کد خبر: ۳۰۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: با وجود اینکه سازمان نظام پزشکی اعلام کرده شماره نظام پزشکی به برخی رشته‌های آزمون دکترا نمی‌دهد، اما چون این سازمان پاسخ روشنی به ما نداده، امسال آزمون دکترا بدون کوچک‌ترین تغییری برگزار می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمدحسین پورکاظمی» رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در رابطه با مصوبه اخیر سازمان نظام پزشکی مبنی بر اینکه شماره نظام پزشکی به برخی از رشته‌های دوره PhD  داده نمی‌شود، گفت: آزمون PhD در 7 مردادماه در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود، در این آزمون 7 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که باید نمره 50 را از آزمون زبان که پنجشنبه گذشته برگزار شده دریافت کرده باشند.

وی ادامه داد: بنابراین با وجود اینکه مصوبه جدیدی از سوی سازمان نظام پزشکی مطرح شده، اما برای این دوره از آزمون، به دلیل اینکه نظام پزشکی پاسخ روشنی به ما نداده، بدون کوچک‌ترین تغییری برگزار می‌شود.

پورکاظمی گفت: نامه‌ای در این رابطه به نظام پزشکی نوشته‌ایم و درخواست کرده‌ایم که اگر می‌خواهند تصمیم جدیدی بگیرند، نباید به دوره‌های قبلی مربوط شود چرا که این افراد سالها درس خوانده‌اند و اکنون می‌خواهند به نتیجه مطلوبی برسند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی افزود: بنابراین باید برای 5 سال بعد هرگونه تغییری لحاظ شود، از طرفی سازمان نظام پزشکی یک NGO است و فقط ما می‌توانیم دلیل تصمیمات را به داوطلبان اطلاع دهیم.

وی افزود: برای امسال هم به نظام پزشکی گفته‌ایم نباید این مصوبه اعمال شود مگر اینکه پاسخ روشنی به ما داده شود. وزارت بهداشت پیگیر این موضوع است اما داوطلبان تا روشن شدن دلایل این مصوبه، مانند قبل در آزمون دکترا شرکت می‌کنند، به همین دلیل ما اطلاعیه این مصوبه را از سوی سایت سنجش پزشکی برداشته‌ایم.

به گزارش فارس، سازمان نظام پزشکی در مصوبه ای جدید اعلام کرد به دانش‌آموختگان رشته های دامپزشکی، زیست شناسی، فناوری پزشکی، مهندسی کشاورزی، علوم و صنایع غذایی، علوم دامی و غیره که اجازه تحصیل در مقطع دکترای رشته های بالینی مثل علوم تغذیه، ژنتیک پزشکی، پزشکی مولکولی، ایمنی شناسی پزشکی و بیوشیمی بالینی را دارند، پس از تحصیل شماره نظام پزشکی به آنها داده نمی شود.

این مصوبه مورد اعتراض بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است این درحالی است که آزمون PhD  در 7 مردادماه برگزار می شود، در نتیجه این مصوبه داوطلبان را دچار سردرگمی و نگرانی کرده است.
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
از سايت برنداشتن
نظر شما
ادامه