کد خبر: ۳۰۷۱

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی مشهد و ورزقان

 

برگزاری کمیسیون یک روزه GIS در مشهد

 

محمد رشتی باف مسئول اداره بررسی آموزش و مراقبت بیماریهای اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی اهداف این سیستم را نظارت دقیق بر انجام فعالیتهای مبارزه و پیشگیری از بیماریهای دامی ، نظارت بر انجام کنترلی
واکسیناسیون در حوزه قرنطینه کانون بیماری ، تجزیه و تحلیل و آنالیز دامی ، و همچنین بهبود سیستم مبارزه با بیماریهای دامی دانست.
مجید بیجاری دبیر کمیسیون جی آی اس استان در ادامه این مراسم، جی آی اس را به منظور سیاستگذاری و هماهنگی تهیه نقشه ها و لایه های اطلاعات مکانی استان مرکب از کلیه دستگاههایی که با نقشه و اطلاعات مکانی در ارتباطند معرفی کرد و گفت : اعضای این سیستم از قابلیتها و توانمندیهای سامانه استفاده می کنند.
بیجاری اظهار داشت : به طور کلی ، کلیه اطلاعات و داده ها که به موقعیت های مکانی منتسب می شود در قالب لایحه های مکانی ساماندهی می شوند ، به گونه ای که با دانستن موقعیت هر پدیده به اطلاعات توصیفی آن دسترسی می توان داشت و همچنین با داشتن مشخصات هر پدیده موقعیت آن تعیین می شود و بطور همزمان هر گونه تحلیل در هر دو محیط یعنی نقشه و بانک اطلاعاتی مربوطه صورت می گیرد و امکان نمایش سه بعدی عوارض را دارد ، ضمن اینکه قابلیت اتصال فیلم عکس ، فایل صوتی و داده های دیگر را هم دارد.

 

--------------------------------------------------

 

نماینده ورزقان در مجلس:
نقش دامپزشکی در تامین پروتئین مورد نیاز کشور مهم است


نماینده مردم ورزقان در مجلس گفت: نقش دامپزشکی در تامین پروتئین و گوشت مورد نیاز کشور مهم و ضروری است.

جلسه مشترکی با حضور نماینده شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و مدیر کل دامپزشکی استان در محل شبکه دامپزشکی ورزقان تشکیل شد.
در این جلسه رضا علیزاده، نماینده مردم شهرستان اعلام کرد: نقش سازمان دامپزشکی در تامین پروتئین مورد نیاز مردم بسیار مهم و ضروری است.
وی گفت: با توجه به کم آبی‌های سال گذشته و کم شدن ذخیره دامی همچنین با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان نیاز مردم برای استفاده از گوشت قرمز و سفید بالا رفته است و در این برهه اهمیت دامپزشکی برای تهیه و تامین گوشت و پروتئین مورد نیاز لازم و ضروری به نظر می‌رسد.
نماینده مردم ورزقان در مجلس، از دامپزشکی خواست تا با بهره‌گیری از روش‌های مختلف و تسریع در بازرسی‌ها و نظارت‌های بهداشتی و شرعی همچنین حمایت از واردکنندگان، روند افزایش قیمت گوشت را کنترل کند تا فشار کمتری بر مردم وارد شود.
در ادامه علی فروغی، فرماندار شهرستان ورزقان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شبکه دامپزشکی این شهرستان، قول مساعد برای حمایت مالی در راستای هزینه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیر دامی را داد و افزود: بازخورد عملیات دامپزشکی به خود شهرستان بازمی‌گردد.
دکتر بهراد زندیه، مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در این نشست ضمن تشکر از حمایت‌های نماینده و فرماندار شهرستان اعلام کرد: تقویت دامپزشکی سبب حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی کشور و ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه می‌شود.
وی گفت: سربازان گمنام سلامت در دامپزشکی کشور با تمام قوا برای تحقق کامل شعار «دام سالم،غذای سالم، انسان سالم» فعالیت می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه