کد خبر: ۳۱۰۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به جنوب کرمان:
«دکتر مهدی خلج» افزود: ما درصدد یافتن بازارهای هدف برای تولیدکنندگان داخلی داروهای دامی هستیم و مسیر برای تسریع در روند صادرات این داروها فراهم شده است ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به توجه دولت به بخش صادرات غیرنفتی گفت: صادر کردن داروهای دامی ضروری است و ما درصدد یافتن بازارهای هدف برای تولیدکنندگان داخلی داروهای دامی هستیم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی خلج» شامگاه چهارشنبه  در حاشیه نشست مدیران اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان در جمع خبرنگاران افزود: مسیر برای تسریع در روند صادرات داروهای دامی تولیدکنندگان داخلی فراهم شده است .

وی اظهار کرد: 500 محموله دارویی دامی سال گذشته از 17 شرکت داخلی به 9 کشور جهان صادر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: کنترل و پیشگیری از بیماری های دامی، نظارت بر بهداشت عمومی، آزمایشگاه ها و قرنطینه در منطقه جنوب کرمان از وضعیت خوبی برخوردار است .

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه مهار بیماری هاری در روستاهای مناطق جنوب استان کرمان انجام شده است .

خلج اظهار کرد: در زمینه کشتارگاه های صنعتی در جنوب کرمان با مشکلاتی روبرو هستیم که با همکاری فرمانداران و شهرداران هر منطقه و دو نماینده 7 شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و با احداث کشتارگاه صنعتی با ظرفیت اندک این مشکلات برطرف می شود .

وی بیان کرد: بیمارهای دامی در استان کرمان روند کاهشی داشته لذا امیدواریم این روند ادامه داشته باشد .

وی به ورود دام غیرمجاز از مرزهای شرقی کشور به استان کرمان اشاره کرد و گفت: ورود دام به استان کرمان با اتخاذ سیاست های مناسب و همکاری با استانداری سیستان بلوچستان و دستگاه های زیربط با قرنطینه کردن دام هایی که وارد کشور می شوند کنترل شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: ورود دام به کشور با انجام تفاهم نامه با سازمان راهداری، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و برنامه ریزی های لازم کنترل شده است

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه سفر به شهرستان منوجان گفت: برنامه ریزی کردیم که دامی از مرزهای پاکستان وارد نشود، اما چون بالغ بر 900 کیلومتر مرز مشترک داریم، لاجرم قاچاق دام غیر مجاز به داخل کشور صورت می گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، «دکتر مهدی خلج» با بیان اینکه همیشه مرزهای شرقی پر مخاطره ترین مرزهای کشور در زمینه ورود بیماری های دامی مشترک بین انسان و دام است، افزود: در این زمینه با کمک نیروهای سیستان و بلوچستان و حمایت سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی قرار شد دامی که غیرمجاز می آید حتماً قرنطینه شود و اگر سالم و لاغر بود، در آن استان پروار شود.

وی گفت: با اعمال این تدبیر اقتصادی، پارسال حدود 104 هزار راس دام در کشتارگاه های سیستان و بلوچستان کشتار شد و پس از بسته بندی و انجماد 16 هزار تن گوشت بدون استخوان به بازار داخلی کشورمان انتقال یافت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: قرار ما با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این است که هر دامی از سیستان و بلوچستان خارج شود و مجوز تردد بهداشتی از اداره کل دامپزشکی نداشته باشد، به عنوان دام قاچاق ضبط شود.

شهرستان منوجان در جنوب استان کرمان در مسیر ورود غیرمجاز دام از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس است.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
1
ببخشيد جسارت نباشه ها واقعا معذرت ميخوام ولي ميزي كه دورش جلسه برگزار شده شبيه ميز شام ميمونه سيني ليوان چيده شده و شيريني و ديس ميوه و انگور و شيريني خامه اي و غيره اونم جلوي بالاترين مقام اجرايي دستگاه دور از شان جلسات رسميه اينطور كارها درسته كه هر جلسه اي با پذيرايي و تازه كردن گلويي همراهه ولي انتشار اينگونه تصاوير باعث صدمه ديدن وجهه عمومي دامپزشكي در جامعه ميشود قبلا هم اين مورد را متذكر شده بودم ولي ظاهرا اعتقادي به اين مسائل وجود ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
به قول معروف: ..................
کارشناس
|
Iraq
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
1
اینقدر غرق در رفاه هستیم که داریم خفه می شویم
نظر شما
ادامه