کد خبر: ۳۱۲۳۷
 

رئیس فراکسیون‌محیط‌ زیست مجلس از تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان فراکسیون، سازمان و انجمن‌هنرمندان حامی محیط‌زیست برای پیگیری لوایح حمایت از محیط‌بانان و مقابله با حیوان‌آزاری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه‌ ملت، «محمدرضا تابش» در توضیح جلسه امروز (یکم شهریور ماه) فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار با انجمن هنرمندان حامی محیط‌زیست، گفت: جلسه با حضور هنرمندانی چون خانم ها کتایون ریاحی، میترا حجار، کتی جهانگیری، آقای سید ضیاالدین خرمشاهی و حجت‌السلام طباطبایی که از حامیان محیط‌زیست و حقوق حیوانات هستند جهت ضرورت‌ تسریع در پیگیری لایحه جامع حمایت از محیط‌بانان و لایحه مبارزه با حیوان آزاری برگزار شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس بود محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست و علی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گزارش‌ جزئیات روند رسیدگی به لوایح مذکور در دولت و اقدامات مجلس را ارائه کردند.

وی افزود: با توجه به بحث و بررسی‌های صورت گرفته در جلسه امروز مقرر شد تا کارگروهی متشکل از عضو حقوقدان فراکسیون محیط‌زیست مجلس، نماینده‌ای از سازمان حفاظت محیط‌زیست و نمایندگانی از انجمن هنرمندان حامی محیط‌زیست ایجاد شود تا لوایح مذکور به طور کارشناسانه و سریعتر به سرانجام برسد.

تابش یادآور شد: همچنین مقرر شد با همکاری معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیشنهادات محیط‌زیستی با اولویت مسائل مذکور برای افزودن به برنامه ششم توسعه نیز بررسی و به کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه ارائه شود.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به دنبال فرهنگ‌سازی برای پیشبرد مقاصد محیط‌زیستی و حمایت از حقوق حیوانات و بهبود وضعیت معیشتی و شغلی محیط‌بانان هستیم، در این زمینه هم به تمامی ظرافت‌های حقوقی، فقهی، شرعی و فرهنگی نیز توجه خواهیم داشت.

 

گفتنی است در جلسه امروز فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، «محمد مجابی» معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست در تماس تلفنی خود ضمن یادآوری روند بررسی لایحه جامع حمایت از محیط‌بانان، گفت: پیش نویس لایحه ای برای حمایت از محیط بانان توسط سازمان محیط زیست تهیه و تقدیم معاون اول رئیس جمهور و پس از آن به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شده است.

مجابی یادآور شد: لایحه مذکور در چند بخش طراحی شده که شامل حمایت فردی، قضایی و برخورد با متخلفان و تشدید مجازات‌ها است، با نهادهای دیگر چون سازمان‌میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان شیلات هم هماهنگی هایی صورت گرفته البته برای تشدید مجازات و برخوردهای به هنگام قرار است جلسه‌ای با مسئولان قضایی و وزیر دادگستری داشته باشیم.

ارائه لایحه مبارزه با حیوان آزاری به سازمان دامپزشکی برای رفع ابهامات

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص لایحه مبارزه با حیوان آزاری، گفت: این لایحه در کمیسیون لوایح دولت در حال بررسی است، همچنین برای رفع ابهامات به سازمان دامپزشکی ارائه شده است.

علی محمد شاعری نیز از برگزاری جلسه کارگروه مشترک کمیسیون کشاورزی با مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص لایحه جامع حمایت از محیط‌بانان خبر داد و گفت: در این جلسه سعی شده تا بر اشکالات و موانع رفع شود، در حقیقت مادامی که وضعیت معیشتی محیط‌بانان بهبود پیدا نکند، نمی‌توان مشکلات این قشر را مرتفع ساخت.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: این کمیسیون با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص حمایت از حیوانات مذاکراتی داشته و در این زمینه پیگیری‌ها برای تهیه لایحه به طور جدی دنبال خواهد شد چراکه حیوانات جزئی از حیات هستند.

 
 
نظر شما
ادامه