کد خبر: ۳۱۱۱۰
تعداد نظرات: ۵۶ نظر
رئیس اسبق سازمان دامپزشکی کشور:
پایگاه اطلاع‌رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به گفتگو با «دکتر مجتبی نوروزی» رئیس اسبق سازمان دامپزشکی کشور در دولت نهم و دهم پرداخت ...
 
 

حکیم مهر - پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به گفتگو با «دکتر مجتبی نوروزی» رئیس اسبق سازمان دامپزشکی کشور در دولت نهم و دهم پرداخت.

متن این گفتگو به شرح زیر است:

نوروزی، مدیر عامل هلدینگ کشاورزی کوثر است که در این گزارش درباره فعالیت هایش در حوزه دامپزشکی، تحصیلاتش و زمان ریاستش بر سازمان دامپزشکی کشور سخن می گوید. فردی که یک دامپزشک موفق، استاد دانشگاه و مدیری جهادی است. وی از اواسط سال ۸۶ یه مدت سه سال و نیم ریاست سازمان دامپزشکی کشور را برعهده داشته است.

مجتبی نوروزی متولد مهر ۱۳۵۰ است؛ در صالح آباد مهران؛ روی خط مرزی ایران زندگی می کرده است و حرفه اش دامپزشکی است و با گذشت بیش از ۳۶ سال از جنگ تحمیلی و هجوم جنگنده‌های عراقی به استان ایلام و شهرهای مرزی اش، هنوز آن روزها را خوب به خاطر دارد و از نزدیک دیده است که چگونه اعضای خانواده و ایل و تبارش لباس جهاد به تن کردند تا از خانه و کاشانه خود، از مرز و بوم ایران عزیز، پاسداری کنند.

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی یک مدیر جهادی و دامپزشکی موفق است

نوروزی که این روزها مدیر عامل هلدینگ کشاورزی کوثر است، از کودکی با جهاد و جهادی بودن آشنا شده و برای همین امروز به عنوان یک مدیر جهادی شناخته می شود. دوران خدمتش را در سپاه سپری می کند و به محض قبولی در رشته دکترای دامپزشکی به ارومیه می رود تا در سنگر دانشگاه مشغول به تحصیل شود. بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی برای گذراندن طرح به استان ایلام بر می‌گردد و طرح خود را در اداره کل دامپزشکی ایلام سپری می‌کند.

راه اندازی نخستین درمانگاه و آزمایشگاه دامپزشکی شبانه روزی در ایلام

نوروزی با این دیدگاه که کار کردن فقط پشت میز مدیریت یک اداره دولتی نشستن نیست، وارد بخش خصوصی می‌شود و اولین درمانگاه و آزمایشگاه دامپزشکی شبانه‌روزی در ایلام را راه اندازی می کند و در همین زمان هم به عنوان استاد مدعو در دانشگاه ایلام به تدریس مشغول می‌شود.

این دکتر دامپزشک و استاد دانشگاه، سال ۱۳۸۰ وارد اداره کل دامپزشکی استان ایلام می‌شود و تا سال ۸۴ عنوان رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و اداره نظارت بر بیماری های این اداره خدمت می کند. از سال ۸۴ تا اواسط سال ۱۳۸۵ به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام فعالیت می کند؛ فعالیت در بخش بیمه محصولات بانک کشاورزی در شهرستان ایلام از دیگر سمت‌هایی است که نوروزی در آن فعالیت کرده است.

انتخاب به عنوان ریاست سازمان دامپزشکی کشور

مجتبی نوروزی اواسط سال ۸۶ به عنوان رییس سازمان دامپزشکی کل کشور انتخاب و به مدت سه سال و نیم در این پست مشغول به فعالیت می‌شود؛ بعد از آن به عنوان مدیر عامل شرکت مرغ ماهان فعالیت خود را آغاز می‌کند. نوروزی هم اکنون به عنوان مدیر عامل هلدینگ کشاورزی کوثر فعالیت می‌کند.

جوانترین رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور

نوروزی، مدیر عامل هلدینگ کشاورزی کوثر درباره فعالیت در سازمان دامپزشکی کشور اظهار می‌کند: زمانی که رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام بودم، کمیته‌ای در وزارت جهاد کشاورزی عملکرد روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها را بررسی می‌کرد و بر اساس رتبه‌بندی و امتیازدهی این کمیته؛ من دومین رتبه را در میان روسای استانی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها کسب کردم و همین امتیازدهی باعث شد از میان کسانی که در این رتبه‌بندی استانی، امتیاز خوبی را کسب کردند، مدیران کشوری انتخاب شوند.

وی با بیان این که در آن زمان جوان‌ترین رییس سازمان جهاد کشاورزی کشور و همچنین جوان‌ترین رییس سازمان دامپزشکی کل کشور تا آن زمان بوده، عنوان کرد: اواسط سال ۸۶ از سوی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رییس سازمان دامپزشکی کل کشور انتخاب شدم و هنگامی که به سازمان دامپزشکی کشور رفتم، ۳۵ سال بیشتر نداشتم. با ورود به سازمان دامپزشکی از یک سو با تولید کنندگان داخلی و از سوی دیگر با انواع و اقسام بیماری‌ها رو به رو بودم، اما با اعتماد به نفس وارد این سازمان شدم.

نوروزی در پاسخ به این سوال که با وجود جوانی آیا از انجام چنین مسئولیت بزرگی هراس داشته است یا خیر؟ اظهار داشت: من تمام آنچه را در دانشگاه آموخته بودم با کار در روستاها به صورت تجربی تکمیل کرده بودم. اطلاعاتی که در هیچ دانشگاهی تدریس نمی شد. روستاهایی که خود دانشگاه تجربی بودند و بسیاری از آموخته‌های ما در همین روستاها بدست آمد؛ دانش آکادمیک، تجربه عملی و ایمان به خدا و توانایی‌های خودم، این نیرو را به من داده تا واهمه ای از هیچ مسوولیتی نداشته باشم. ما عافیت‌نشین نبودیم که با هر باد ناملایمی بلرزیم.

همان طور که عرض کردم هیچ ترسی بابت حضور در سازمان دامپزشکی کل کشور نداشتم، زیرا من سمت‌های استانی را تجربه کرده بودم و با فعالیت‌های سازمان دامپزشکی از حیث تحصیلی و فعالیت عملی آشنایی داشتم. به عنوان مثال؛ فعالیت عملی در حوزه دامپزشکی را با تست سل و بروسلوز در روستای چاله سرای ایلام و روستای بردی زرین آباد شهرستان دهلران آغاز کردم که اهالی این مناطق هنوز من را به خاطر دارند و هر وقت به این مناطق می‌روم، به گرمی از من استقبال می‌کنند. کل بخشنامه‌های سل و بروسلوز را خوانده بودم. همچنین کل واکسن‌هایی که به شکل دولتی به جمعیت دام و طیور تزریق می‌شد را می‌شناختم.

نوروزی در ادامه می‌گوید: به دلیل فعالیت در زمینه دام، طیور و زنبور عسل و حضور در فارم‌های مختلف، با بیماری‌های دام طیور و زنبور عسل آشنا بودم زیرا در زمان فعالیت در اداره کل طیور بیشتر در خارج از اداره و در مرغداری ها و فارم‌های مختلف حضور داشتم. همچنین با توجه به حضور داشتن در کشتارگاه‌ها به عنوان مسوول فنی، نقاط خطر و آلارم‌های آنها را به خوبی می‌شناختم.

وی درباره آشنایی با حوزه دارو و درمان هم اظهار داشت: حوزه دارو درمان را هم به دلیل فعالیت در سازمان نظام دامپزشکی کشور کم و بیش می‌شناختم. اشتغال در بخش خصوصی هم باعث شد اشراف بیشتری بر این حوزه داشته باشم و بسیاری از دستورالعمل‌ها را به نفع بخش خصوصی در زمان ریاستم اصلاح و به روز کنم.

کاردانی که با ماشین واکسن حمل میکرد

نوروزی با اشاره به ذکر خاطره‌ای از کاردانی که مشغول تزریق واکسن با ماشین بود، عنوان کرد: یک روز هنگام بازدید از یکی از روستاهای اراک، کاردانی را دیدم که مشغول تزریق واکسن سیار و حمل آنها با ماشین بود، این کاردان عنوان می‌کرد که با سازمان دامپزشکی برای تزریق واکسن قرارداد دارد و به صورت سیار در روستاها این کار را انجام می‌دهد. آن زمان، درآمد خالص این کاردان نزدیک ۲۰ میلیون تومان بود.

انتقال یارانه ۴۰ میلیارد تومانی تولید دارو به حوزه پیشگیری

مدیر عامل هلدینگ کشاورزی کوثر درباره اختصاص یارانه به کارخانجات داروسازی عنوان کرد: سالیانه ۴۰ میلیارد تومان یارانه به کارخانجات داروسازی اختصاص می‌یافت تا داروی یارانه‌ای تولید کنند و این دارو در اختیار مرغدار، دامدار و آبزی پرور قرار می‌گرفت.

نوروزی تاکید کرد: اولین فعالیت دارویی که در سازمان دامپزشکی کشور انجام دادم، حذف یارانه تولید دارو بود به طوری که ۴۰ میلیارد تومان پول را از حوزه یارانه دارو به حوزه پیشگیری منتقل کردیم و همین توجه به حوزه پیشگیری، باعث شد وزیر بهداشت و درمان وقت جلسه‌ای را با مدیران کل دامپزشکی و روسای دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها بگذارد و بابت کاهش چشمگیر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از سازمان دامپزشکی تشکر کند.

او در زمینه طرح‌هایی که در سازمان دامپزشکی کشور اجرا کرده است؛ اظهار داشت: در زمینه طرح (GIS) که به شکل مقدماتی شروع شده بود و در تمام استان‌ها زیر ساخت مناسبی نداشت یا اصلا بسترش فراهم نبود و بیشتر یک حالت تبلیغی داشت؛ فعالیت هایی را انجام دادیم و در آن مقطع تمام تلاش ما این بود که این طرح سراسری شود به همین دلیل تلاش کردیم آن را در کل استان‌های کشور تعمیم دهیم و به این ترتیب همه استان‌ها به سیستم GIS وصل شدند.

نوروزی در مورد نتایج این طرح در ادامه می‌گوید: زیر ساخت برای همه استان‌ها خریداری شد و سپس این سیستم به همه استان‌ها آموزش داده شد. با اجرای این طرح می‌توانستیم کل بیماری‌های کشور را از سیستم سازمان دامپزشکی مرکز و همچنین سیستم استان‌های مختلف مشاهده کنیم. هر چند بابت هزینه‌های اجرای این سیستم به دیوان محاسبات کشور فراخوانده شدیم اما در نهایت این طرح مورد توجه بسیاری از وزارتخانه‌ها هم قرار گرفت و در بحث آنفلونزا از این سیستم بسیار استفاده شد.

مخالفت هایی که با جوانترین رییس سازمان دامپزشکی کشور صورت ‌گرفت

رئیس سابق سازمان دامپزشکی درباره حضورش در این سازمان گفت: اسکندی، وزیر وقت جهاد کشاورزی در آن زمان با اعتمادی که به یک جوان ۳۵ ساله کرد، شجاعتی مثال زدنی از خود نشان داد و من با مدیریت درست باید تلاش می‌کردم این حسن اعتماد را به خوبی پاسخ دهم. در علم جامعه‌شناسی پارتو بحث گردش نخبگان را مطرح می‌کند که این نظریه در تمام علوم باید مورد توجه قرار بگیرد. سازمانی موفق است که به فکر آینده باشد و نیروهای جوان را برای مدیریت‌های کلان جامعه تربیت کند. بنابراین من نیز سعی‌ام بر این بود که از جوانان باسواد و شایسته در پست‌های مدیریت سازمان استفاده کنم تا در آینده بتوانند بر مسند ریاست این سازمان تکیه بزنند. البته با توجه به این نکته که در کنار نیروی جوانی، تخصص و دانش روز از تجربه کسانی که مویی در این راه سپید کرده بودند نیز باید استفاده کنیم. این سیاست را اجرایی کردم و امروز می‌بینیم از این مدیران در سازمان استفاده می‌شود و این نشان می‌دهد تغییرات من درسطح مدیران ستادی و استانی سراسر کشور که بیشتر از ۴۰ نفر نبود، تغییرات درست و به جایی بوده است. البته تمام این تغییرات نیز بر اساس مطالعه و کارشناسی رزومه افراد بوده است و از میان بیش از ۱۰۰ نفر، این افراد انتخاب شدند.

توجه به تولید داخلی و سخت گیری نسبت به اصلاح GMP  شرکتهای دارویی

نوروزی در ادامه اظهار داشت: برای من تولیدات داخلی در هر حوزه‌ای مهم است و برایم ارزشی فوق تصور دارد. به خصوص اگر این تولیدات با سلامت مردم در ارتباط مستقیم باشد. در حوزه دارویی و واردات داروها و واکسن‌ها نیز رویکرد من همین بود که از تولید‌ داخلی حمایت می‌کردم. بیشتر دوست داشتم تولیدات داخل رشد کند در بحث نظارت و اطمینان از کیفیت محصولات نسبت به شرکت‌های تولید داروی داخل بسیار سخت گیر بودیم و در عین حال که فضا را برای رشد آنها فراهم می‌کردیم، در بحث GMP آنها بسیار سخت گیر بودیم. این سختگیری‌ها در ابتدای امر برای تولید کنندگان چندان خوشایند نبود ولی در دراز مدت به این نتیجه رسیدند که این کار به نفع خود آنها تمام می‌شود. برای واردات دارو و واکسن به سختی مجوز می دادیم و در مقابل به عنوان مثلا از موسسه رازی و سایر تولیدکنندگان دارو به نحو شایسته‌ای حمایت می‌کردیم.

پایان انحصار توزیع داروی سه نفره

وی درباره خارج کردن انحصار توزیع دارو از دست سه نفر و توزیع آن میان ۲۰۰ نفر اظهار داشت: من توزیع واکسن را از دست تعدادی محدود در حد دو تا سه نفر خارج؛ و به دست ۲۰۰ نفر دادم و برای توزیع واکسن و داروها شروط و دستورالعملی گذاشتم که این توزیع کنندگان هم به جمع مخالفان من پیوستند.

نوروزی اظهار داشت: به عنوان مثال؛ من مراکز پخش توزیع دارو و واکسن را از سه عدد به ۲۰۰ عدد رساندم؛ این مراکز در اختیار سه نفر در میدان توحید بود که در یک اتاق فاکتور صادر می‌کردند و پورسانت می گرفتند و سالیانه ۴۰ میلیارد تومان سود خالصشان می‌شد. من این انحصار را از میان بردم و این مسوولیت را میان دانش آموختگان بیکار دامپزشکی تقسیم کردم. اعلام کردم هرکسی بخواهد مرکز مایه کوبی، مرکز توزیع دارو و واکسن ایجاد کند باید سردخانه، کامیون حمل و تجهیزات لازم را داشته باشد و با وجود این شرایط کار کند و به فعالیتش ادامه دهد.

مدیر عامل هلدینگ کشاورزی کوثر تاکید کرد: این ۴۰ میلیارد تومان میان مراکز مایه کوبی تقسیم شد. تا آن زمان ۳۵۰۰ مرکز مایه کوبی، بیمارستان، پلی کلینیک، داروخانه و درمانگاه دامپزشکی وجود داشت اما در زمان ما، حدود شش هزار مجوز برای مراکز مایه کوبی صادر شد.

انحصار واردات گوشت از برزیل شکسته شد

نوروزی درباره واردات گوشت از کشور برزیل عنوان کرد: واردات گوشت آن زمان به صورت انحصاری از کشور برزیل انجام می‌شد. با یک مطالعه جامع و کامل در حوزه آسیای میانه، آفریقا، آمریکا، جنوب شرق آسیا و هند و همچنین برخی کشورهایی که فکر می‌کردیم در شرایط قرنطینه‌ای و بهداشتی، اصول ما را قبول داشتند؛ به این نتیجه رسیدیم که از برخی کشورها اصلا نمی‌توان گوشت وارد کرد و در مقابل باید راه واردات گوشت برخی از کشورها به ایران را باز کرد و همین اتفاق باعث شد گوشت برزیل تنها گوشت وارداتی به ایران نباشد.

عصبانیت واردکنندگان گوشت از کشور برزیل

نوروزیی تاکید کرد: از بین بردن انحصار واردات گوشت از برزیل باعث شد این جا هم منافع تعدادی در معرض خطر قرار بگیرد. زیرا این ها کل گوشت برزیل را پیش خرید می‌کردند؛ حتی کشتارگاه را مشخص می‌کردند و در مقابل پورسانت می‌گرفتند و خریدار ما با واسطه از آنها گوشت را خریداری می‌کرد. این انحصار شکنی همچنین باعث شد گوشت برزیل حدود دو هزار تومان ارزان‌تر شود و واردکنندگان گوشت از برزیل در مقابل ما جبهه بگیرند.

انحصار شکنی برای صادرات پاچه مرغ

وی درباره صادرات انحصاری پاچه مرغ هم عنوان کرد: صادرات پاچه مرغ را آن زمان دو نفر بیشتر انجام نمی‌دادند اما ما دستور العمل دادیم هر کس این شرایط را دارد صادرات را انجام دهد. بحث واردات دام زنده مورد دیگری بود که به شدت برای آن تحت فشار بودیم زیرا برای واردات دام زنده سختگیرانه مجوز می‌دادیم؛ به عنوان مثال آن زمان برای واردات دام زنده از آفریقا به شدت تحت فشار بودیم. اما با مطالعه‌ای که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که واردات دام زنده از برخی کشورها امکان پذیر نیست.

تهدیدهایی برای همسویی با مخالفان

نوروزی درباره تهدیداتی که آن زمان در برابر فعالیت‌های سازمان دامپزشکی انجام می‌شد، عنوان کرد: همیشه این جمله منصوب به سید آزادگان، مرحوم ابوترابی در ذهنم است که «پاک باش و خدمتگزار»، برای عملی کردن این شعار قطعا با موانع و دشواری‌های زیادی روبرو خواهی شد، منتظر بودم که روزی مورد هجمه قرار بگیرم، اما من با خودم و خدای خودم عهد کرده بودم که پاک و طاهر خدمت کنم. خیلی‌ها هستند که انصافا کار می‌کنند، زحمت می‌کشند اما شر وسواس خناس یک لحظه گریبان آنها می شود و اجر معنوی کارشان از بین می‌رود. گاه فرد؛ آلوده زخارف دنیا می‌شود، من اما با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار و زمزمه مدام این ذکر که «خدایا مرا آنی به خود وا مگذار» وارد کارزار شدم. در آن مقطع برای جدیت در کار و فعالیت‌هایم در راستای بهداشت و سلامت غذایی، مرتب علنی و غیر علنی تهدید می‌شدم زیرا تا از بهداشتی بودن یک محموله یا هر واردات دیگری اطمینان کسب نمی‌کردم مجوز ورود آن را امضا نمی‌کردم، به خاطر دارم آن زمان اجازه ترخیص محموله‌ای کپک‌زده را نمی‌دادم زیرا آن محموله باید سالم سازی می شد اما با توکل به خدا با این تهدیدات کنار می‌آمدم. من برای این تهدیدها از وزیر جهاد کشاورزی وقت می‌گرفتم و مهندس اسکندری با صراحت در این زمینه می گفت :« تا استیضاح من هم پیش بروید و مر قانون را قرص و محکم اجرا کنید.»

وی تصریح کرد: اسکندری برای کنار گذاشتن من از سمت ریاست سازمان دامپزشکی تحت فشار بود و بسیاری از افراد بخش خصوصی این وزیر را تحت فشار می‌گذاشتند تا من برکنار شوم اما تا آخرین لحظه وزارت؛ ایشان از رییس انتخابی سازمان دامپزشکی کشور حمایت کرد. یکی از دلایل توفیقات در سازمان دامپزشکی، همین حمایت وزیر از رییس سازمان دامپزشکی بود. من آنچه که در بضاعتم بود در سازمان دامپزشکی اجرا یا شروع کردم، اما مجالی به من داده نشد تا تمام برنامه‌های خود را به پایان برسانم. تمام تلاش خود را کردم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید. البته رضایت خدا و خلق خدا، برای من اهمیت و ارزشی بسیار دارد.

نقاط قوت و ضعف سازمان دامپزشکی و عملکرد نوروزی در سازمان دامپزشکی

نوروزی با بیان این که نمره ای در سازمان دامپزشکی به خودم نمی دهم، اما در ارتباط با این موضوع می توان از همکارانم نظرسنجی کرد و نمره ای در این زمینه به سازمان دامپزشکی داد، عنوان کرد: از نقاط قوت سازمان دامپزشکی در دوره‌ای که من ریاست آن را بر عهده داشتم، می‌توان به رشد خوب بخش خصوصی، هدفمند کردن یارانه‌ها و کنترل و پیشگیری بسیاری از بیماری های دامی اشاره کرد.

وی ادامه داد: تجهیز، تاسیس و راه اندازی مراکز آزمایشگاهی تخصصی در سطح کشور و کل استان؛ بررسی وضعیت آزمایشگاه‌‌های تخصصی دامپزشکی در سطح کشور، پیگیری تاسیس هفت مرکز تخصصی آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری‌های دامپزشکی در هفت منطقه کشور، از جمله اقدامات مثبت و نقاط قوت این دوره از فعالیت سازمان دامپزشکی کشور بود. همچنین مرکز پایش جیوه، سرب و فلزات سنگین در بحث باقیمانده‌ها را راه اندازی کردیم. تجهیز کل ازمایشگاه های دامپزشکی کشور از دیگر فعالیت‌هایی است که در این مقطع صورت گرفت.

مدیر عامل هلدینگ کشاورزی کوثر درباره مراکز تخصصی آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری‌های دامپزشکی عنوان کرد: ایجاد مرکز انگل شناسی در لرستان، شتر و تکسومی در کرمان، تغذیه در قزوین، دوک در قائمشهر مازندران و سایت گل مکان که در زمینه مرکز تخصصی بیماری‌های ویروسی دام فعالیت می‌کند، از جمله این مراکز تخصصی است که در زمان حضور من در سازمان دامپزشکی پیگیری و راه اندازی شد.

دریافت سه هزار مجوز استخدام در سازمان دامپزشکی کشور

نوروزی با اشاره به دریافت سه هزار مجوز استخدام در سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: در آن زمان سه هزار مجوز استخدامی برای به کارگیری نیروی انسانی در سازمان دامپزشکی کشور از دولت دریافت شد، اما متاسفانه به دلیل اختلاف نظرهایی که با سازمان نظام دامپزشکی کشور وجود داشت، میزان استخدامی‌ها کاهش پیدا کرد. بحث پیگیری حقوق و افزایش حقوق کارمندان سازمان دامپزشکی به دلیل سختی کاری که داشتند، از سوی خداوردی معاون اداری و مالی سازمان دامپزشکی در آن زمان پیگیری شد و بالاخره این بحث به نتیجه رسید و حقوق پرسنل سازمان دامپزشکی اکنون نسبت به سایر سازمان ها مطلوب تر شده است.

وی درباره موفقیت هایی که در این دوران برای سازمان دامپزشکی کشور حاصل شد، اظهار داشت: راه اندازی سیستم GIS  در کل استان‌های کشور باعث شد پایش بیماری آنفلونزا در آن زمان بسیار موفقیت‌آمیز باشد؛ همچنین سازمان دامپزشکی کشور آن زمان در زمینه او آی ای بسیار قوی ظاهر شد به طوری که علاوه بر نمایندگی خاورمیانه در آسیا هم صاحب سیت شد. اولین جلسه منطقه ای OIE در شانگهای بود و دومین جلسه را تلاش کردیم به تهران بیاوریم؛ پیگیری‌های آن زمان باعث شد که به عنوان یک سایت مرکزی معرفی شدیم.

همکاری با اتحادیه اروپا

نوروزی درباره همکاری با اتحادیه اروپا اظهار داشت: سالیانه ایران ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آموزش و خرید خدمات در زمینه بیماری تب برفکی از اروپا دریافت می‌کرد و اروپا پذیرفته بود عوامل بیماری زا از هند و پاکستان به ایران و ترکیه و سپس اتحادیه اروپا می‌رسند؛ در آن زمان ارتباطات بین المللی بسیار خوبی داشتیم و پیگیری کردیم در زمینه اکو؛ سرویس‌های دامپزشکی عضو اکو بتوانند در زمینه دامی و فرآورده‌های دامی ارتباط آسان تری داشته باشند و این امر در زمینه تجارت دام و فرآورده های آن طرح بسیار موفقی بود.

ماشینی برای شرایط بحرانی

وی همچنین به ایجاد ستاد بحران در سازمان دامپزشکی کشور اشاره کرد و عنوان کرد: از دیگر فعالیت هایی که در آن مقطع در سازمان دامپزشکی کشور انجام شد؛ تشکیل ستاد بحران در سازمان دامپزشکی کشور بود که در مواقع ضروری و بحرانی؛ استا‌های همجوار به کمک استان بحران زده بشتابند؛ مانند زمانی که سیل زلزله یا یک بیماری در یک استان رخ می‌دهد.

نوروزی تاکید کرد: این ستاد بحران در شرایط اضطراری افرادی را داشتند که شامل دکتر، راننده و تکنسین بودند و ۱۰۰ وسیله نقلیه با چراغ گردان در اختیار این افراد بود که این ماشین بدون نیاز به محیط خارج تا ۱۰ روز می توانست خدمت رسانی کند.

اخذ مجوز و اعتبار برای بازسازی ساختمانهای فرسوده اداری سازمان دامپزشکی

مدیر عامل هلدینگ کشاورزی کوثر اظهار داشت: برای بازسازی ساختمان‌های اداری در حال فروریختن برخی از ادرات کل سازمان دامپزشکی کشور با تلاش زیاد مجوز ساخت و اعتبار دریافت کردیم؛ همچنین سازمان دهی زنجیره سرد کشور که تا آن زمان ۴۰ هزار کامیون به این سامانه پیوسته بودند از دیگر اقدامات سازمان دامپزشکی در آن مقطع بود. همچنین در حوزه قرنطینه‌ها؛ پرتوکل‌های‌‌ مبدا و مقصد با دستورالعمل‌های خاصی تنظیم شد و در عین حال تفویض اختیار هم به استان‌ها صورت گرفت.

نوروزی با تاکید بر این که برای آسان شدن فعالیت‌های ترخیصی در شهرستان‌های مختلف، این اختیار به اداره کل دامپزشکی‌های استان‌ها واگذار شد، عنوان کرد: مجوزهای ترخیصی استان‌های مختلف باید در تهران امضا می‌شد و افراد برای دریافت یک مجوز باید از استان‌های دور و نزدیک چندین بار به تهران مراجعه می‌کردند که این پروسه زمانی بسیارطولانی بود اما ما صدور همه مجوزها و پروانه‌ها را به استان‌ها واگذار کردیم، مثلا اگر کسی می‌‌خواست کشتارگاه احداث کند باید به اداره‌کل دامپزشکی همان استان مراجعه می‌کرد در حالی که پیش از این باید رییس سازمان دامپزشکی کل کشور آن مجوز را امضا می‌کرد اما این مسوولیت اخیرا به سازمان نظام دامپزشکی داده شده است؛ این تفویض از آن زمان شروع شد؛ سپس سامانه-های اخذ مجوز طراحی شد به طوری که شخص ورود می‌کرد و اطلاعات ترخیص را از طریق این سامانه پیگیری می‌کرد.

ساختار تشکیلاتی سازمان دامپزشکی میتوانست بهتر شود

نوروزی درباره فعالیت‌هایی که دوست داشت در آن زمان پیگیری کند اما موفق نشد؛ عنوان کرد: پیکره تشکیلاتی سازمان دامپزشکی را می‌خواستیم بهتر از پیش کنیم اما عملا این اتفاق نیفتاد؛ به همین دلیل شروع به اصلاح برخی قوانین و آیین نامه‌ها کردیم، اما برخی آیین نامه‌ها را فرصت نکردیم پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از نهادهای رقیب هر روز طرحی را مطرح می‌کردند که سازمان دامپزشکی باید به مجلس می‌رفت و پاسخگو می‌شد. به همین دلیل در حوزه مجلس وقتمان بسیار هدر رفت. از جمله طرح‌هایی که در آن زمان مطرح بود، قانون نظام جامع دامپروری بود که باید اصلاحاتی مطابق با نظر سازمان دامپزشکی در آنها صورت می‌گرفت مانند بحث ایمنی زیستی، بهره‌وری و قانون سازمان نظام دامپزشکی کشور که برخی اصرار داشتند باید اصلاحاتی در آن صورت بگیرد.

سامان دهی کارخانجات خوراک دام و طیور کشور

نوروزی درباره کارخانجات خوراک دام و طیور در کشور عنوان کرد: تعداد کارخانجات خوراک دام و طیور در کشور زیاد بود و باید طرحی در این رابطه نوشته می‌شد. البته سخت بود که این اصلاح ساختار بهداشتی کارخانه‌ها در مدت زمان کوتاهی انجام شود به همین دلیل در این زمینه طرحی نوشته شد و به مرور در حال اجرا بود. بر اساس این طرح؛ اصلاح ساختار بهداشتی کارخانجات را شروع کردیم و آیین نامه ای برای این هدف نوشته شد و به همه استان‌ها ابلاغ شد.

مبارزه با آنفلونزا مهم ترین فعالیت من در سازمان دامپزشکی بود

نوروزی با بیان این که شاخص‌ترین فعالیتش در سازمان دامپزشکی کشور مبارزه با بیماری آنفلونزا بود؛ اظهار داشت: مهم‌ترین کاری که در سازمان دامپزشکی انجام دادیم مبارزه با بیماری آنفولانزا بود، زمانی که سازمان دامپزشکی را تحویل گرفتم اولین کاری که کردم این بود که معاونین را خواستم تا درباره این بیماری توضیح بدهند و در واقع اولین درگیری کاری جدی من مبارزه با بیماری آنفلونزا بود. من باید هفتگی این گزارش بیماری را به اطلاع رییس جمهور، وزیر بهداشت و وزیر کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی در دبیر خانه دولت که به ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل می شد؛ می‌رساندم.

تشکیل کمیته ای از نخبگان طیور برای مبارزه با بیماری آنفلونزا

نوروزی اظهار داشت: برای مبارزه با بیماری آنفلونزا دستورالعملی تدوین کردیم و کمیته‌ای از نخبگان طیور کشور را که شامل ۱۷ نفر بودند؛ از دانشکدههای دامپزشکی سراسر کشور جمع کردیم تا درباره این دستورالعمل نظر بدهند؛ بعد از اعمال نظرها تلاش کردیم با جذب اعتبار برای مبارزه با این بیماری اقدام کنیم که این جذب اعتبار ابتدا سخت بود.

مدیر عامل هلدینگ کشاورزی کوثر با بیان این که برای مبارزه با بیماری آنفلونزا ابتدا آزمایشگاه‌ها را تجهیز کردیم؛ عنوان کرد: با شیوع بیماری آنفلونزا فشار کار بر روی قسمت تشخیص سازمان دامپزشکی بود اما برای موفقیت بیشتر در این زمینه تلاش کردیم تا حدی به استان‌ها اختیار داده شود تا بر اساس دستورالعمل تدوین شده؛ پایش را انجام دهند و درباره جمعیت طیور بومی و صنعتی؛ گوشتی و تخم گذار همان جا تصمیم گیری کنند اما درباره مرغ های مادر و اجداد به دلیل حساسیت موضوع؛ خود سازمان دامپزشکی مستقیم وارد می‌شد. این واگذاری برای تصمیم‌گیری برای سهولت بیشتر برای انجام کارها اتفاق افتاد و نتیجه مثبتی هم دربرداشت و همین روند مثبت باعث شد هنگامی که سازمان دامپزشکی را تحویل دادیم هیچ کانون آنفلونزای فوق حادی نداشتیم.

ریاست سازمان دامپزشکی و وضعیت مدیریت کنونی این سازمان

نوروزی درباره وضعیت کنونی سازمان دامپزشکی عنوان کرد: خلج اشراف خوبی بر سازمان دامپزشکی دارد و بعد از حضورش در این سازمان با روسای پیشین سازمان دامپزشکی جلسه‌ای را تشکیل داد و نظرات آنها را دریافت کرد.

وی درباره فعالیت‌هایی که در سازمان دامپزشکی کشور باید صورت بگیرید؛ عنوان کرد: ما باید ابتدا از نظر پوشش واکسیناسیون خوب ظاهر شویم زیرا سازمان دامپزشکی با داشتن واکسن کافی فراهم کردن این ماده در اسرع وقت و تزریق آن در وقت مقتضی به جمعیت دام و طیور می‌تواند از شیوع بیماری‌ها جلوگیری کند و این امور با داشتن بودجه مناسب محقق می‌شود. همچنین برای دریافت منابع از دولت و مجلس باید انرژی صرف شود و اهمیت موضوع دامپزشکی به اطلاع مقامات دولتی برسد تا از نظر اعتباری به این سازمان کمک شود.

نوروزی تاکید کرد: در بحث مبارزه با بیماری آنفلونزا، استان‌ها باید تحت نظر باشند و در این زمینه بازخواست شوند در عین حال باید زمینه‌ای فراهم شود تا همکاری با بخش خصوصی هم حاصل شود و نظارت بیشتری بر روی فعالیت آنها صورت بگیرد.

مدیر عامل هلدینگ کشاورزی کوثر با بیان این که باید در برخی از زمینه ها کنترل بیشتری صورت بگیرد؛ عنوان کرد: در برخی از حوزه‌ها مافیا وجود دارد، به عنوان مثال در صورت کنترل نشدن داروها و واکسن‌ها به کشور آسیب وارد می‌شود. برای کنترل بر بحث واکسن در آن زمان، کل واکسن های مورد مصرف سازمان دامپزشکی از سوی موسسه رازی صاحب پروانه شدند و این اتفاق برای اولین بار رخ داد.

عزل از طریق معاون اول وقت ریاست جمهوری

نوروزی با بیان این که از طریق وزیر جهاد کشاورزی وقت و به دستور معاون اول رییس جمهوری از ریاست سازمان دامپزشکی عزل شدم؛ عنوان کرد: اگر هر چیزی سر جای خودش باشد و هر کسی ادعای کارشناسی در تمام حوزه‌ها را نداشته باشد، وضعیت کشور ما بهتر از این خواهد بود. در بحث عزل، یک عزل کارشناسی و فنی و علمی نبود بلکه منافع عده ای ایجاب می‌کرد که رئیس سازمان دامپزشکی عزل شود، رحیمی معاون اول وقت ریاست جمهوری در حرکتی غیر کارشناسی که به امنیت سلامت کشور آسیب وارد کرد، اختیار واردات مستقیم دام را به استانداران استان‌های مرزی داد در حالی که واردات دام باید تحت نظارت سازمان دامپزشکی باشد و معاون اول رییس جمهوری نباید در آن مداخله کند.

بازدید دبیرکل سازمان جهانی بهداشت دام OIE  از ایران

نوروزی با بیان این که رییس کل OIE  دکتر والا نخستین بار در زمان حضور من در سازمان دامپزشکی کشور به ایران آمد؛ عنوان کرد: برای نخستین بار دکتر والا رییس کل OIE با رییس منطقه‌اش دکتر عیسی قاضی یحیی به ایران آمدند و بعد از اظهار شگفتی از پیشرفت‌های ایران گفتند:« تصور نمی‌کردیم ایران آنقدر پیشرفته باشد.»

وی تاکید کرد: هم اکنون در کمیسیون‌های منطقه ای از جمله کمیسیون منطقه‌ای خاورمیانه کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس ریاست را بر عهده دارند که تعداد دامپزشکان سازمان‌های دامپزشکی‌شان از تعداد انگشتان دست کمتر است و رسیدن به ریاست این کمیسیون‌ها پیگیری جدی متولیان امر را می طلبد.

در آن مقطع از زمان ما به دنبال راه اندازی کمیته دامپزشکی کشورهای عضو اکو بودیم و نامی تحت عنوان VECO-ECO برای آن انتخاب کرده بودیم. حتی موافقت کشورهای عضو اکو را در ترکیه و سازمان ملل را نیز جلب کرده بودیم که امیدواریم پیگیری شده و روزی شاهد مدیریت دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران بر سرویس‌های کشورهای عضو باشیم.

 

انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۱
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
15
7
به نظر من دامپزشکی با دکترنوروزی زنده شد و ..............................
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
فکر نکنم به غیر از شما کس دیگری این نظر رو داشته باشه!! نوروزی به خاطر ارتباطاتش شد رییس سازمان نه به خاطر شایستگی ..........! حالا هم فقط خودش از خودش تعریف میکنه! وگرنه اکثراً از عملکردش ناراضی بودند.
دکتر مرادی
|
Finland
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
2
1
دوست عزیزم سخت نگیر اینجا ایران است وطنم پاره تنم .... واقعا جای تاسف داره ولی خب فعلا در روی این پاشنه میچرخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
1
7
ببخشید مگر انتصاب اقای دکتر نوروزی علمی و فنی بودند که عزلش ... باشد.جالبه کسیکه با مسائل سیاسی به ریاست رسیده. حالا بعد از چندین سال مدعی شده اند.ایشونم .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
4
7
دكتر نوروزي از ضعيف ترين روساي سازمان دامپزشكي بود كه نه تنها خدمتي به دامپزشكي نكرد بلكه با ............... و تند رويهاي بيجا بسياري از بيماريها را كه اكنون مشاهده مي كنيم به مراتب از قبل شدت بيشتري داد ..ايشان از نظر .............. بسيار ........ و از ................ نيز به شدت محرومند . تمام كارهايي را كه مي گويند در زمان ايشان انجام شده بدست افراد بسيار ارزشمند سازمان انجام گرفته كه با فعاليت شبانه روزي خود اين اقدامات را از قبل شروع كرده بودن و ايشان همه انها را به خود نسبت مي دهند ..از ايشان بپرسيد چرا كساني را كه با ايشان مخالفت مي كردند كنار گداشتند و هزاران دليل ديگر كه اينجا جاي بحث انها نيست .. بزرگترين خبط اسكندري وزير وقت كه خود نيز از ................. چشمگيري رنج مي برد ..انتخاب ايشان بوده است . اما كدام بقالي است كه بگويد ماست من ترش است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
3
6
سطح سواد ايشان در حد .................. هم نيست .. چه رسد به استادي دانشگاه و دكتري ..واي به حال انها كه شاگرد ايشان بوده اند .
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
7
6
بگردید مثل دکتر نوروزی پیدا کنید. .................... متوجه میشید چقدر پس رفت کردیم. ازهمه نظر ، فنی ، مدیریتی، اخلاقی و... . دکتر نوروزی اگه تجربه سازمان رو نداشت ولی معاون و مشاوران خیلی خوبی داشت. قدرت ریسک و تصمیم گیری فوق العاده ای داشت. در کشور سیاست زده ما جزو بهترین مدیرانی است که براحتی به کسی باج نمی داد. و این موضوع به مدیران استانی القا شده بود نه مثل خیل مدیران بعد از اون که باید نماینده، استاندار، بخشدار، دهیار، کدخدا، ....! رو راضی می کردند تا یک کاری انجام بدن. در ضمن حکیم مهر هنوز زود در خصوص مدیران سازمان اظهار نظر کنه ،فقط می تونه نظر کارشناسان رو منعکس کنه.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
2
9
یک دکتر 34 ساله با حداکثر 8 سال سابقه کار چطور رییس سازمان جهاد کشاورزی شده؟؟؟؟ جالبه فرمودند طی کمتر از دوسالی رییس سازمان جهادکشاورزی بودند آنقدر تجربه مدیریتی کسب کردند که از ریاست سازمان دامپزشکی کشور ترسی نداشتند!!!!! خیلی جالبه.
عجب مدیرهای با کفایتی داریم، تعجبم اینه که با این همه مدیر لایق چرا ما اینهمه مشکلات مدیریتی در سطح کلان داریم.
به ایشان پیشنهاد میکنم کاندید ریاست جمهوری بشن. حتما تا حالا تجربه اش اونقدر زده بالا که....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
2
7
یعنی ايشون اعتقاد دارند که مسولیت ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در اسنان ایلام نقشی در انتصابات یک شبه ايشون نداشته؟ تغییر بارها وبارها در معاونت ها و بیماری تب برفکی به دلیل واردات دام زنده ، گسترش بی حد وحساب شرکت های توزیع دارو واستفاده ناچار بی رویه دارو کار درستی بوده؟ الان هم ايشون جای خوبی هستن. یک هولدینگ توپ و پر درآمد وبا حقوق حداقل در حد وزیر. ديگه ناراحت چی هستن؟ دکتر نوروزی استاد چی بودن؟ به دکتر تاج بخش و اسلامی وفضا خانی بعداز 40 الی 50 سال فعالیت ميگن استاد به آقای دکتر نوروزی هم ميگن استاد. عجب شهر بی کلانتری شده این دامپزشکی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
2
5
ادمیکه که در سیستم بصورت قراردادی کار میکنه بعد میشه رئیس سازمان یکدفعه ای همه قوانین استخدامی رو بخاطر خودش بهم میریزه و همه رو رسمی میکنه در عرض کمتر از یکماه این نشان از توانمندی داره یا مثل سران دولت نهم و دهم قانون گریزی رو میرسونه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
2
4
1- صرف تدریس 2 واحد در یک اموزشکده، دلیلی بر استادی! دانشگاه آن هم با مدرک دکتری عمومی نمی باشد.لطفا در درج مصاحبه در به کارگیری القاب دقت بیشتری شود.
2- در ارتباط با نحوه به ریاست رسیدن جناب آقای دکتر نوروزی در سازمان دامپزشکی؟؟!!؟؟، سایت حکیم مهر توضیحات لازم را در انتهای گزارش مرقوم فرمودند و موضوعی است که بر همگان روشن است.
3- در ارتباط با شخصیت علمی جناب آقای دکتر نوروزی، بنده در جلسات متعددی با ایشان حضور داشتم.در بسیاری ازاوقات عدم آگاهی و دانش ایشان از ....................... اصول علمی و فنی برای من واقها جای تعجب و البته تاسف داشت.
4- در زمینه اعتقاد ایشان در به کارگیری نیروهای نخبه و جوان, عملکرد ایشان در سازمان دامپزشکی و هولدینگ کشاورزی کوثر کاملا مغایر با این موضوع می باشد. به عنوان مثال گماشتن فردی تازه فارغ التحصیل ازدانشگاه بدون هیچ پشتوانه تجربی و علمی قوی در پست ............................ سندی بر انتخابات سیاسی ایشان و ....................... می باشد. هر فردی که در راستای اهداف ایشان حرکت نماید، مورد توجه قرار می گیرد ولی افراد مستقل هرچند دارای تجارب مدیریتی و سوابق درخشان علمی باشند، هیچ جایگاهی ندارند.
5- در ارتباط با کارجهادی و در راه رضای ایشان، کافی است که فیش حقوقی و لیست دریافتی های شان را در سازمان اقتصادی کوثر علنی فرمایند، تا .......................................... مشخص گردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
1
2
من یک خواهش از مدیر مسئول سایت دارند.ایشون که در این مصاحبه فقط از محاسن و ویزگی های مثبتشون صحبت کردند.که این خود جای بسی سوال هست.خواهش من اینه از ایشون و اقای دکتر دستور .دکتر حسنی و سایر روسای سازمان در مصاحبه ای بخواهند در مورد کارهای اشتباهی که انجام دادند.و در خصوص شکست های زمان مدیریت هم سوال بکنند ببینیم که از دید خودشون اصلا نکته منفی هم دارند یا خی
محمد
|
United States of America
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
2
0
انقدر افراد ............ پستهای مدیریتی در سطح استانها را داشته اند که نوبت به اقای دکتر نوروزی نمیرسد مانند دکتر ............ مدیر کل سابق استان ... دکتر .............. معاون سابق مالی استان ......
استاد دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
3
3
با مديريت ايشان در هولدينگ كشاورزي كوثر، اكثر مديران و كارشناسان باسواد، با تجربه و كاردان كه ساليان سال در اين مجموعه حضور داشتند، يا كنار گذاشته شده اند و يا خودشان با توجه به فضاي غيركارشناسي و .................. موجود در هولدينگ كشاورزي كوثر، از اين مجموعه خارج شده اند. افرادي كه ساليان سال طول خواهد كشيد كه جايگزيني براي انها پيدا شود. شركت هاي زير مجموعه هولدينگ كشاورزي كوثر اكثرا ضررده و رو به نابودي مي باشند. تبليغات و بزرگنمايي و ..................... در اين مجموعه غوغا مي كند ...............................
پاسخ ها
منبع اگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
میشه چندتا از اون مدیران و کارشناسان زبده را اسم ببرید. همون مدیرانی که ............................................... و خودشون رفتن شرکت زدن با تجربیاتی که در هلدینگ کسب کردند.مدیران نامبرده که از دل مادر کارشناس و خبره نشدند؟ امدند هلدینگ و تجربه کسب کردند> آزمون و خطا کردند و بعد خودشون شرکت زدند.
منبع آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
بله .خبره شدند و رفتند برای خودشان شرکت زدند.کسی بیرونشون نکرد.ولی ..................... شرف حضور دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
2
2
تعریف کردن ایشون از خودشون دیدن ....................و تو ذهن آدم تداعی میکنه.
با اینکه هم دانشگاهی بودیم و شناختش از من کامل بود حتی یک بارم در باره ی مدیرکل دامپزشکی وقت استان سوال نکرد که مدیریتش چطوره و بناچار مدیر استان را با همه .............اش تحمل کردیم.به این میگن مدیر مکتبی و حزب اللهی و جهادی؟!!!
خدایا صالحین و کاربلدا رو بر ما حاکم بفرما
پاسخ ها
استاد دانشگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
پاسخ شما دوست گرامی خود دلیل محکمی بر این مطلب می باشد. چرا مدیریت هولدینگ کشاورزی و شرکت های تابعه آن به سمت و سویی پیش برود که کارشناسان و مدیرانی که به قول شما از دل مادرشان کازشناس و خبره نبودند و سالیان سال در این مجموعه کسب تجربه کرده بودند، را از دست بدهد. مگر این کارشناسان و مدیران سرمایه های این مجموعه نبودند. افرادی که جایگزین شده اند، باید تا چند دهه آزمون و خطا بکنند تا بتوانند کارشناس و خبره گردند.
دامپزشک جوانولی م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
2
2
ولی مصاحبه خیلی قوی بود و ادبیات دکتر نوروزی .................... در پاسخ پرسش ها کاملا پر مغز بود.یعنی بسیار رسانه را می شناسد.توهین به کسی نکرده فقط نقاط قوت خودش گفته.در ضمن مگر جوانی جرمه که نباید مدیر شد.حکیم جان ناامیدم کردی یعنی من حق ریاست ندارم.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
1
برادر عزیزم درشیب تند افول در حال سر خوردنیم نه شما ونه خیلی از قبلی هان ونه بعدی ها آن شخصیت با اقتدار را نداشتند تا جایی که امروز دامپزشکان بالای ۳۰ سال سابقه ما به حد کرایه مسکن خودشان حقوق نمی گیرند با چنین ستاد مفلوکی چه میتوان کر؟ بخش خصوصی هم که درد هایی دارد که هفتاد من مثنوی است
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
3
4
بنده به عنوان یکی از همکاران باسابقه سازمان معتقدم ..............هایی که در زمان دکتر نوروزی به سازمان شد در زمان هیچ رئیسی صورت نگرفت. مدیریت کاملا سیاسی ، ............ و غیر فنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
2
3
تو ایران همه توقع دارن تا اخر عمرشون ریس و مدیر بمونن!!! تا اونجایی که من یاد دارم دامپزشکی وضعیت خوبی نداشته چه زمان ریس سابق چه الان!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
2
5
سلام لازم است واقعت هایی را از ایشان اعلام نمایم :
1- ایشان به علت اینکه مسئول دفتر انتخاباتی احمدی نژاد در ایلام بود ............... تقسیم پست دامپزشکی به او رسید و این ..................ترین راه برای رسیدن به پستی بود که بهداشت مردم را باید تامین میکرد در میان روسای سازمان دامپزشکی پیشین بود .
2- اسکندری در روز معارفه او گفت او را برای امروز در آب نمک خوابانده بودم ! و ............. تیمی که آنها چیدند الان هم در کوٍثردارد عمل میکند.
3- پای سیاست را ایشان برای اولین بار در سازمان ................. باز کرد .
4- ارعاب و ترس از نهاد ریاست جمهوری و بازرسانش را ایشان برای اولین بار در سازمان آورد ، قبلا از ایشان کسی کاری با این نهاد ها نداشت و سازمان کار تخصصی اش را انجام می داد .
5- ایشان از نظر ................ فوق العاده ضعیف بود دوستی که سخنرانی های رئیس سازمان را تهیه می کرد می گفت دکترمطلبی مطلب تهیه شده را به شدت میگرفت و چیزی هم اضافه میگفت ، سیاری حق مطلب را تا حدودی بیان میکرد و نوروزی مطالب را با وجود توضیحات شفاهی قبل سخنرانی غلط و .................. می گفت .
6- ایشان مانند احمدی نژاد میگفت مافیا در حرفه دامپزشکی هست ولی هیچوقت لیستش را بیرون نیاورد !
7- ایشان برای انتخابات دور دوم احمدی نژاد گرد هم آیی مدیران دامپزشکی را گذاشت به نام رونمای از داروی جدید و .......................................
8- ایشان به شدت کم تجربه بود
9- ایشان روزهای اول ورود به خوابگاه سازمان رفت و لی سال های زیادی در ولنجک در خانه سازمانی زندگی کرد .
10- تب برفکی سال 89 به دلیل ورود دام زنده از همه جا ! ارمنستان و ... سبب عزل ایشان توسط خلیلیان شد .
11 - عزل ایشان بسیار ناگهانی بود تا از اهرم های فشارش برای ماندنش استفاده نکند .
12- ایشان اغراق در انجام وظایفش داشت در مصاحبه در برنامه پرتو مجری به او گفت پس ما خیالمان راحت از مواد مصرفی باشد که او با اطمینان میگفت بله و مجری با استهزا میگفت خوبه خوبه !!
13- جسارت بیان مطالب ناکرده مثل ...................ها از کار های ایشان بود مثلا می گفت تا سال 90 همه لبنیات بسته بندی عرضه میشود که حرف بود و حرف
14 - انتصابات ایشان به شدت باندی و بدون توجه به شاخص های لازمه بود.
15 - ایشان مثل ........................ نیروهای استخوان دار سازمان را به حاشیه راند .
16- ایشان جوانترین ، بی تجربه ترین ، سیاسی ترین ( از نظر ورود به پست نه سواد سیاسی ) ..............ترین ، ولی وفا دار ترین رئیس سازمان به وزیر جهاد کشاورزی بود که هم اینک نیز ... .

کمترین دریافتی در زمان دکتر نوروزی در اوج دلار های نفتی به کارشناسان سازمان داده می شد ، و اگر صحبتی میشد با ارعاب نهاد ریاست جمهوری و بازرسان دامپزشک آنجا سرکوب میشد . حتی ایشان حق محرومیت را قطع کرد که با اعتراض جمعی همکاران و رفتن به دم دفتر او این مطلب دو باره برقرار شد .


(جمعیت دامی کشور از انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها مصون است) این هم از ادعای عجیب غریب ایشان در زمان تصدی ایشان !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
2
2
الان ایشان در پستی که اشغال کرده اند ، واقعا چه کاری انجام میدهد.
بنیاد اقتصادی کوثر حکم پارکینک خودروهای فرسوده را دارد و هر که را عزل میکنند به آنجا میرود .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
همه مجموعه دامپزشکی سرکارند دعوا همه برسر لحاف ملاست و نه چیز دیگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
2
1
((همچنین مرکز پایش جیوه، سرب و فلزات سنگین در بحث باقیمانده‌ها را راه اندازی کردیم. تجهیز کل ازمایشگاه های دامپزشکی کشور از دیگر فعالیت‌هایی است که در این مقطع صورت گرفت.))
خیلی جالب است به عنوان یک مطلع تجهیزات بالا در زمان روسای پیشین تهیه و خریداری شد و ایشان هیچ نقشی در این مورد نداشتند ، راه اندازی این تجهیزلت در زمان دکتر دستور انجام و از سطح کشور نمونه هایی را دریافت و انجام شد مثل پایش مواد غذایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
1
2
بدعت ورود سیاست مداران تصمیم ساز اقتصادی به حوزه تصمیم گیری سازمان از زمان ایشان هست.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
3
5
من آقای دکتر نوروزی را از نزدیک ندیده ام و نمی شناسم. البته از نحوه انتصاب شان و عملکرد چیزهایی شنیده ام. ولی مهمتر از شنیده ها، خواندن این مصاحبه بود. کسی که عملکرد جهادی و دهها خصوصیت مثبت در عملکرد دارد اینطوری مصاحبه نمیکند. آدم خوب را بایستی دنبالش بگردید نه اینکه بیاید و برای خود تبلیغات کند.
من از این مصاحبه فهمیدم که شنیده هایم در باره ایشان خیلی اشتباه نبوده.
فهمیدم که بخشی از خطاهای سیستمی در سازمان، بعهده ایشان است.
فهمیدم وقتی .................... را پست های بالا میدهند ، چه به روز شان می آید که ................................
فهمیدم که دکتر اسکندری .................................ا.
فهمیدم چرا ما هر روز مان بدتر از دیروز است.
آخه این چه جور مصاحبه ایست؟ بیشتر به حرف ها و ............های ......... می ماند.
دکتر رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
2
4
ایشان بدلیل اینکه مسوول ستاد انتخاباتی رییس جمهور سابق را بعهده داشت به این پست وسمت رسید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
4
3
به نظرم وجه دامپزشکی در دوران ایشان به جامعه معرفی و در جهت شناساندن دامپزشکی حرکت شد. واقعا از ایشان راضی بودم
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
2
0
با سلام برخی از مدیرانی کل استانها که توسط ایشان انتخاب شدند جوان بوده وفاقد تجربه لازم در زمینه مدیریتی بودند ودر آن مقطع زمانی کارایی مطلوب را نداشتند.
دامپزشک
|
Australia
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
1
1
آقای نوروزی
احتمالا در دوران جنابعالی نبود که آنفلانزا آمد و کل کشور را درگیر کرد و شما با سخت گیری صدور واردات واکسن و دارو همانطور که خود گفتید باعث تشدید بیماری شدید؟
تبعات دوران ریاست شما هنوز در صنف ملموس است .
استغفرالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
1
3
وجدانتان را قاضي كنيد خدا را در نظر بگيريد آيا درزمان انتصاب ايشان كسي صالح تر متخصص تر و مديرتر در كل سازمان دامپزشكي وجود نداشت .همين سوال عينا براي مقامي كه ايشان را به اين سمت منصوب كردند نيز صادق است
مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
3
1
احساس میشود انتقادات شما از روی کینه و بغض است. خدا کند پای هواهای نفسانی در میان نباشد.خدا همه ما را به راه راست هدایت کند.
دامپزشك دام كوچك
|
United States of America
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
1
2
تبريك به اقاي دكتر نوروزي بدليل چنين سطح بالآي اعتماد به نفس ............... عزيز دل برادر ، حضرتعالي از همون اولين سمتتان جاي شبه و سوْال وجود داشت تا سمت فعليتان. چگونه است كه جنابعالي با چنان تجربه اندك به چنان سمت بالايي دست يافتيد؟ چرا جنابعالي و أمثال شما فكر مي كنيد كه انسانهاي ويژه و خارق العاده اي بوديد كه استعدادهايتان كشف شد ، مصاحبه شما شباهتهاي زيادي به مصاحبه ................. در برنامه ديد در شب دارد چرا كه ايشان هم خودشان را يك نابغه و سايرين را عوام فرض مي كردند، متاسفانه اي ديد از بالا به پايين نگاه كردن در خيلي از صاحب منصبان همدوره جنابعالي موج ميزد و ميزند ................................................
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
2
2
............................ یک مرتبه واکسن تب برفکی را ششصد درصد گران کردندند ، بله ششصد درصد ! و آن فاجعه سال 89 و همه گیری اتفاق افتاد و بعد از برکناری به رازی رفت و موزد استقبال رئیس وقت رازی قرار گرفت و وقتی رئیس رازی کنار رفت مورد استقبال ایشان در کوثر قرار گرفت و رئیس مرغک شد و ... این دور باطل مدیریت در این کشور است ، من همچنان مواظب نفسم هستم مسلمان !
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
1
1
جناب حکیم عزیز داستان دور بین ها را بگویم ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
1
به نظر من بايد گفت خدا شما را به راه راست هدايت كند كه نقصها ، بي كفايتهاي ، عدم صلاحيتها ، بي............. و ووووو ... و هزاران نقص ديگر را مي بينيد و باز هم همين راه را مي رويد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
1
4
با سلام -
در باب آقای دکتر نوروزی و مصاحبه ای که فرمودند شاید توجه به نکات ذیل ، تا حدودی مسائلی را روشن نماید.
1- بنده بعنوان همکار نزدیک ایشان ، شهادت میدهم که ایشان حتی خواب این موقعیتی که یک شبه براشون پیش اومد را هم نمیدیدند.
2- ..............................................
3- همینکه میفرمایند سال 80 استخدام شدند و 84 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان شدند ، خود همه چیز را روشن میکند.مگر در کجای دنیا ............... چنین اتفاقی ممکنه بیفته که در ایران ما میفته ، طرف بدون حتی یک روز تجربه مدیریتی و یکشبه و صرفاً به دلیل چسباندن چند پوستر و.... از کارمندی جزء به مدیر کلی که نه ، به ریاست سازمانی عریض و طویل همچون جهاد کشاورزی استان ، که حوزه های تخصصی فراوانی دارد منصوب میشوند.!!!!!
4- ایشان میفرمایند بدون اینکه سابقه مدیریتی حتی در سطح جزء را داشته باشند وزیر ..... وقت بهشون اعتمائ میکنه و ..... باید برای چنین وزیر ........................... عزا گرفت و ....که اینطور تصمیم ........... و بی منطقی میگیرد.
5-ظاهراً ایشان در این مصاحبه ... استاد دانشگاه هم معرفی شده اند. از مصاحبه کننده محترم که قطعاً .............تر از ایشان نیز پیدا نخواهد شد باید پرسید که استاد دانشگاه یعنی کی و یعنی چی ؟؟؟چرا به این لفظ مقدس را ....... میزنید و ....؟؟؟؟؟و مطمئن باشید از این بابت مدیون تمام اساتید محترم دانشگاههای کشور بوده و هستید.
6- برای دکتر نوروزی همین بس که ............ نقطه روشن و مثبت در مدت قریب به 5 سال ریاست بر سازمان جهاد کشاورزی ایلام و سازمان دامپزشکی کشور در کارنامه خود بر جای نگذاشتند.
7-کدام رئیش سازمان با تبحر در تست سل و... و بدون سبقه مدیریتی در رده های مختلف ، یکشبه شده رئیس سازمان ؟؟؟؟؟؟؟
8- ایشان جواب دهند که برای سازمان دامپزشکی و دامپزشکی کل کشور نه . ............... برای دامپزشکی محل سکونت خودشون آیا کار مثبت و قابل توجهی انجام دادند در این مدت ؟؟؟؟ ......................................
9- ایشان حتی ذره ای انتقادپذیری نداشتند بطوریکه دقیقاً متعاقب انتقاد یکی از همکاران سابقشون که اساساً حرفهای منطقی و معقولی هم به ایشان زدند ، اون بنده خدا را ........................ چرا که اعتقاد داشتند و دارند که در مقابل رئیس سازمان نباید کسی .....یادتون هست جناب نوروزی ؟؟؟؟؟
10-اینکه ایشان در بیان مطالبی که در این مصاحبه نوشتن چقدر صادق بوده اند ( هر چند ایمان دارم که خودشون هم که بخونند این مصاحبه را ، حتما پوزخند خواهند زد )) فقط و فقط به خداوند واگذار میکنیم .هر چند که حداقل در این مدت چندین ساله ثابت شده است که جولان دادن در چرخه مدیریتهایی این چنینی ....................................
12- ایشان در این مصاحبه فراموش نمودند که از .................... در مدت تصدی پست جدیدشون حرفی بزنند و این خود نکته جالبی هستش .
13- و.........
14- خدا عالمتر است جناب نوروزی و قطعاً همگی یک روز در محضر باریتعالی پاسخگو خواهیم بود.
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
2
5
مدیران سازمان اقتصادی کوثر همگی از مدیران دوره اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد بودند، و متاسفانه از معدود جاهایی است که با تغییر دولت و آمدن دولت آقای روحانی تقریبا هیچ تغییری نکرد، نمونه بارزی از مدیران مکتب احمدی نژادی هستند و اگر فرد آگاهی در ان مجوعه حضور داشته باشد به راحتی می تواند بفهد چگونه مملکت در 8 سال ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد اداره گشته است و چرا ما امروز به اینجا رسیده ایم. یکسری مدیران سفارشی که فقط می بایست مدیر باشند و حوق های کلان مدیریتی بگیرند و از مزایای آن استفاده کنند و لا غیر. البته معدود مدیرانی هم در این مجموعه وجود دارند که اینچنین نیستند و استثنا می باشند.
هادی غلامپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
2
3
عزیز دل برادر شما انتصابت از اول غیر کارشناسی و غیر علمی بوده.لطفاً ................................
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
3
2
در ارتباط با نظرات دوستان و همکاران متاسفانه آنچه که بیش از هرچیزی به چشم میاید توهین و تخریب و تخطئه است و متاسفانه باید بپذیریم که اینگونه رفتارها و ناشکیبایی ها و بداخلاقی ها وپرده دری ها همانند سایر معضلات ولجام گسیختتگی های فرهنگی و اخلاقی و رفتاری ازآن جمله زیر سوال بردن مسئولین قبلی منشا وریشه داخلی ودرونی دارند و نتیجه بی برنامگی ها و بی مبالاتی ها و ندانم کاری ها وسرگردانی مسئولین ودست اندرکاران فرهنگی و اقتصادی وسیاسی جامعه است که همه را به جان هم انداخته است؛ و هرکس و هرگروه و هرحزب و هرنشریه ای به خود اجازه می دهد که جای قاضی و وکیل و مجری وضابط قانون بنشیند و حکم را اجرا کند بدون اینکه نگران عواقب شرعی و قانونی آن باشد و باز صد افسوس که این خصلت ناپسند در صنف ما دامپزشکان نسبت به سایر اصناف بویزه پزشکان بیشتر است.
اما از این مقدمه که بگذریم قطعا دکتر نوروزی مانند همه مدیران و مثل همه ما هم نقاط قوت داشته و دارد و هم نقاط ضعف ولی چه خوبست عیب یگران را به خودشان بگوییم و حسن آنها را در بوق و کرنا کنیم تا هم به ترویج خوبیها کمک کنیم و هم به تبلیغ صنف خود.
در مملکت ما اینکه فردی احتمالا به واسطه روابط سیاسی به جایگاهی برسد نه تنها عیب نیست بلکه اگر غیر از این باشد عجیب است لیکن آنچه باید ملاک ارزشیابی یک مدیر قرار گیرد آثار و عملکردی استکه از او بجا میماند و این آثار نه با تخریب دیگران محو میشود و نه با تمجید دیگران ایجاد میشود.
آقای دکتر نوروزی بعنوان مدیری پاکدست و خلاق در عرصه مدیریت دامپزشکی کشور دارای عملکرد قابل قبولی بود لیکن چه بسا در دوره مدیریت خود و با توجه به تجربه کم دچار اشتباهات و خطاهایی بود که ذکر آنها هیچ دردی را از دردهای بیشمار دامپزشکی دوا نمیکند.
برای ایشان و برای همه مدیران گذشته و حال دامپزشکی کشور آرزوی سلامتی دارم و برای همه ما دامپزشکان آرزوی تحمل بیشتر یکدیگر.
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
اینی که گفتی دقیقا یعنی چه؟
بله درست است که انسان باید عیب دیگران را بخودش بگوید بشرطی که آن دیگرانی که این مصاحبه را کرده اند بیاید و نارسایی های ومشکلات دوره خود را بگوید و از برنامه ها بگوید نه اینکه تعریف و تمجید ازخودش من بنوبه خود عرض کردم: من آقای دکتر نوروزی را از نزدیک ندیده ام و نمی شناسم. البته از نحوه انتصاب شان و عملکرد چیزهایی شنیده ام. ولی مهمتر از شنیده ها، خواندن این مصاحبه بود. کسی که عملکرد جهادی و دهها خصوصیت مثبت در عملکرد دارد اینطوری مصاحبه نمیکند. آدم خوب را بایستی دنبالش بگردید نه اینکه بیاید و برای خود تبلیغات کند.
من از این مصاحبه فهمیدم که شنیده هایم در باره ایشان خیلی اشتباه نبوده.
فهمیدم که بخشی از خطاهای سیستمی در سازمان، بعهده ایشان است.
فهمیدم وقتی افراد ........... را پست های بالا میدهند ، چه به روز شان می آید.
فهمیدم که دکتر اسکندری چطور سیستم را نابود کرد.
فهمیدم چرا ما هر روز مان بدتر از دیروز است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
بنده خدا ............... اگر كسي بر اساس رابطه ريس سازمان شود جاي تاسف است و بايد تنها بر اساس صلاحيت دفاع شود شما كه اخلاق مداري بفرماييد كدام يك از حرفهاي ................. حقيقت دارد ايا از زمان مديريت ....... خاطره خوبي داريم يا جز تنش .................. بيماريهاي گوناگون چيزي وجود ندارد برادر من فردي با ٥ سال سابقه ريس سازمان شد ............ از اين بالا تر اگر ............. نبود ايشان تهران هم نمي توانست بعنوان كارشناس بيايد چه برسد به ريس سازمان الان هم بواسطه اسكندري كوثر مسوليت دارد ...............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
0
بنده خدا ! سلام ء تحلیل شما خیلی سطحی است ، بحث تخریب مدیر نیست ، بحت خسارت هایی است مادی و معنوی که .......................... به کشور زده اند ، بحث ایجاد جو .............. بود که ..... ایجاد کرده بود.
بحث تغییرات اتوبوسی .......... در دامپزشکی بود.
بحث انجام ندادن کارهای زمین مانده مثل ارزیابی باقیمانده ها و ... می باشد .
بحث مصاحبه های .......... بود
بحث این است که با تحلیل شما همه مدیران نقاط قوتی دارند و نقاط ضعفی پس انتقاد چرا ؟
................. محرومیت از مطب را داشت در زمان خودش منفک میکرد ، کمترین دریافتی را دامپزشکان میگرفتند ، .................... واکسن ها ر ا کنترل نکرد ، ..................... زیاد داشت ، ........... کارشناسی را نمیفهمید ،
تب برفکی 89 فاجعه بود که با غیرت وزیر وقت ایشان برداشته شد .
واردات دام در زمان ایشان بیداد میکرد .
دارو کنترل نمیشد و .... لذا اگر مدیرا ن بدانند نقد می شوند در زمان تصدی توجه به وظایف اصلی شان بکنند ، حالا هم همین است به وظایفشان عمل نمیکنند و ما چشم ها را نیمه باز گذاشته ایم میگوییم انشاءالله بز است .
بنده خدای عزیز رئیس باید وظایفش را انجام دهد یا برود ، اگر این تز باشد یک گام جلو هستیم وگرنه با انشاالله گفتن داستان .......................... می شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
1
1
ببینید آقا ! پست های مملکت ما به گونه ای شده که به قول یکی از بزرگان دامپزشکی یک چوب خشک را بگذارید ریاست میکند ، چون چوب خشک قبلش بدوت تغییر و بعدش هم بدون تغییر است ، در زمان ......... آنفلو انزا بیداد کرد ، تب برفکی بیداد کرد ، واردات دام از همه جا بیداد کرد و ...... مدعی شد ه است انحصار را شکسته ، ................................... مرغ تخم گذار و مادر و ... به جای مرغ گوشتی از ترکیه آوردند و کسی جرات نمیکرد آنرا متوقف کند ......................... فراموش شدنی نیست .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
1
0
1- انشالله که سازمان دامپزشکی هیچوقت ............. را تجربه نکند.
2- .................................
کارشناس
|
Iraq
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
\پس معلوم شد پیکاپ های آمبولانس که پرسنل شهرستانها بجای خدمات رسانی به آنها با آزیر روشن پیکاپ مشغول درمان اعضای خانواده عزیزشان در ......... بودند ودامداران هم....................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
0
بیایید یک بار دیگر تجربه کنیم و یک نفر ! از کانال .............. سر کاربیاوریم و ...... مملکت را بدهیم
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
هیچ نگاه علمی به انتخاب مدیر در کشور نمیشه نه سواد علمی مطرحه نه داشتن تجربه نه سابقه نه سن وسال هیچی وهیچی طرف با اندک سابقه وتجربه ومینمم سواد علمی میشه مدیر بعد که ............. هم درمیاد بازهم .... باز خواست نمیشه که چرا مثلا درصد بیماری سل وتب مالت بالا رفته سال به سال هم بدتر میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
2
ایشان آلودگی شیر که 70% اعلام شده بود 1 % اعلام کرد ، جالب نیست ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
2
لطفا ایشان توضیح دهد پاچه ! مرغ یعنی چه ؟؟ !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
2
هیچ صحبتی از تب برفکی نکردند ، جالب نیست .
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
2
با سلام
عزیزان تا بوده همین بوده ، اگر دور و برتان را نگاه کنید از این موارد بسیار می بینید ، مثلا آقای دکتر .... در حالی که فقط دو سال سابقه طرح دارد و قبلا هم دو سال مسئول یک گاوداری بوده در زمانی که دانشجو است استخدام و بعد می شود رییس آزمایشگاه رفرانس کشوری در .......... و.... حال شما حدس بزنید پارتی ایشان تا چه اندازه باید بزرگ باشد....
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
2
اگر معاون اول رئیس جمهور اسبق آقای محمدرضا رحیمی در جمیع عمرش یک کار درست انجام داد همین بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هوشنگ جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
سلام جناب دکتر نوروزی بنده مالک زمینی هستم که توسط هلدینگ کوثر که میرعاملش حضرتعالی هستید از جهاد کشاورزی ایلام تحویل گرفتی در این قطعه زمین حق بنده که مالک زمین هستم به مقدار ۲/۶ هکتار وسند ان را نیز دارم ضایع شده شمارا به این ماه عزیز وروز قیامت قسم میدهم برای حق قانونی بنده دفاع فرماید ..........................
نظر شما
ادامه