کد خبر: ۳۱۳۴۸
 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه حیوان آزاری به هر شکلی مطرود است، تصریح کرد: نیازی به تصویب قانون برای حمایت از حیوانات بی‌سرپرست نیست، بلکه شهرداری‌ها باید در حمایت از آنان به وظیفه خود عمل کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «احمدعلی کیخا» در رابطه با لزوم حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست، گفت: عمده بحثی که در رابطه با حیوانات مذکور از گذشته تاکنون وجود دارد نحوه برخورد شهرداری ها با این حیوانات در معابر کلانشهرهایی مانند تهران است.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: زمانی در سازمان حفاظت محیط زیست چنین موضوعی مطرح شد به جای اینکه حیوانات ولگرد و بی سرپرست را بکشند که وجهه درستی نداشته و تبعات روانی، اجتماعی و فرهنگی ناگواری را در جامعه به جا می گذارد، به دنبال روش های مناسبی مانند عقیم سازی که در دنیا معمول بوده و منجر به کاهش تعداد آنها می شود باشیم.

وی تاکید کرد: در همین زمینه سازمان حفاظت محیط زیست برای بهبود وضعیت حیوانات ولگرد و بی سرپرست آیین نامه هایی را تدوین و به شهرداری ها و سازمان های ذی ربط ارائه و ابلاغ کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه متولی حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست شهرداری ها هستند، ادامه داد: متولی حیات وحش در عرصه های طبیعی سازمان محیط زیست است ولی در رابطه با حیوانات ولگرد و بی سرپرست شهرداری ها باید وارد عمل شوند، بنابراین از آنجایی که متولی حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست شهرداری ها هستند باید در جهت حمایت از حیوانات مذکور نسبت به پیاده سازی آیین نامه های حمایت از این حیوانات اقدام کنند.

وی با یادآوری اینکه نیازی به تصویب قانون برای حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست نیست، گفت: متولی حمایت از این گونه حیوانات شهرداری ها هستند و به راحتی می توانند از حقوق آنها حمایت کنند.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس دهم تصریح کرد: شهرداری ها نباید به دنبال ارزان ترین راه یعنی کشتار و دفع حیوانات ولگرد و بی سرپرست باشند، بلکه باید همانطور که پیشتر گفتیم با روش های مناسبی مانند عقیم سازی در جهت بهبود وضعیت آنها و جلوگیری از بروز خطرات از ناحیه آنها برای همشهریان گام بردارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با عوامل بروز حیوان آزاری در کشور، گفت: به طور حتم حیوان آزاری به هر شکلی در کشور مطرود است؛ یکسری مسائل فرهنگی در بروز حیوان آزاری ها نقش دارد که عمده عامل آن بداخلاقی اجتماعی است که باید برای مقابله با تصورات و برداشت های اشتباه افراد در مورد حیوانات ولگرد فرهنگ سازی در این زمینه بیشتر شود؛ البته مشاوره های علمی و فنی هم باید از سوی نهادهایی مانند سازمان حفاظت محیط زیست انجام شود.

 
 
نظر شما
ادامه