کد خبر: ۳۱۱۰۵
دهقانیان مدیر دامپزشکی ریگان
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان درخصوص برداشت خرما و استفاده دام از این محصول، به دامداران در رابطه با بیماری اسیدوز هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، «محسن دهقانیان» افزود: با توجه به آغاز برداشت محصول خرما و خشکیدگی این محصول در شهرستان در سال جاری و به تبع آن افزایش مصرف ضایعات خرما به عنوان خوراک دام، بدینوسیله به کشاورزان و دامداران عزیز در خصوص بروز بیماری اسیدوز متابولیک هشدار داده می شود.

وی گفت: بیماری اسیدوز در فصل برداشت خرما به دلیل تمایل زیاد نشخوارکنندگان به خرما با توجه به میزان بالای مواد قندی افزایش می یابد.

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان افزود: سال گذشته با توجه به اطلاع رسانی به دامداران نسبت به موضوع میزان بروز بیماری کاهش محسوسی داشت و امسال نیز با توجه به اهمیت موضوع کنترل و پیشگیری از این بیماری به اطلاع رسانی در خصوص این بیماری به مراجعین محترم شبکه دامپزشکی و مراکز بخش خصوصی کلینیک و داروخانه های شهرستان در خصوص رعایت اصول مدیریت دامداری و بیماریهای شایع فصل گرما توصیه های لازم انجام می گیرد.

دهقانیان تصریح کرد: دامداران در خصوص رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری در بحث تغذیه دام و چرای دام ها در باغات در این فصل توجه لازم را داشته باشند.

در شهرستان ریگان بیش از 250 هزار راس دام سبک و 17 هزار راس دام سنگین نگهداری می شود.
 
 
نظر شما
ادامه