کد خبر: ۳۰۷۹۴
 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کنگاور از آغاز فعالیت مجدد کشتارگاه دام شهرستان کنگاور پس از برطرف شدن نواقص بهداشتی و وضعیت نامناسب این کشتارگاه خبر داد.

به گزارش  حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حسین صالحی» پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از آغاز فعالیت مجدد کشتارگاه دام شهرستان کنگاور خبر داد و اظهار داشت: این کشتارگاه به دلیل پاره‌ای از مشکلات بهداشتی و وضعیت نامناسب خروجی فاضلاب با دستور قضایی پلمب شده بود.

وی پلمب کشتارگاه دام شهرستان کنگاور را اقدام مشترک اداره دامپزشکی، محیط زیست و شبکه بهداشت این شهرستان عنوان کرد و گفت: موضوع در کمیسیون تبصره ذیل ماده 19 آیین‌نامه اجرایی ماده 18 قانون سازمان دامپزشکی کشور مطرح و این کشتارگاه با اخذ دستور قضایی از دادستانی شهرستان در تاریخ آبان‌ماه سال گذشته پلمب شد.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کنگاور، پس از این اقدام شهرداری کنگاور آمادگی خود را برای برطرف کردن مشکل این کشتارگاه اعلام کرد و با از اخذ استعلام‌های مجدد از شبکه بهداشت و محیط زیست با رأی کمیسیون و اخذ دستور از مقام قضایی این کشتارگاه مجددا فعالیت خود را آغاز کرد.

صالحی به اقدامات انجام شده توسط شهرداری کنگاور در خصوص راه‌اندازی مجدد این کشتارگاه اشاره کرد و اظهار داشت: این نهاد با نصب ریل کشتار دام سنگین، بالابر برقی، اره برای شقه کردن لاشه‌ها، تعویض پوشش کف ساختمان و سرامیک‌کاری بدنه‌ها و سقف، طراحی و ساخت چاه سپتیک، محوطه‌سازی، تعویض درب‌های ورودی کشتارگاه و همچنین ساماندهی سلاخان نقش مهمی در آغاز فعالیت مجدد کشتارگاه داشته است.

کشتارگاه صنعتی دام در کنگاور تاسیس می‌شود

این مقام مسؤول با تقدیر از زحمات فرمانداری کنگاور، یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شبکه دامپزشکی کنگاور و همچنین همکاری بخش خصوصی پروانه تأسیس یک واحد کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان صادر شده است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این واحد صنعتی آغاز و مراحل ساخت و ساز آن در حال اجراست و قرادادهای لازم نیز در خصوص نصب تجهیزات با شرکت مجری طرح، توسط مالک کشتارگاه منعقد شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کنگاور با ابراز امیدواری نسبت به حمایت مسؤولان، گفت: با افتتاح کشتارگاه صنعتی دام مشکل تأمین گوشت مردم شهرستان کنگاور برطرف خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه نظارت بهداشتی در کشتارگاه‌های دام از وظایف سازمان دامپزشکی است، تأکید کرد: همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها می‌تواند در بالابردن شاخص‌های بهداشتی نقش مؤثری داشته باشد.

این مقام مسؤول توصیه کرد: همشهریان گوشت قرمز مصرفی خود را صرفا از مراکز عرضه مجاز و زیر نظارت دامپزشکی تهیه و در هنگام خرید به مهر و تائیدیه بهداشتی دامپزشکی که نشانه سلامت گوشت است، دقت کنند .
 
 
نظر شما
ادامه