کد خبر: ۳۰۷۶۱
خبرگزاری فارس: رشد 7.8 درصدی صنعت آبزی در کشور
 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی از رشد 7.8 درصدی صنعت آبزی در کشور نسبت به رشد 2.8 درصدی صنعت دام و طیور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر قاسم رضاییان‌زاده» پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش ملی ماهی‌شناسی در سالن اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه فردوسی با اشاره به نیاز مستمر تولید ماهی به زیرساخت‌های علمی و پژوهشی دانشگاهی اظهار داشت: امروزه در کشور شاهد رشد تولید و پرورش ماهی نسبت به دام و طیور هستیم.

وی از رشد 7.8 درصدی صنعت آبزی در کشور نسبت به رشد 2.8 درصدی صنعت دام و طیور خبر داد و گفت: در حال حاضر 60 درصد تولید ماهی در دریا و 40 درصد آن در مزارع پرورشی صورت می‌گیرد که این امر نشان‌دهنده میزان بالای بهره‌برداری از دریا و ماهی تولید شده در پروسه طبیعی کشور است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی با تأکید بر اهمیت پایش، مراقبت و کنترل بیماری‌ ماهی‌ها در کشور یادآور شد: اگر تولید هر محصول همراه با توسعه پایدار آن در نظر گرفته شود نتیجه خوبی در جامعه دارد. بنابراین سازمان دامپزشکی کشور با همراهی سازمان شیلات، دانشگاه‌ها و مزارع پرورش ماهی تلاش می‌کند در تولید این فرآورده غذایی به توسعه پایدار آن توجه ویژه‌ای کند و در این راستا پایش، مراقبت و کنترل بیماری‌های آبزیان را در دستور کار خود قرار داده است.

رضاییان‌زاده افزود: یکی از مهم‌ترین رخدادهای این بخش که به عنوان موفق‌ترین فعالیت‌های سازمان دامپزشکی کشور تلقی می‌شود، انجام آزمایش‌های دقیق با استفاده از بهترین تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

وی برگزاری چنین همایش‌های علمی را عاملی برای دریافت اطلاعات بیشتر در بخش سلامت، فیزیولوژی و شناخت بیماری‌های ماهی همراه با شیوه‌های درمانی و پیشگیری از عوارض بیماری‌های این ماده نوع از ماده غذایی برشمرد و بیان کرد: خوشبختانه تمام مزارع تولید آبزی در کشور عضو سامانه CIS  (سیستم اطلاعات بالینی) هستند که این امر سبب ایجاد یک بانک اطلاعاتی کرده است.
 
 
نظر شما
ادامه