کد خبر: ۳۰۷۵۷
 

استاندار ایلام گفت: در حالیکه قبل از انقلاب تنها یک دانشکده دامپزشکی در ایلام فعال بود ولی اکنون حدود ۵۰ هزار دانشجو در ۱۲ دانشگاه دولتی و خصوصی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «محمدرضا مروارید» صبح چهارشنبه در همایش فرمانداران استان با حضور معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: بسیاری از طرح های در دست اجرا که طی سالیان گذشته به صورت نیمه تمام رها شده بودند در طی سه سال گذشته زمینه تکمیل آنها فراهم شده و شاهد هستیم به جز احداث پروژه راه آهن و اجرای یک سد تمامی طرح ها در جریان هستند.

وی افزود: بدون شک بهره برداری از این طرح ها در کاهش بروز آسیب های اجتماعی در استان و کشور نیز تاثیر به سزایی خواهند داشت.

قبل از انقلاب تنها یک دانشکده دامپزشکی در ایلام فعال بود

استاندار ایلام یادآور شد: این استان در زمینه تعداد تشکل های مردم نهاد منابع طبیعی و زیست محیطی نیز از استان های برتر کشور است، در حالیکه قبل از انقلاب تنها یک دانشکده دامپزشکی در ایلام فعال بود ولی اکنون حدود ۵۰ هزار دانشجو در ۱۲ دانشگاه دولتی و خصوصی مشغول به تحصیل هستند.

مروارید ادامه داد: با وجود آنکه ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق داریم و می تواند با عنوان تهدیدی امنیتی برای کشور و نظام تبدیل شود ولی مرزهای این استان از امن ترین نقاط مرزی کشور هستند و روز به روز سطح مبادلات تجاری و بازرگانی میان این استان با استان های هم مرز عراقی در حال افزایش است و هم اکنون مرزهای ایلام به یک مزیت برای کشور تبدیل شد است.

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات سال آینده از مجریان انتخابات خواست صیانت از آرای مردم را در راس امور قرار داده و با امانت داری در راستای وظایف محوله خود گام بردارند.
 
 
نظر شما
ادامه