود.
 
 
خبرهای مرتبط
برچسب ها: هیرکان، پلنگ،
نظر شما
ادامه