کد خبر: ۳۱۳۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

بیش از یک تن ماهی حرام گوشت در شهرستان مرودشت معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مرودشت با اعلام این خبر گفت: متاسفانه برخی افراد فرصت طلب با سوء استفاده از اعتماد مردم اقدام به توزیع فرآورده های خام دامی غیرمجاز و بعضاً حرام می نمایند که اخیراً نیز 2 دستگاه خودرو که با حمل بیش از یک هزار و 250 کیلوگرم ماهی حرام گوشت قصد توزیع آن در سطح شهر مرودشت را داشتند، با هوشیاری بازرسین دامپزشکی قبل از عرضه در بازار مصرف کشف و ضبط گردید.

«دکتر سیاوش پارسی» افزود: این محموله از ماهیان حرام گوشت از جمله کوسه ماهی بود که با دستور مرجع ذیصلاح قضایی امحاء گردید.

پارسی از شهروندان خواست موارد مشکوک در عرضه فرآورده های خام دامی شامل گوشت، مرغ و تخم مرغ، ماهی و میگو، شیرخام، عسل و... را به سامانه تلفنی 1512 گزارش نمایند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
0
دفتر نمايندگي ولي فقيه در اداره کل دامپزشکي خراسان رضوي جوابيه اي به روزنامه ارسال کرد که طي آن تصريح شده بود: «کوسه ماهي بر اساس نظر کارشناسان آبزي شناس داراي فلس است و به فتواي مقام معظم رهبري که با توجه به نظر کارشناسان اعلام شده، کوسه ماهي، حلال است. اين نکته نيز اعلام مي شود که مصرف کنندگان بايد طبق نظر مرجع محترم تقليدشان عمل کنند و اگر مرجع محترم آنان کوسه را جزو آبزيان حرام اعلام فرموده اند، نبايد اين آبزي را مصرف کنند.» روزنامه خراسان پس از ارسال اين جوابيه خواستار ارسال متن کامل فتواي رهبري شد که دفتر نمايندگي ولي فقيه در اداره کل دامپزشکي متن استفتا را به روزنامه ارسال کرد. در اين استفتا که متن آن را در ادامه مي خوانيد، حکم حليت کوسه ماهي نه به طور مطلق بلکه به نحو مشروط و در صورت اثبات فلس دار بودن، از سوي کارشناسان خبره و مورد وثوق داده شده است.

« در پي درخواست خبرنگار محترم آن روزنامه، استفتاي مقام معظم رهبري در خصوص حليت کوسه ماهي براي استحضار به شرح ذيل اعلام مي گردد.
سوال: متخصصين نظر مي دهند که کوسه ماهي هم مانند ماهيان ديگر داراي فلس و قشرند که با دست کشيدن روي پوست آن ها محسوس است، «به نام فلس ميخي و شکل دندانه اي ناميده مي شود» و از نوع ماهيان غضروفي است. اينک آيا به نظر متخصصين که مي گويند داراي فلس و قشر است مي توان اکتفا کرد يا اين که کوسه ماهي حکم خاص دارد؟

جواب: «اگر از قسم ماهي فلس دار بودن آن مشکوک باشد چنان چه افراد اهل خبره و متخصص مورد اعتماد و وثوق آن را از قسم ماهي فلس دار تشخيص دهند عمل به قول آنان در اين باره مانع ندارد.»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
جدیدا دامپزشکی نقش گشت ارشاد فرآورده های دامی رو بر عهده گرفته و بدون داشتن صلاحیت به صورت خودسرانه اقدام به امحا ماهیهایی میکنه که فکر میکنه حرام گوشتند! اونوقت توی وظیفه اصلیش که نظارت بر تولید و عرضه محصولات دامی با کیفیته مونده. این موفقیت رو به همه مدیران فهیم!!! این سازمان تبریک میگم
نظر شما
ادامه