کد خبر: ۳۱۰۱۵
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
«دکتر قاضی زاده هاشمی» افزود: در بخش دامپزشکی اگر دو وزارتخانه همکاری کنند به نفع مردم است نباید فرافکنی شود و وظیفه را به گردن یکدیگر بیندازیم. رقابت و فرافکنی عملکرد دستگاه هایی است که نمی خواهند کار درست را انجام دهند ...
http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1395/5/16/2244_956.jpg

حکیم مهر - وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر و عوامل خطر مرتبط مبادله کردند.

در این تفاهم نامه همکاری که در 4 ماده و 3 بند امروز شنبه به امضای «مهندس محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی و «دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید بر سلامت جامعه، سلامت غذا، پیشگیری و ارتقای مداخلات کنترلی بیماری های غیر واگیر تاکید شده است.

در مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری، وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در گذشته سازمان، ساختار، برنامه و نظارتی در زمینه تولید و واردات، توزیع و مصرف سموم و کود کشاورزی وجود نداشته است، گفت: برای ساماندهی و نظارت بر سموم، برنامه هایی در دستور کار سازمان حفظ نباتات قرار گرفته و کودهای مورد نیاز در اراضی کشاورزی نیز توسط یک ستاد هماهنگی بررسی و شناسایی شده است.

وی افزود: تاکنون، بیش از چهار هزار فروشگاه که بدون نسخه به کشاورزان سموم عرضه می کردند، شناسایی و بیش از سه هزار فروشگاه مجوز دریافت کرده و شناسنامه دار شده اند.

حجتی ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم نامه همکاری موجب شود در حوزه های حفظ نباتات و دامپزشکی و همچنین سلامت غذای مردم گام های بلند تری برداشته شود.

پیشنهاد انتقال تولید واکسن های انسانی از موسسه رازی به انستیتو پاستور

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه خواستار انتقال تولید واکسن های انسانی از موسسه واکسن و سرم سازی رازی در یک فرآیند قابل قبول به انستیتو پاستور و شرکت های دانش بنیان شد.

وی در عین حال پیشنهاد داد یک کارگروه مشترک به منظور اقدام عملی برای تولید، مدیریت، نظارت و واگذاری واکسن های انسانی به بخش خصوصی و زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شود.

نمی توان از کنار تولید خمیر مرغ گذشت

حجتی به موضوع خمیر مرغ نیز اشاره کرد و گفت: با توجه افزایش تقاضای مردم برای خرید مرغ های قطعه بندی شده، نمی توان از کنار تولید خمیر مرغ گذشت.

وی افزود: ما با توجه به نیاز مردم از شرکت پشتیبانی امور دام خواسته ایم که مرغ ها را به صورت قطعه بندی شده به بازار عرضه کند و از این رو بخشی از قطعات کوچک کنار گذاشته شده در فرآیند تهیه تولید خمیر مرغ قرار می گیرد و نمی توان انتظار داشت که به خاطر بعضی سوء استفاده ها، این قطعات کوچک به ضایعات تبدیل شوند.

حجتی با اذعان به این که امسال بیش از 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید محصولات کشاورزی خواهیم داشت، تصریح کرد: ایران در تولید میوه جزو 10 کشور نخست جهان است و اکثر این محصولات در داخل مصرف می شود هر چند که بد مصرفی هم داریم.

وی ادامه داد: ما حدود یک درصد جمعیت جهان و 4 درصد تولید جهانی مرکبات را داریم که بیشتر آن در داخل مصرف می شود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: ایران ظرفیت های زیادی برای تولید سبزیجات دارد و توسعه تولید این محصولات در گلخانه ها در برنامه های ما در راستای سلامت مردم قرار گرفته است.

وی در همین حال با اشاره به پایین بودن مصرف شیر و آبزیان به عنوان غذای سالم بر ترویج مصرف این محصولات تاکید کرد.

http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1395/5/16/2243_121.jpg

سفره ایرانی ها به غذاهای مضر و فست فود آلوده شده است

در این مراسم، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رفتار و تصمیم گیری های دولت، مجلس و حاکمیت را برای نشان دادن سبک درست زندگی مهم خواند و در عین حال گفت: مردم خود نیز باید مراقب سلامت و غذای خود باشند، زیرا این روزها سفره ایرانی ها دیگر رنگ و بوی گذشته را ندارد و به غذاهای مضر و فست فود آلوده شده است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه فست فودها و غذاهای فرنگی در سفره ایرانیان نفوذ کرده است، افزود: علت اصلی بیماری شایع کبد چرب مصرف فست فودها و نوع تغذیه امروزی مردم است.

مصرف سرانه شیر در سفره ایرانیان یک سوم متوسط جهانی است

وی به مصرف پایین شیر و فرآورده های لبنی اشاره کرد و گفت: خیلی بد است که بگوییم متوسط مصرف سرانه شیر در سفره ایرانیان یک سوم متوسط جهانی است.

وزیر بهداشت و درمان افزود: جای تأسف است که سفره رنگین تر و گران تری داریم در حالی که سالم نیست باید بتوانیم از شیر و لبنیات و سبزیجات بیشتر استفاده کنیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: باید بتوانیم هزینه و قیمت تمام شده محصولات سالم مانند شیر و لبنیات را به گونه ای مدیریت کنیم که مردم بتوانند این مواد غذایی را راحت تر تهیه کنند.

وی افزود: باید سبد غذایی را سالم کنیم همانطور که سالانه حدود 10 هزار میلیارد تومان را با سیگار کشیدن دود می کنیم در غذا خوردن هم به همین صورت عمل می کنیم.

وزیر بهداشت و درمان بر نظارت دقیق در واردات، تولید و مصرف سموم و کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای ارزیابی کیفی در تولید و واردات کودهای شیمیایی و سموم جای تقدیر دارد؛ همین که تعداد فروشگاه های غیر مجاز فروش سم و کود شیمیایی را شناسایی کردند و در کمتر از دو سال به سه هزار فروشگاه مجوز دادند اقدام بسیار خوبی است.

قاضی زاده هاشمی افزود: تولید و عرضه سموم شناسنامه دار قدم موثری در تولید محصولات سالم است و با این ترتیب دیگر بهانه ای برای وجود سموم غیر شناسنامه ای و مضر در بازار وجود ندارد.

لزوم واردات سم و کود از شرکت های کاملاً معتبر

وی گفت:‌ با توجه به رفع تحریم ها سموم و کودهای شیمیایی باید از شرکت های کاملاً معتبر وارد شود.

وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: باید از کودها و سمومی استفاده شود که مصرف کمتر و ضرر کمتری دارد.

قاضی زاده هاشمی افزود: درباره کیفیت و نوع سموم و کودهای شیمیایی تولید وارداتی هر چه سخت بگیریم به نفع مردم است.

وی گفت: هم اکنون شرایط استفاده از سموم و کودهای شیمیایی نه بحرانی است و نه نگران کننده بلکه باید کار را رها نکنیم و گلوگاه های جلوگیری از ورود سموم و کودهای شیمیایی بی کیفیت و غیر مجاز را شناسایی کنیم.

وزیر بهداشت و درمان افزود: باید اطلاعات را صادقانه به مردم بدهیم اما برخی قصد دارند از حساسیت مردم در حوزه غذا سوءاستفاده کنند و مردم را نگران سازند.

اگر دو وزارتخانه در بخش دامپزشکی همکاری کنند، به نفع مردم است/ نباید فرافکنی شود

قاضی زاده هاشمی گفت: در بخش دامپزشکی اگر دو وزارتخانه همکاری کنند به نفع مردم است نباید فرافکنی شود و وظیفه را به گردن یکدیگر بیندازیم.

وی افزود: رقابت و فرافکنی عملکرد دستگاه هایی است که نمی خواهند کار درست را انجام دهند.

استقبال وزیر بهداشت از پیشنهاد توقف تولید واکسن های انسانی در موسسه رازی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیشنهاد انتقال تولید واکسن های انسانی به حوزه این وزارتخانه و انستیتو پاستور استقبال کرد و گفت: در بخش تولید واکسن انسانی و انتقال نظارت آن از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بهداشت و درمان امیدوارم این اتفاق به زودی رخ دهد.

وی افزود: ما بهتر است کار تحقیقات و پژوهش را در مورد واکسن ها انجام دهیم و تولید را به بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان واگذار کنیم.

وی یادآور شد: تا کنون 30 شرکت دانش بنیان در حوزه وزارت بهداشت (انستیتو پاستور) راه اندازی شده است.

اقدامات لازم برای غذای مردم و آشامیدنی‌ها عمدتاً در وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود

دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مصوبات و تصمیمات شورایعالی سلامت و امنیت غذایی که با ریاست رییس  جمهور برگزار می‌شود را پیگیری می‌کنیم، گفت: یکی از دستگاه‌های بسیار مهم و ارزشمند در کشور، وزارت جهاد و کشاورزی است. چرا که اقدامات لازم برای غذای مردم و آشامیدنی‌ها عمدتاً در این وزارتخانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات وزارت جهاد کشاورزی با سلامت گره خورده است،‌ افزود: امروز در کنار وزیر محترم جهاد کشاورزی، مهندس حجتی و همکاران‌شان بودیم و تفاهم‌نامه‌ای میان وزرات بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی امضا شد. بطوریکه اقدامات چند ماهه گذشته که کاری فشرده در قالب کارگروه‌های متعدد بوده، در قالب یک تفاهم‌نامه امضا شد و اجرا می‌شود. بر این اساس امیدواریم در قالب اجرای مصوبات این تفاهم‌نامه، شاهد اجرای مصوبات شورایعالی سلامت و امنیت غذایی هم در حوزه مواد غذایی پروتئینی و هم در حوزه غلات و نباتات باشیم و توافقات انجام شده، عملیاتی شود.

هاشمی، هدف از این تفاهم‌ را حفظ سلامت مردم و پیشگیری از بیماری‌ها دانست و ادامه داد: البته بخشی از این کار هم در دست خود مردم است که باید سفره‌شان را به سفره نیاکان نزدیکتر کنند. در حال حاضر بسیار بد است که مصرف شیر ما در کشور یک‌سوم دنیا باشد یا از سبزیجات و غلات کمتر استفاده کنیم. باید توجه کرد که لبنبات به رشد کودکان و کاهش بیماری‌ها کمک می‌کند و غذا بسیار مهم است.

مردم باید باور کنند که ما دروغ نمی‌گوییم

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره شایعاتی که در حوزه مواد غذایی در کشور مطرح می شود، اظهار کرد: درباره سلامت مواد غذایی،‌ نکته مهم این است که مردم باید باور کنند که ما دروغ نمی‌گوییم. در این صورت شایعه اثرگذار نیست. ما نهایت تلاشمان را انجام داده‌ایم تا به مردم دروغ نگوییم وآنچه را که واقعا وجود دارد را به مردم اعلام کنیم.

هاشمی ضمن ابراز امیدواری نسبت به ایجاد این باور در مردم،‌ گفت: البته شایعه در حوزه غذا همواره وجود دارد. به طوریکه همواره یکی از مشکلات عمده در اروپا و آمریکا شایعات حوزه غذا است. در عین حال باید توجه کرد که  بسیاری از شایعات صحت ندارند؛ چرا که وزارت جهاد و کشاورزی، وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و ... نظارت‌هایشان را در این حوزه اعمال می‌کنند.

درست نیست که بگوییم اصلاً مشکلی وجود ندارد

وی با بیان اینکه البته این هم  درست نیست که بگوییم اصلا مشکلی وجود ندارد، بلکه مشکل هست و افراد متخلف هستند، ادامه داد: در این حوزه قاچاق وجود دارد، اما تلاش دستگاه‌ها، مراقبت از سلامت مردم بوده و مصوبات شورایعالی سلامت و امنیت غذایی نیز در همین راستا است.

هاشمی با اشاره به تلاش وزارت جهاد کشاورزی هم در قالب سازمان دامپزشکی و هم در جهت دفع آفات و حفظ نباتات، اظهار کرد: در عین حال مسوولیت این وزارتخانه درباره نوع سمومی که استفاده می‌کند،‌ میزان آنها و منبع تهیه سموم بسیار سنگین است و این اقدامات کمک می‌کند تا مردم نگرانی نداشته باشند.

50 درصد مردم کشور اضافه وزن دارند

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم باید در زمینه رفتار و سبک زندگی‌شان نگران باشند، گفت: اینکه 50 درصد مردم کشور اضافه وزن دارند، تقصیر وزارتخانه نیست و دست خود مردم است.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره محصولات تراریخته و چگونگی واردات آنها به کشور، گفت: اولا باید توجه کرد که محصولات تراریخته به طور کل در دنیا محکوم نیست، بلکه علمی است که فواید و معایب خاص خود را دارند. در عین حال این محصولات هم مزایا و موارد مصرف حمایتی دارند و هم دارای مضراتی هستند که باید از آنها جلوگیری شود. به عنوان مثال مخازن ژنتیکی ما در حوزه غلات کاملا طبیعی است و اجازه نمی‌دهیم که آلودگی برای آنها ایجاد شود.

وی افزود: البته ممکن است کارهای تحقیقاتی در این زمینه انجام شود که ما این تحقیقات را روی حیوانات و وزارت کشاورزی روی گیاهان و نباتات انجام می‌دهیم و برای حرکت در مرزهای دانش  باید این مطالعات تحقیقاتی را انجام دهیم. اما نباید به دروغ بگوییم که اینها را سر سفره مردم آورده‌ایم.

واردات محصولات تراریخته کاملا تحت کنترل است

هاشمی با بیان اینکه واردات محصولات تراریخته کاملا تحت کنترل است، ادامه داد: سازمان غذا و دارو  به جز روغن، ذرت و سویا، اجازه ورود محصول تراریخته دیگری را نمی‌دهد و این محصولات هم به صورت مکرر آزمایش می‌شوند. در سطح عرضه نیز فقط در مورد یک نوع پنبه محصولات تراریخته وجود دارد.

وی تاکید کرد: بنابراین درباره تراریخته‌ها ما حتما با افرادی که مخالفند، همراهیم با موافقان این محصولات نیز به صورت مشروط همراه می‌شویم. بر این اساس نه وزارت بهداشت و نه وزارت جهاد و کشاورزی  و نه دولت، به طور عام این محصولات را نفی یا حمایت نمی‌کنیم و در مواردی که استفاده از این محصولات مفید است اجازه ورودشان را می‌دهیم، اما در موارد مضر آنها را منع می‌کنیم.

درباره محصولات تراریخته طی هشت تا 10 سال گذشته هیچ اتفاق جدیدی در کشور رخ نداده است

هاشمی با بیان اینکه از 10 سال پیش روغن، ذرت و سویا وارد  کشور می‌شده و حالا اگر بخواهیم این محصولات را به صورت غیرتراریخته وارد کنیم،‌ ممکن است پیدا نکنیم و یا به چندین برابر قیمت باشد، گفت: درباره محصولات تراریخته طی هشت تا 10 سال گذشته هیچ اتفاق جدیدی در کشور رخ نداده است. از طرفی در سال 2005 تحقیقی در زمینه برنج‌های تراریخته انجام شد، اما به این معنی نیست که این محصولات را  وارد بازار کرده‌اند. بلکه در طی 10 سال گذشته هیچ اتفاق جدیدی در حوزه تراریخته در کشور رخ نداده است.

وزیر بهداشت در پایان در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر کاهش قیمت محصولات زیان‌باری چون شکر، گفت: پیشنهاد دکتر دیناروند بود که محصولات زیان‌آور را ارزان در اختیار مردم قرار ندهیم. در این زمینه اگر بنا باشد اقدامی را آغاز کنیم باید اول از سیگار شروع کنیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، خبرگزاری صدا و سیما، ایسنا

انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
1
کسی پیشنهاد نداد ازمان دامپزشکی بره زیر نظر وزارت بهداشت؟؟! واقعا برای مدیران پشت میز نشین سازمان متاسفم.
دامپزشک و فیزیولوژیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
1
خوب نابود کردن دامپزشکی رو تو این چهارسال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
پاستور به خاطر فرار از فرایندهای کنترل کیفی و تجاری سازی سریع مدت هاست به دنبال راه اندازی خط تولید فراورده های بیولوژیک و واکسنهای دامی است درست به مانند پاستور فرانسه...در نتیجه با انتقال خط تولید انسانی عملا در رازی بسته است
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
نابود شدن دامپزشکی، هر روز بیشتر از دیروز
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
با سلام
در این جلسه چقدر به موضوع مهم فعالیت های مشترک وزارت بهداشت با دامپزشکی پرداخته شد؟
موضوعات مهمی مانند بیماری های مشترک و نحوه کنترل و پیشگیری از آنها، امنیت و بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی، آثار باقیمانده سموم، آنتی بیوتیک و فلزات سنگین در این فرآورده ها، نحوه تست و کنترل و برخورد با این محموله ها و .... و اینکه با این چندرغاز اعتبارات ناچیز دامپزشکی چگونه می‌توان این حجم فعالیت و گستردگی وظایف را به انجام رساند و اینکه سهم دامپزشکی از اعتبارات کلان طرح تحول نظام سلامت کجاست و چقدر است؟؟؟؟؟؟
و صدها سوال دیگر از 2 وزیر محترم حاضر که مجالش در آن جلسه بود و نه در این کامنت....
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
در دنیای امروز در اکثر کشورهای صنعتی بخش بیماریهای واگیر زیر نظر دامپزشکان اداره و کنترل می شود. چرا که توجه پزشکان بیشتر به به سوی بیماریهای غیره واگیر نظیر بیماریهای قلبی عروقی، سرطانها و غیره معطوف می باشد. آنها به طور کامل نسبت به این مسئله آگاهی دارند که دامپزشکان به خاطر شرایط خاص مربوط به رشته خود توجه بیشتری به بیماریهای واگیر دارند و از طرف دیگر در مراکز آموزشی علوم پزشکی فکوسی که قبلا روی بیماریهای واگیر وجود داشت اکنون وجود ندارد لذا یک دامپزشک بهتر از یک پزشک از عهده کنترل این بیماریها بر می آید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
1
دامپزشکی ..... موسسه رازی رو نیز از دست داد
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
1
دامپزشكي داره نابود ميشه و دامپزشكان وقتي مي فهمند كه همشون بيكار بشن. الان حقوق هاي يك تا دو ميليوني بخور و نمير مجال فكر كردن رو از دامپزشكان گرفته. چهار سال بعد همو ميبينيم. وقتي كلي دامپزشك تو بازار كار اومدن و عملا همه دامپزشكا بيكار شدند. همون سرنوشتي براي رشته هاي فني مهندسي ايجاد شد.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
2
بدنه فعال و موتور سیستم دامپزشکی نیروهای انسانی آن هستند که باید مقتدرانه و با در نظرگرفتن منافع جمعی افراد کج اندیش و سودجو که دنبال منافع و جیب خودشون هستند را ................ بیرون بکشند وگرنه .................. فاتحه دامپزشکی طی 3 تا 4 سال آینده خوندست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
اصلا رئیس سازمان دامپزشکی در این نشست حضورداشتن؟ الان یعنی مهندسین کشاورزی باید به جای سازمان دامپزشکی صحبت کنن؟ چرا واقعا یک گردهمایی از سوی دامپزشکان و سایر رده هایدامپزشکی برای احقاق حقوق پایمال شده این قشر برگزار نمیشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
واگذاری ها نشون داده که به یک چیز بیشتر ختم نمیشه و اون نابودیه الان هم این آقای مهندس پا تو کفش بیولوژی و واکسن کرده و الان نادانسته کمر با نابودی صنعت واکسن ایران بسته که نتیجه اش واردات واکسنهای هندی خواهد بود.
یکی نیست به این جناب مهندس بگه برادر انتقال خط تولید مثل انتقال خط اتومبیل و آجرسازی نیست
اگر آشنا بودی حتی حرفشو هم نمی زدی
پاسخ ها
محفوظ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
شاید دعوت نشده باشد /اقای دکتر خلج ! در برنامه ششم تولیت سلامت بر عهده وزارت بهداشت سپرده شده /در مجامع مهم باید شرکت کنید / در اهداف کمی حوزه کشاورزی اسمی از برنامه های سازمان دامپزشکی نیست میگویند چون وزیر گفته اقتصاد مقاومتی در وزارت یعنی تولید /باید بروید با نمایندگان و شخص وزیر صحبت کنید مسئولیتهای دامپزشکی جهانی شده باید در برنامه ششم جایگاهش معلوم باشد خواهش میکنم تا قبل از تصویب برنامه پیگیری کنید تا مسئولیتها وماموریتهای جدید سازمان به شکلی که دفتر مطالعات سازمان تنظیم کرده در برنامه ششم گنجانده شود از نظام دامپزشکی و سایرین کمک بگیرید وزیر هم اگر گفته باشد باید توجیه و قانع کرد دکترجان پیگیری کنید به دفترتان نروید آیندگان سوال خواهند کرد
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
1
تمام مشکل بیکاری پزشکان ودانشجویان پزشکیه بقیه ....
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
2
در خبر خواندیم: وزیر جهاد کشاورزی خواستار انتقال تولید واکسن های انسانی از موسسه واکسن و سرم سازی رازی شد. بلافاصله حجتی به موضوع خمیر مرغ نیز اشاره کرد و گفت: با توجه افزایش تقاضای مردم برای خرید مرغ های قطعه بندی شده، نمی توان از کنار تولید خمیر مرغ گذشت.
احتمالا مهندس حجتی میخواسته سر وزارت بهداشت رو کلاه بگذاره، واکسن های انسانی رو که از نظر ایشون یک محصول بنجول و کم ارزش است بخشیده تا موضوع خمیر مرغ رو که مشکل درجه اول ذهن ایشون و معاونین محترم شده و از ارزش بسیار بالایی در سبد خانوارها و اقتصاد کشور هست حل کنه !!!!! ضمن اینکه اگر کشور دچار کمبود و یا تحریم مجدد بشود کمبود واکسن نیست که کشور را دچار بحران میکند، بلکه قطعا کمبود خمیر مرغ کشور را از پا در خواهد آورد و یقینا برای آقای وزیر ......... و هم فکرانش خمیر مرغ با ارزش تر از واکسن های انسانی است. معامله است دیگه! مشکل بال و پوست مرغ رو و باقیمانده لاشه های کشتاری رو حل می کنند و بخشی از اطاق وزیر رو که ............ خمیر و پاچه مرغ همیشه در آنجا پاتوق کرده اند و در حال ........... کردن هستند رو خلوت خواهد کرد.
وزارتی که در آن خمیر مرغ از سینه مرغ با ارزش تر و دفع آفات بوسیله سموم خطرناک و سرطانزا اولویت دار تر از حفظ بهداشت و سلامت جامعه باشد، ارزش واکسن هم از این بهتر نخواهد بود. ایشان بجای حل مشکل کشت سبزیجات با پسماند آب تهران در جنوب و جنوب شرق تهران مشکل درجه اولش شده تعطیلی تولید واکسن در موسسه رازی!!!!. ایشون و وزیر محترم بهداشت، اگر تولید سبزیجات و صیفی جات جنوب تهران رو می پسندند جا داره روزی یک لیوان از آبی که پای این محصولات میخوابد رو بصورت مبارک بزنند تا بفهمند مردم چه میخورند، آبی که در اصطلاح محلی از فرط کثافت به آن لش آب میگویند. ....................................................
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
2
بنام خدا
روی صحبتم با وزیر جهاد کشاورزی نیست، زیرا بخیر او امیدی نیست
ولی جناب اقای دکتر هاشمی وزیر محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موسسه رازی در حق جنابعالی (منظورم وزارت بهداشت است)، مرتکب چه بدی شده که جنابعالی اینقدر نامهربانانه با او سخن میگوئید. ممکن است بفرمائید چطور؟ عرض میکنم. به لحاظ حرفه ای از وزیر جهاد هیچ انتظاری نداریم. تخریب و دلهره ای که ایشان در رازی انداخته و فرصت سوزی که با ................................ کمر به تعطیلی این موسسه با سابقه 90 ساله بسته است بر کسی پوشیده نیست. متاسفانه در کشور ما رسم اینست که فردی که بر پستی تکیه میزند هرکار بخواهد میکند وکسی با او کاری ندارد و پس اینکه از قضا مدتش بسر آمد و آسیب ها وارد شد آنوقت دیگر از دست کسی هم کاری ساخته نیست و تازه متوجه آسیب ها میشوند و قصه ادامه دارد. همچنانکه مسئولین دولت قبل، اکنون بدون هیچ دغدغه ای و البته طلبکارانه، بر اشتباهات خود اصرار دارند. اگر جنابعالی و دیگر اعضای محترم دولت نیز دنبال پیدا کردن بهترین راه نباشید و بر اساس سلیقه بخواهید امور را مدیریت کنید همچون وزیر محترم جهاد، در اینصورت تفاوت شما با مقامات دولت قبل در چه خواهد بود؟
از وزیر جهاد که نه تخصصی دارد در این زمینه و نه گوش بحرف افراد مطلع میدهد انتظاری نداریم. البته انسان ..............، لیاقت راهنمایی و هدایت را هم ندارد. این را دراحادیث زیاد دیده ایم و شنیده ایم. امام علی (ع) میفرماید: كُلُّ شَىْ‏ءٍ يَحتاجُ اِلَى الْعَقْلِ وَالْعَقْلُ يَحْتاجُ اِلَى الاَدَبِ؛
هر چيزى به عقل نياز دارد و عقل به ادب نيازمند است.
از این روی ما را با ایشان کاری نیست. اما جنابعالی که الحمدلله فردی شایسته و دلسوز برای مملکت بوده و هستید و اگر این پست را قبول کرده اید مطمئنا و صرفا برای انجام وظیفه بوده است انتظار دارد بنا به حدیث امام متقیان امام علی (ع) که می فرماید: لَيسَ العاقِلُ مَن يَعرِفُ الخَيرَ مِنَ الشَّرِّ وَلكِنَّ العاقِلُ مَن يَعرِفُ خَيرَ الشَّرَّينِ؛عاقل آن نيست كه خير را از شر تشخيص دهد، بلكه عاقل كسى است كه ميان دو شر، آن را كه ضررش كمتر است را بشناسد.
جناب آقای وزیر مجموعه ای بنام رازی دارد کارش را میکند. شبیه همین مجموعه در حوزه وزارت خود دارید که الحمدلله طول عمری برابر با رازی دارد. او هم دارد کار خودش را میکند و کلی ادعا هم دارد. هرچه لازم است و انتظار دارید از او بخواهید. هرچه لازم دارید از سی شرکت دانش بنیان در پاستور بخواهید. از سال 1390 تمامی واکسن های مورد نیاز وزارت بهداشت را همین انستیتو پاستور شما قصد جدی بر تولیدش کرد. چندین شرکت برای تولید واکسن انفلوآنزای فصلی، فلج اطفال، MMRو DTP و MR و سرم های درمانی ضد مار گزیدگی و عقرب زدگی و غیره ماموریت یافتند و میلیارد ها تومان اعتبارات سال 90 و 91 و 92 حوزه وزارت بهداشت بسمت این شرکت ها سرازیر شد. پاستور اعلام کرد پس از شروع تولید در این شرکت ها دیگر وزارت بهداشت از موسسه راز ی واکسن نخواهد خرید. قرار بود درابتدای مهر ماه 91 واکسن آنفلوآنزا و سرم های درمانی ضد مار گزیدگی و عقرب زدگی تولیدی همان شرکت ها به بازار عرضه شود چه شد؟ مهلت شش ماهه تمدید شد و چندتا از این شش ماهه ها باید بگذرد تا یک دز از این واکسن ها را به بازار بیاید؟ واکسن های انسانی و سرم هایی درمانی ای که قرار بود در شرکت های دانش بنیان ساخته شود کجاست؟ آقای دکتر نفرمائید که موسسه رازی بایستی واکسن را بدهد تا شرکت های دانش بنیان تولید کنند!!! شرکت های دانش بنیان همچنان که از اسمشان پیداست بایستی تولید کننده علم باشند و نبایستی منتظر انتقال دانش فنی از مجموعه هایی مثل رازی باشند و مجموعه هایی مثل رازی بایستی بصورت قرار داد از دانش آنها در راه بهینه سازی تولید استفاده کند ولی جریان برعکس آن همان"باد کردن شیپور از سر گشادش کردن" است که از آن نمیتوان انتظار صدای خوشی داشت البته اگر صدایی از آن بیرون بیاید. حقا و انصافا هدف از این تعارفاتی که که میشود مشخص نیست. آیا وزیر جهاد اصلا حق دارد مال من غیر را به وزارت بهداشت تعارف بزند یا خیر؟ و آیا شما میتوانید مالی که صاحبش یک فرد نیست بلکه متعلق به عموم مردم است و فعلا اختیار تکفل آن بدست ........................ است را متصرف و اعمال نظر بفرمائید؟ اگر بر .............. ایشان تاکید می کنیم به این علت است که ایشان از این تعارفات تا بحال به خیلی شرکت ها کرده اند و از این موضوع ما بسیار شرمنده ایم.
در خاتمه ذکر این نکته از کلام امام علی (ع)به عنوان حسن ختام (ع) که میفرماید: العاقِلُ مَن وَعَظَتهُ التَّجارِبُ خردمند كسى است كه تجربه ها او را پند دهد. آیا تجربه 5 ساله همکاری شرکت های دانش بنیان در پاستور شما را کفایت نمیکند. عقل سالم میگوید که تا وقتی به نتیجه مطلوب نرسیده ایم، وضعیت فعلی را از این که هست خراب تر نکنیم.
والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
بیشتر فهمیدیم حجتی مهندس امران است .
پاسخ ها
دامپزشک دولتی سازمان دامپزشکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
مطالب شما باعنوان روی صحیتم با ... را خواندم نگاه واقع بینانه در خصوص شرکتهای دانش بنیان داشتید و من معتقدم شرکتهای دانش بنیان پشتیبان فنی تولید هستند بخش تحقیقات موسسه دو قسمت شو یک بخش تحقیقات پایه و یک بخش در خدمت سازمان دامپزشکی باشد بخشی که در خدمت سازمان دامپزشکی است در راستای اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم موضوعات بهبود کیفی و کمی و ارزیابی واکسن و مواد بیولوژیک کشور را عهده دار باشد و آزمایشگاه مرجع تشخیص هم به ان بپیوندد و بخش تولید بصورت سهامی عام به فارغ التحصیلان نخبه رشته های مرتبط سپرده شود /نه اینکه عده ای بنام شرکت دانش بنیان از شاغلین موسسه این امور را دوباره دست بگیرند.اگر بفکر کشور و توسعه و اشتغال هستد بسم الله
نظر شما
ادامه