کد خبر: ۳۰۷۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
زندگی یک گوساله عجیب در گرمسار+عکس
 

یک گوساله در یکی از دامداری های روستای لجران از توابع بخش مرکزی گرمسار با یک نقص در حال حیات است که باعث تعجب بسیاری از مردم شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از گرمسارآنلاین، این گوساله کوچک از بدو تولد دارای  یک دست و دو  پا بوده است و  این نقص  صاحبان او را از زنده ماندنش نا امید کرده بودند،  اما این گوساله  حدود 3  ماه است که  در حال زندگی و حیات است و توسط همان یک دست و دو  پایش به زندگی  می پردازد.

 «دکتر حمیدرضا حسینی»  رئیس شبکه  دامپزشکی شهرستان گرمسار جهش ژنتیکی این گوساله در حین تولد  را دلیل این امر و تولد این حیوان  نادر و عجیب می باشد اما با توجه به اینکه این  حیوان دارای سیستم گوارشی و تنفسی سالم می باشد، هیچ گونه مشکلی  به غیر نقص در یک دست ندارد .

دکتر حسینی در ادامه افزود: این گوساله  به صورت  پروار بندی خواهد شد و بعد از  مدتی  به صورت کشتار  مورد استفاده  قرار خواهد گرفت  تا  گوساله ای دیگر با این نقص در چرخه  حیوانی به وجود نیاید.

وی در ادامه  افزود: به دامداران محترم توصیه می شود در صورت این گونه تغییرها در  گوساله های متولد شده سریعاً این موارد به اداره دامپزشکی  اطلاع داده شود تا کارشناسان  به  علت یابی این امر  دست به تحقیق بزنند .
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
1
3
این گوساله نباید کشتارگاه فرستاده شود. این گوساله معلول توانسته با وجود نقایص ژنتیکی و نداشتن دست زنده بماند و زندگی کند. نباید این موجود مظلوم که اتفاقا معلول هم می باشد، قربانی سنگدلی و زیاده خواهی ما انسانها قرار گرفته و روانه کشتارگاه گردد. از سازمان های حامی حیوانات میخواهم این حیوان معلول را تحت پوشش حمایتی قرار داده و جلوی کشتارش گرفته شود. حکیم مهر لطفا یه جوری در این باره خبر رسانی کنید.
جناب دکتر حسینی، حرف شما درست این گوساله نباید بهش اجازه جفتگیری داد اما نباید هم به شکل پاکسازی نژادی از نوع نازیسم با این موجود معلول برخورد نمود!! دوستان دامپزشک حمایت کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
1
سلام.اگر هم جفت گیری کنه گوسالش سالم میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
باید یه جوری این موضوع را به آقای دکتر آل داوود خبر داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
این مورد ناقص الخلقه زایی هست و اصولا نباید به جهش ژنتیکی نسبت داده بشه. چه بسا این احتمال وجود داره که این حیوان از نظر کروموزومی هیچ مشکلی نداشته باشه و طبعا نتاج حاصله از اون هم بدون نقص باشه.
نظر شما
ادامه