کد خبر: ۳۰۶۹۴
DSCF1164
 

با حضور کارشناسان موسسه رازی گردهمایی ترویجی واکسن‌های گامبورو و نیوکاسل در یاسوج برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کبنانیوز، با حضور برخی از اعضای هیأت علمی موسسه رازی و همچنین مسوولان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و تعدادی از بهره‌برداران مرغداری‌های این استان، گردهمایی یک روزه ترویجی واکسن‌های تولیدی موسسه رازی برگزار شد.

در این همایش «مصطفی بابایی» رئیس اداره روابط عمومی موسسه واکسن‌ سازی رازی اظهار کرد: این همایش با حضور ۱۰۰ نفر از دامپزشکان، کلینیسین‌ها و فعالات بخش طیور کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

این مسوول در موسسه سرم‌سازی رازی افزود: برخی از اعضای هیأت علمی سرم سازی رازی در این همایش آخرین دستاوردهای این موسسه را در زمینه واکسن و سرم‌سازی به سمع و نظر شرکت کنندگان رساندند.

وی گفت: این همایش دومین گردهمایی ترویجی واکسن‌های تولیدی موسسه رازی در سال جاری در کشور است که در زمینه واکسن‌های گامبورو و همچنین نیوکاسل کلون گزارش می‌دهد.

بابایی گفت: این واکسن‌ها در گذشته از خارج وارد می‌شدند که با ایجاد زیرساخت‌های تولید آن در موسسه رازی کشور نیاز به واردات آن از خارج از کشور ندارد.

وی افزود: موسسه رازی با ۹۲ سال سابقه دارای تجهیزات مدرنی هست و استانداردهای لازم برای تولید انواع واکسن و سرم به صورت استاندارد را دارد .

این همایش یک روزه با حضور «جعفر گوهرگانی» رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی از کارشناسان این دستگاه در هتل آزادی یاسوج برگزار شد .

تولید بیش از 80 درصد واکسن‌های انسانی در مؤسسه رازی

به گزارش  حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمدمجید ابراهیمی» عضو هیأت علمی مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی در این نشست با اشاره به قدمت و سابقه مؤسسه رازی گفت: مؤسسه رازی یک مؤسسه علمی و پژوهشی است که مورد تأیید رسمی مجامع ملی و بین‌المللی قرار دارد.

این پژوهشگر مؤسسه رازی بیان کرد: پژوهشگران این مؤسسه از تخصص و تجربه بالایی برخوردار هستند و کارها و فعالیت‌ها مورد تأیید وزارت بهداشت بوده چرا که سابقه طولانی فعالیت در کشور را دارد.

ابراهیمی در بخش دیگری از اظهارات خود از همکاری این مؤسسه با مراکز معتبر بین‌المللی خبر داد و گفت: با مرکز تشخیص بیماری‌های واگیردار دام و طیور در پاریس فرانسه، فائو و سازمان بهداشت جهانی مراوداتی داریم.

وی افزود: همه در این موسسه سعی کرده‌ایم که سبد کالایی تولیدات کامل شود و واکسن‌هایی که در کشور به آن نیازمندیم و در گذشته نتوانسته بودیم تولید کنیم در دستور کار ساخت و تولید قرار گیرد که موفقیت‌های چشمگیری از این رهگذر به دست آورده‌ایم.

عضو هیأت علمی مؤسسه سرم و واکسن‌سازی رازی افزود: برای مثال واکسن‌هایی ماند گامبورو را برای طیور تولید کرده‌ایم و واکسن‌های روغنی چند گانه نیز به تولید انبوه رسیده‌اند.

وی در ادامه به برخی از اقدامات بزرگ در این مؤسسه اشاره کرد و گفت: تعداد 50 لابراتوار داریم و حجم کار بسیار گسترده است به نحوی که در حال حاضر از تعداد 9 واکسن که در کشور برای کودکان و در کل انسان‌ها تولید می‌شود 7 واکسن را مؤسسه رازی می‌سازد که این به معنای تولید بیش از 80 درصد واکسن انسانی در رازی است.

وی همچنین از تولید بیش از 70 درصد واکسن طیور در این مؤسسه خبر داد و گفت: یکی دیگر از محصولات استراتژیک ما در رازی سرم مار گزیدگی و عقرب گزیدگی است که دارای آنتی‌بادی هستند .

 

DSCF1140 DSCF1141 DSCF1143 DSCF1144 DSCF1145 DSCF1147 DSCF1149 DSCF1151 DSCF1155 DSCF1156 DSCF1157 DSCF1158 DSCF1159 DSCF1162 DSCF1164

DSCF1165
 
نظر شما
ادامه