کد خبر: ۳۱۰۷۱
 

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور از مجتمع پرورش ماهی قزل آلای پالنگان واقع در شهرستان کامیاران استان کردستان بازدید کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر امراله قاجاری» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از مجتمع پرورش ماهی قزل آلای پالنگان واقع در شهرستان کامیاران استان کردستان ضمن تاکید بر حفظ و ارتقای شرایط امنیت زیستی در مجتمع ها و مزارع پرورش ماهی قزل آلا عنوان کرد: مهمترین ابزار کنترل و مدیریت بیماری های آبزیان اجرای شرایط امنیت زیستی می باشد.

وی افزود: بدین منظور کنترل بهداشتی آب ورودی به مزرعه دارای اهمیت ویژه ای است و هرگونه فعالیتی که باعث به خطر افتادن و احتمال آلودگی آب ورودی مزارع می باشد باید پرهیز کرد.

دکتر قاجاری در ادامه گفت: با توجه به توسعه گردشگردی در کنار رودخانه ها و سرچشمه ها بخصوص در فصل تابستان، لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از ورود آلودگی به منابع آبی ضروری می باشد و در صورت عدم مدیریت این موضوع می تواند باعث خساراتی به بخش آبزی پروری شود.

لازم به ذکر است در ادامه از قفس های پرورش ماهی در پشت سد زیویه و مزارع حاشیه رودخانه گاورود و مزرعه تکثیر وحدت بازدید به عمل آمد.
 
 
نظر شما
ادامه