کد خبر: ۳۱۳۳

حکیم مهر -  رئیس اداره دامپزشکی شوشتر از واکسینه سالانه 900 قلاده سگ در این شهرستان خبر داد و گفت: واکسیناسیون سگ‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

احمدعلی معینی اظهار داشت: سالانه در شوشتر بین500 تا900 قلاده سگ واکسینه می‌شود.
وی افزود: این طرح به صورت کاملا رایگان از طرف دولت اجرا می‌شود و برای این امر هیچ محدودیتی در شهرستان وجود ندارد.
این مقام مسئول با شاره به اینکه این طرح همه‌ساله در کشور اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد: همه سگ‌های موجود در سطح شهرستان شوشتر که دارای شناسنامه و صاحب هستند می‌توانند در طرح واکسیناسیون شرکت کنند در غیر این صورت، ولگرد محسوب می‌شوند.
وی به موضوع عرضه مرغ به صورت زنده در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر زنده‌فروشی مرغ در شوشتر به حداقل رسیده است و تنها به صورت موردی و در شب‌ها این اتفاق در سطح شهرستان می‌افتد.
معینی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده هر گونه فروش مرغ زنده در سطح شوشتر با عاملان به طور جدی برخورد می‌شود، افزود: با افرادی که با وسیله نقلیه اقدام به زنده‌فروشی می‌کنند برخورد و وسیله نقلیه آنها نیز توقیف و راهی پارکینگ می‌شود.
رئیس دامپزشکی شوشتر تأکید کرد: عرضه و فروش مرغ به صورت زنده باید در سطح شهرستان ممنوع شود و به این منظور باید اطلاع‌رسانی به مردم برای خودداری از خرید مرغ زنده صورت گیرد.
وی افزود: واحدهای فروش مرغ زنده هیچکدام دارای مجوز رسمی برای واحد تجاری خود نیستند و پلمپ شده‌اند اما بار دیگر صاحبان این واحدها اقدامات خود را از سر گرفته‌اند.
وی تاکید کرد: برخورد با فروشندگان مرغ زنده در دستور کار نیروی انتظامی و اداره دامپزشکی قرار گرفته است.
معینی خاطر نشان کرد: با پرورش دهندگان مرغ در سطح شهرستان هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا مرغ تولیدی خود را یک‌جا به کشتارگاه بفرستند تا با این اقدام، زنده‌فروشی به صورت دائمی و اساسی برطرف شود.

 

نظر شما
ادامه