کد خبر: ۳۰۶۸۴
 

نخستین جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب جام ساجم الناصر (سبلان) عصر پنجشنبه در ورزشگاه 20 هزار نفری علی دایی در اردبیل آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رئیس هیات سوارکاری استان اردبیل گفت: در این جشنواره 103 اسب از 11 استان همدان، کرمانشاه، تهران، اصفهان، سمنان، زنجان، خوزستان، یزد، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در این مسابقه ها شرکت دارند.

«بهاالدین ایلخانی» افزود: قضاوت این مسابقه ها را داورانی از چند کشور اروپایی مانند نروژ، بلژیک، هلند و نیز کشور سوریه برعهده دارند.

وی افزود: این رقابت ها در بخش مادیان در سه رده سنی یک ساله، جوان و بزرگسال طی امروز (پنجشنبه) و در رده نریان ها نیز در رده سنی یک سال، جوان و بزرگسال فردا (جمعه) برگزار می شود و به برندگان جوایز نفیس اهدا می شود.

وی ادامه داد: چون استان اردبیل استعداد خوبی برای تولید، پرورش و نگهداری انواع اسب دارد، برگزاری چنین جشنواره هایی سبب رونق ورزش اسب سواری و اسب دوانی در منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این جشنواره با همکاری استانداری و فرمانداری اردبیل، دانشگاه محقق، اداره های کل دامپزشکی و ورزش و جوانان و نیز کارخانه لاسیتک سازی آرتاویل تایر برگزار می شود.
 
 
نظر شما
ادامه