کد خبر: ۳۱۱۹

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی خراسان رضوی، اردبیل و شوشتر

 

اجرای موفق واکسیناسیون طیور روستایی خراسان رضوی در قالب طرح هجرت 3
 
اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی برای اولین بار با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد طرح هجرت 3 را به صورت آزمایشی در سطح برخی روستاهای محروم استان به اجرا درآورد.
رئیس اداره مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: در این رابطه 2 اکیپ دانشجویی در 11 روستای استان واکسیناسیون طیور روستایی را به صورت رایگان انجام دادند.
دکتر سیدرضا دیانت مقدم اظهار داشت: با توجه به موفقیت آمیز بودن طرح یادشده، پیش بینی می شود در آینده این طرح در سطح وسیع‌تری به اجرا درآید و علاوه بر پوشش گسترده تر روستاهای استان، تعداد بیشتری از دانشجویان نیز در طرح همکاری کنند.


وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان در اجرای این طرح با تامین واکسن و مواد مورد نیاز روستاهای یاد شده به صورت رایگان زمینه آشنایی دانشجویان بسیجی را با نحوه خدمت رسانی به مناطق محروم فراهم نموده است.
دکتر دیانت افزود: از سال 1388  واکسیناسیون طیور روستایی به صورت رایگان علیه بیماری نیوکاسل توسط بخش غیردولتی اداره کل دامپزشکی استان در حال انجام است و اجرای موفق طرح هجرت 3 نویدی است تا در صورت امکان از توان و ظرفیت دانشجویان علاقه مند نیزدر جهت خدمت رسانی هرچه بیشر در حوزه خدمات دامپزشکی استفاده بهینه گردد.
وی تعداد طیور روستایی استان را یک میلیون و 500 هزار قطعه ذکر کرد.

-------------------------------------------

 

رئیس سازمان بازرگانی استان اردبیل:

نخستین محموله دام‌های وارداتی وارد استان اردبیل شد
 
رئیس سازمان بازرگانی استان اردبیل گفت: ‌با هدف تنظیم بازار گوشت در استان اردبیل نخستین محموله دام‌های وارداتی وارد استان اردبیل شد.
محمدجعفر عظمایی  در جلسه تنظیم بازار اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: این دام‌ها به صورت زنده و از کشور گرجستان و ارمنستان وارد استان اردبیل شده و پس از کشتار روانه بازار مصرف می‌شوند.
وی با بیان اینکه در ارائه دام‌های وارداتی تمام بازرسی‌های بهداشتی و دامپزشکی انجام می‌شود، تصریح کرد: مردم در خرید گوشت این دام‌های وارداتی تردید نکنند چرا که در نهایت سلامت و رعایت بهداشت کامل این فرآورده‌ها وارد چرخه مصرف خواهد شد.
عظمایی با بیان اینکه محموله دیگری نیز در روزهای آینده وارد استان اردبیل خواهد شد، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده محموله‌های وارداتی با هدف کنترل قیمت بازار گوشت وارد استان اردبیل و از اینجا نیز به استان‌های همجوار حمل خواهد شد.
به گزارش فارس، رئیس سازمان بازرگانی استان اردبیل خاطر‌نشان کرد: با عرضه گوشت حاصل از کشتار دام‌های وارداتی با قیمت توافقی شاهد ثبات و کاهش قیمت فرآورده‌های خام دامی در بازار خواهیم بود.
عظمایی ادامه داد: در صورت اعلام نیاز از سوی سایر استان‌های کشور به عنوان نماینده واردات دام از کشورهای حوزه قفقاز به این امر اقدام خواهیم کرد.
وی در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های بازرسی و کنترل این سازمان اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته و با بازرسی‌های انجام شده 660 واحد متخلف به دلیل گرانفروشی، ‌نبود درج قیمت، کم‌فروشی و صادر نکردن صورت حساب جریمه شدند.
عظمایی اضافه کرد: این واحدها به دلیل تخلفات انجام شده به پرداخت بیش از 515 میلیون ریال جریمه شدند و با پرونده‌های تخلف برای صدور رأی به شعبه تعزیرات استان معرفی شدند.
وی افزود: در قالب طرح تشدید بازرسی و کنترل سازمان بازرگانی و اصناف استان هشت‌هزار و 260 واحد اقتصادی و صنفی در این استان مورد بازرسی قرار گرفتند.
عظمایی تصریح کرد: در این مدت 200 مورد گزارش مردمی و ناظران افتخاری را دریافت کرده‌ایم که پس از انجام تحقیقات تکمیلی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.
رئیس سازمان بازرگانی استان اردبیل از مردم خواست هر گونه تخلف واحدهای صنفی را اعم از گرانفروشی، درج نکردن قیمت کالا، حراج غیرقانونی، صادر نکردن فاکتور و کم‌فروشی به شماره 124 واحد رسیدگی شکایات مردمی اطلاع دهند.

 

--------------------------------------------

 

رئیس اداره دامپزشکی شوشتر خبر داد:

برخورد قاطع با فروشندگان مرغ زنده در شوشتر
 
رئیس اداره دامپزشکی شوشتر گفت: با فروشندگان مرغ زنده در این شهرستان به طور قاطع برخورد می‌شود.
احمدعلی معینی  در جلسه شورای بهداشت و امنیت غذایی شوشتر اظهار داشت: در حال حاضر زنده فروشی مرغ در سطح شهرستان شوشتر به حداقل رسیده است و تنها به صورت موردی و در شب‌ها این اتفاق در سطح شهرستان می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده هر گونه زنده فروشی در سطح شهرستان شوشتر به جد با این امر برخورد می‌شود، افزود: برخورد جدی با افرادی که با وسیله نقلیه اقدام به زنده فروشی می‌کنند انجام می‌شود و وسیله نقلیه آنها نیز توقیف و راهی پارکینگ می‌شود.
معینی تأکید کرد: عرضه و فروش مرغ به صورت زنده باید در سطح شهرستان ممنوع شود و به این منظور باید اطلاع‌رسانی به مردم برای خودداری از خرید مرغ زنده صورت گیرد که این اقدام انجام شده و در حال حاضر این امر در شهر و حومه به حداقل رسیده است.
وی افزود: واحدهای فروش مرغ زنده هیچ‌کدام دارای مجوز رسمی برای واحد تجاری خود نیستند و همگی پلمب شدند ولی بار دیگر اقدامات خود را از سر گرفته‌اند.
وی ادامه داد: با فروشندگان مرغ زنده در این شهرستان به طور قاطع برخورد می‌شود و برخورد با این افراد در دستور کار نیروی انتظامی و اداره دامپزشکی قرار گرفته است.
معینی خاطر‌نشان کرد: با پرورش‌دهندگان مرغ در سطح شهرستان هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا مرغ پرورش داده خود را یکجا به کشتارگاه بفرستند تا با این اقدام، زنده فروشی به صورت دائمی و اساسی برطرف شود.
رئیس اداره دامپزشکی شوشتر خاطر‌نشان کرد: از سال‌‌های گذشته تلاش‌های بسیار زیادی برای مقابله با زنده فروشی در سطح شهرستان شوشتر انجام شده ولی این مهم هنوز در سطح شوشتر ریشه‌کن نشده است.

نظر شما
ادامه