کد خبر: ۳۰۹۲۴
 
 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم رفع خلاء های قانونی و همچنین تعیین تکلیف ماده واحده حمایت از حقوق حیوانات بی سرپرست از سوی دولت در جهت حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست و همچنین جلوگیری از خشونت علیه آنها تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «دکتر عبدالرضا عزیزی» در واکنش به حیوان‌آزاری دلخراش در مشهد، گفت: از آنجایی که قوانین فعلی در زمینه حمایت از حیوانات در رابطه با صید و شکار است و پدیده حیوان‌آزاری به صورت مطلق جرم انگاری نشده، بنابراین برخورد با حیوان آزاری مستلزم تدوین قوانین کارآمد و تعریف مجازات های مشخص است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم رفع خلاء‌های قانونی و همچنین تعیین تکلیف ماده واحده حمایت از حقوق حیوانات بی سرپرست از سوی دولت در جهت حمایت از حیوانات ولگرد و بی‌سرپرست و همچنین جلوگیری از خشونت علیه آنها تاکید کرد و گفت: در این باره خلاءهای قانونی باید رفع شود تا مراجع قضایی برای مجازات افرادی که اقدام به حیوان آزاری می کنند با خلاء قانونی روبرو نشوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برخورد قضایی تنها راهکار مقابله با حیوان آزاری نیست، تصریح کرد: البته صرف برخورد قهری و مجازات با حیوان آزاران نمی تواند به تنهایی کارساز باشد، بلکه در کنار این موضوع باید به فرهنگ سازی مناسب از سوی رسانه های جمعی به ویژه صداو سیما توجه جدی داشته باشیم.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی مناسب برای مهار وکنترل حیوان آزاری در کشور تاکید کرد و یادآور شد: پرهیز از حیوان آزاری باید در کودکی نهادینه شده و نکوهش و قبح آن به صورت جدی در کتب درستی به تصویر کشیده شود، زیرا فرهنگ سازی و آموزش کودکان نقش بسزایی در پیشگیری از حیوان آزاری در بزرگسالی دارد.

عزیزی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی، شهرداری و حفاظت محیط زیست باید تدابیر ویژه ای را برای حمایت از حقوق حیوانات بی‌سرپرست در نظر گیرند، گفت: بهتر است از سوی این دستگاه ها مکان های مشخصی برای نگهداری از این حیوانات در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه امحا و نابودی حیوانات ولگرد و بی سرپرستی که وجودشان برای انسان خطرآفرین است، باید بدون از هرگونه خشونت و طی چارچوب های مشخص انجام شود، افزود: امحا و نابودی حیوانات مذکور باید تنها در شرایط اضطرار و در صورت وجود بیماری‌های خاص مانند هاری طی چارچوب های اصولی، خاص و بدون آزار و شکنجه انجام شود، زیرا آزار حیوانات برخلاف موازین شرعی، اسلامی و از همه مهمتر انسانی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه افرادی که اقدام به حیوان آزاری می‌کنند تعادل روانی نداشته و باید تحت درمان قرار گیرند، تصریح کرد: البته بخشی از حیوان آزاری ها در کشور به دلیل ناآگاهی افراد است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی ها بیشتر شود.
 
 
نظر شما
ادامه