کد خبر: ۳۰۷۴۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
به بهانه نامه ارسالی یکی از خوانندگان حکیم مهر:
«دکتر محمدرضا سالاری» در نامه‌ای به رئیس سازمان نظام دامپزشکی که روگرفت آن را برای ما ارسال نموده‌اند، به انتقاد از ممنوعیت کاندیدا شدن کارکنان سازمان نظام دامپزشکی در انتخابات شوراهای استانی پرداخته است. ابتدا متن این نامه را خوانده و سپس توضیحات ما را در این خصوص ملاحظه فرمایید ...
 
 

حکیم مهر - انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی روز هفتم آبان ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد. «دکتر محمدرضا سالاری» از خوانندگان محترم حکیم مهر در نامه ای به رئیس سازمان نظام دامپزشکی که روگرفت آن را برای ما ارسال نموده اند، به انتقاد از دستورالعمل اجرایی انتخابات ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی، پرداخته اند.

ابتدا متن این نامه را خوانده و سپس توضیحات ما را در این خصوص ملاحظه فرمایید.

 

جناب آقاي دكتر صفري، رياست محترم نظام دامپزشكي كشور:

با درود و تقديم احترام فراوان،

با عنايت به نامه مورخ 22/04/1395به شماره 1395-1-2037 آن رياست محترم در خصوص منع كانديداتوري براي كاركنان شاغل در دفاتر نظام دامپزشكي جهت شركت در انتخابات آتي نظام، مطالب زير را به استحضار مي رساند:

جناب آقاي دكتر صفري، همانطور كه حضرتعالي بهتر و بيشتر از اينجانب مستحضريد اين دور از انتخابات نظام از اهميت ويژه اي برخوردار است. همكاران محترم بخش خصوصي كم و بيش از روند تغييرات مطلع هستند و اهميت اين موضوع روز به روز برايشان بيشتر آشكار مي شود.

اينجانب (محمدرضاسالاري) به عنوان عضو نظام دامپزشكي (كه يكي از دغدغه هاي اصلي آن حفظ حقوق صنفي اعضا مي باشد) منع كانديداتوري كاركنان شاغل در دفاتر نظام را به صلاح سازمان نمي بينيم. مطمئن هستم كه همكاران محترم در شوراي مركزي با كار كارشناسي و ديدن همه جوانب نسبت به تصويب اين موضوع اقدام نمودند، اما از شما خواهشمندم دستور فرماييد موارد زير نيز منعكس گردد، شايد نياز به بازنگري احساس شود.

كاركنان شاغل در دفاتر نظام كه عضو نظام دامپزشكي هستند داراي حقوق مساوي با ساير اعضا مي باشند، چرا بايد از برخي حقوق مسلم خود صرف نظر نمايند؟ آيا منع كانديداتوري براي برخي اعضا با روح تشكلات مردم نهاد سازگاري دارد؟ آيا ايجاد محدوديت براي برخي فعاليت هاي ايشان مصداق تبعيض و يا اجحاف در حق ايشان نيست؟ آيا اعلام اين مصوبه زماني كه مهلت كمي تا انتخابات داريم مناسب بود؟ و آيا وجاهت قانوني دارد؟

شاكله نظام دامپزشكي با جذب افراد كارآزموده و قدرتمندتر نمودن بدنه خود مي تواند سياستهاي خود را بهتر و بيشتر اعمال كند. حضرتعالي به خوبي مستحضريد كه ابزار نظام در سطح كشور همين كاركنان شاغل در دفاتر نظام هستند كه ويترين نظام دامپزشكي هستند.

كارمندان شاغل در نظام دامپزشكي بار كاري را بر دوش مي كشند كه برخي از سازمانهاي دولتي با تشكيلات عريض و طويل انجام مي دادند.

شوراهاي استاني هر چند با برگزاري جلسات نسبت به موضوعات مختلف، تصميمات مقتضي را اتخاذ مي كنند اما در عمل اين كارمندان نظام هستند كه مجري اين سياست ها هستند و بايد با برخوردهاي مختلف ارباب رجوعان سينه سپر نمايند و بار اين تصميمات را بر دوش كشند.

با اجراي اين مصوبه به بهداشت رواني كارمندان نظام خدشه وارد مي شود و انگيزه اي براي تلاش صادقانه را از دست خواهند داد. براي آنان اين سووال مطرح مي شود چطور شاغلان بخش دولتي مي توانند در انتخابات كانديد شوند، اما شاغلان در بخش نظام نمي توانند؟ هر توضيحي برايشان توجيه است. اين سووال برايشان پيش خواهد آمد كه آيا نظام براي بقيه مادر است و براي زير مجموعه خود ...؟

با گرفتن حق كانديداتوري از كاركنان جذب ساير اعضاي نظام براي ترغيب به شركت در انتخابات با مشكل جدي مواجه خواهد شد، چرا كه رغبت كاركنان براي جذب حداكثري اعضا وجود نخواهد داشت. چنانچه معضلاتي در بخش كارمندان نظام به چشم مي خورد كه باعث اتخاذ چنين تصميمي شده است، پيشنهاد مي گردد به جاي ايجاد محدوديت معضل مرتفع گردد.

دغدغه همه اعضاي محترم نظام دامپزشكي، ايجاد ساختاري قدرتمند و موثر براي پيشبرد اهداف است.

با سپاس از حضرتعالي

دكتر محمدرضا سالاري

قزوين، 23 تيرماه 95 خورشيدي

 

توضیحات حکیم مهر:

علی رغم احترام به نظر همکار گرامی جناب دکتر سالاری، ما معتقدیم که یکی از نکات مثبتی که در دستورالعمل ابلاغی وزیر پیش بینی شده و  موجب برگزاری سالم و شفاف انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی خواهد شد، همین دستورالعمل ممنوعیت کاندیدا شدن کارکنان نظام دامپزشکی می باشد. مسلم است که در صورتی که یکی از اعضای هیات های اجرایی و نظارت، دست اندرکاران و پرسنل سازمان نظام دامپزشکی در انتخابات کاندیدا شده و ذینفع باشند، ممکن است این شائبه را ایجاد نماید که احتمال استفاده آن فرد از امکانات سازمان نظام و یا اطلاعات موجود برای نفع شخصی وجود دارد.

قطعاً رجاء واثق داریم که کلیه کارکنان خدوم سازمان نظام دامپزشکی چنین تخلفاتی را انجام نداده و نخواهند داد ولی در صورتی که چنین تدابیر لازمی پیش بینی نشود، ممکن است موجب مخدوش شدن چهره سازمان نظام دامپزشکی در فضای انتخاباتی و ایجاد ابهامات و شبهاتی در این زمینه گردد. لذا بر اساس دستورالعمل ابلاغی، با توجه به لزوم برطرف نمودن هرگونه شائبه ای در سلامت انتخابات، لازم است که کارکنان و دست اندرکاران انتخابات در صورت تمایل به کاندید شدن، حداقل سه ماه جلوتر از سمت خود استعفا دهند.

لازم به ذکر است که چنین محدودیت هایی در انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز وجود دارد. در انتخابات کشوری نیز چنین رویه ای مرسوم بوده و فرضاً کارکنان فرمانداری ها نمی توانند در انتخابات کاندیدا شوند.

یکی دیگر از نقاط منفی که در دوره های گذشته وجود داشت و خوشبختانه در دستورالعمل ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی مرتفع شده است، الزام حداقل پنج سال سابقه کار مفید دامپزشکی در استان مربوطه برای کاندیداها می باشد. مشکلی که در دوره های پیشین وجود داشت این بود که در مواردی افرادی که تنها یکی دو سال در یک استان فعالیت نموده بودند به عنوان عضوی شورای استانی نظام انتخاب می شدند که فقدان شناخت کافی از فضای دامپزشکی، مشکلات صنفی استان و مسئولین استانی، عملاً موجب غیرفعال آنها در انجام وظایف محوله می گردید.

یکی دیگر ار نکات مثبتی که در دستورالعمل جدید مدنظر قرار گرفته است، لزوم حضور فیزیکی تمام وقت رئیس شورای نظام دامپزشکی استان در محل نظام می باشد. در گذشته بارها مشاهده شده بود که همکاران صنف بارها برای رفع مشکلات خود به محل نظام استان مراجعه می کردند ولی موفق به دیدار با رئیس شورای نظام نمی شدند. این دستورالعمل منجر به پویاتر شدن و فعال شدن بیشتر شورای نظام دامپزشکی استان ها خواهد شد.

در پایان تاکید می کنیم که هیات های نظارت و اجرایی انتخابات بایستی بدون توجه به رانت ها و فشارهای احتمالی، شفافیت و صیانت از آرای اعضا در انتخابات پیش رو و عمل به مر قانون را در دستور کار خود قرار دهند تا شاهد حضور حداکثری اعضا و انتخاباتی سالم، پر شور و تاثیرگذار باشیم.
  
  
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
3
بهتر بود
در دستورالعمل جدید علاوه ممنوعیت کاندیداتوری کارکنان نظام
کارکنان سازمان دامپزشکی هم حضورشون در انتخابات نظام دامپزشکی به عنوان کاندید ممنوع می شد
پاسخ ها
جانا سخن از زبان ما می گویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
و کاندید شدن هیت علمی های دانشگاه هم که فقط پشت میز نشستن رو بلدن و تو عمرشون دستشون یه گاو رو لمس نکرده هم باید منع میشد این مهمتر از همه اس
همکار - کارشناس کشتارگاه - دامپزشک - همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
3
0
سلام خدمت کلیه دوستان و همکاران محترم و تشکر فراوان از مدیریت محترم " حکیم مهر " در انتشار این متن جناب آقای دکتر محمدرضا سالاری نسبت به این احساس مسئولیت . به استحضار می رساند ناخداگاه به این نکته که تا دلی نسوزد اشک نمی آید افتادم . دوست عزیز نکات خوبی اشاره کردید ولی باید قبول کرد از دوران ابتدایی تا دانشگاه ، همواره طوری برنامه ریزی شده که باید نردبان ترقی دیگران بود .

حرمت یک امامزاده را متولیش نگه میدارد ، به نظر من مجموعه موفق باید مدیران توانمدی داشته باشد تا عملکرد موفقی به نمایش بسپارد .

با احترام به مصوبه شورای مرکزی ؛ تصمیم اشتباهی گرفته شده زیرا یک همکار به طور مثال تکنسین راننده بخش دولتی قابلیت شرکت در این انتخابات را دارد ولی کارمند نظام نمی تواند . بسی جای تاسف دارد .

درود بر شما آقای دکتر محمدرضا سالاری ، اگه دین نداری آزاد مرد باش . ولی باید فرصت را به دیگران داد تا خودی نشان بدهند .

(حکیم مهر: دوست گرامی، لطفاً از درج نظرات متعدد با اسامی مختلف خودداری فرمایید)
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
2
0
حکیم مهر سود شما چیه که اینطور موضع گرفتید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
میخواستم بدونم شرایط کاندید شدن چیه؟ من یه دامپزشک بیکار هست.؟ میتونم کاندید بشم؟ شاید رای اوردم.حداقل ایجوری رفتم سر کار!!
معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
با سلام
جناب آقای دکتر سالاری ایمیل تون رو برای ما بفرستین ما میخواهیم نامه ای برای بچه های بالا بفرستیم ببینیم که چه سودی برای کاندیداتوری وجود دارد که ما از آن بی خبر هستیم و روسا دنبال تحکیم موقعیت خود هستند.
با تشکر از دلسوزی مدیریت حکیم مهر
س صحافیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
باسلام ضمن تشکر از دلسوزی شما آقای دکتر سالاری همانگونه که مستحضر هستید اسرار ازل را نه تو دانی ونه من /این حرف ومعما نه توخوانی ونه من گر ازپرده درافتد ازمیان ما/دیگر نه تو مانی ونه من حرف را ما زدیم ان شاءا... مقبول افتد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
میخوام از اساتید محترم دانشگاه خواهش کنم که ملتمسانه یه نگاهی به حال و روز ما دامپزشکای بخش خصوصی بندازید و بجای اینکه از دانشجوهاتون برای کاندید شدن و رای آوردن استفاده کنید و بیایید تو نظام امتیاز بدید و امتیاز بگیرید اجازه بدید نماینده های واقعی بخش خصوصی بیان تو نظام تا از حق و حقوق ما دفاع کنن بخدا این سنگ بنای ناجوری که شما میگذارید آخر سر بناش رو سر خودتون خراب میشه از ما گفتن بود و از شما گوش نکردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
سلام خدمت مدیریت حکیم مهر به خاطر شفاف سازی و حسن مسئولیت مثال زدنیش ، ظواهر امر نشان می دهد که پاره ایی از دوستان به خاطر حفظ موقعیت استراژیک سازمان نظام در هر استان تمایلی به از دست دادن سمت خویش نیستند و سعی می کنند به هر عنوان این بار مسئولیت را رها ننمایند . دامپزشک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
0
دوست عزیز
اعضای نظام شامل شخصیت های حقیق و حقوقی هستند. حقوقی ها که معمولا دولتی های مرتبط هستند و عموما بی کیفیت .............. هستند یعنی بود و نبودشان جز در جهت ایجاد رانت فایده دیگری برای دامپزشکی ندارند. اینها اکر فایده داشتند در همه قبا فایدمند بودند. می ماند بخش حقیقی که باید تنها از میان دامپزشکان شاغل بخش خصوصی باشند اعضای اداری سازمان نظام و کارمندان سازمان دامپزشکی حق ندارند کاندیدا بشوند. یکی از دلایل ناکارامدی سازمان نظام دامپزشکی غالبیت جماعت بی کیفیت دولتی هست که فهمی از مشکلات بخش خصوصی دارند و نه آنچنان خلاقند که گره از کاری بگشایند.
به امید اخراج .............. و نجات دامپزشکی
کارشناس دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
ضمن ادای احترام به تمام نظرات مندرج ذیل این خبر ،فقط یک جمله در تایید مصوبه اخیر به نظرم می رسه که عنوان کنم :اگر در مجموعه ای تصمیم گیرنده و مجری یک نفر باشد زمینه فساد در آن مجموعه فراهم خواهد شد...
نظر شما
ادامه