کد خبر: ۳۰۷۰۸
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، «مهندس هاشمی» استاندار تهران، فرمانداران، نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه های اجرایی از جمله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل دامپزشکی استان، مدیرکل منابع طبیعی و مدیرکل محیط زیست استان تهران از محل اسکان کوچ نشینان استان تهران در منطقه لار بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات بهداشتی و درمانی عشایر منطقه قرار گرفتند.

استاندار تهران ضمن بازدید از مناطق عشایرنشین لار، ضمن ابراز رضایت از روند خدمت‌رسانی به عشایر استان تهران گفت: در مجموع روند کار و تلاش در حوزه عشایری مطلوب است.

در ادامه این سفر شورای عشایری استان تهران به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی از جمله مدیرکل دامپزشکی استان تهران (دکتر برائی نژاد) برگزار شد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه تمامی مدیران دستگاه های اجرایی باید برای حمایت از تولید محصولات عشایری استان تهران تلاش کنند، گفت: عرضه مستقیم محصولات عشایری استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: باید در نزدیکی شهر تهران و سایر شهرستان های استان، مراکز عرضه محصولات عشایری و از جمله گوشت قرمز و لبنیات احداث شود.

لازم به ذکراست اداره کل دامپزشکی استان تهران با استفاده از توان اجرایی و عملیات ادارات دامپزشکی شهرستان های تابعه و بخش خصوصی، نسبت به اجرای برنامه های پیشگیری از بیماریهای دامی و مشترک در این مناطق اقدام نمود. بدین منظور واکسیناسیون بیش از 280 هزار راس دام عشایر بر علیه بیماریهای واگیر و مشترک انسان و دام توسط اکیپ های عملیاتی دامپزشکی و با مراجعه این اکیپ ها به مناطق استقرار عشایر در ارتفاعات شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات بصورت رایگان درحال انجام می باشد.

 
 
نظر شما
ادامه