کد خبر: ۳۰۶۷۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
در پی مطرح شدن نام «دکتر خون‌میرزایی» به عنوان گزینه اصلی معاونت استانداری خوزستان
در پی انتشار یادداشتی از «عبدالرحمن نیک‌سرشت» که در آن از احتمال انتصاب «دکتر نبی‌الله خون‌میرزایی» به عنوان معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان انتقاد شده بود، «محمد شریفی» به دفاع تمام قد از این انتصاب پرداخت ...
 
 

حکیم مهر - در پی انتشار یادداشتی از «عبدالرحمن نیک سرشت» فعال سیاسی و مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که در آن از احتمال انتصاب «دکتر نبی الله خون میرزایی» به عنوان معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان انتقاد شده بود، «محمد شریفی» مشاور مدیرکل آموزش و پرورش و مشاور مدیرکل ارشاد استان خوزستان در پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به دفاع تمام قد از این انتصاب پرداخت.

گفتنی است «دکتر نبی الله خون میرزایی» در حال حاضر مدیرکلی شیلات استان خوزستان را برعهده دارد.

در بخشی از یادداشت «عبدالرحمن نیک سرشت» آمده بود: "شنیده شده با تلاش برخی از گروههای اصلاح طلب و همراهی 6 نفر از فعالان قومی، مدیری با تحصیلات دامپزشکی بعنوان گزینه نهایی معاونت سیاسی استانداری خوزستان معرفی شده است که در صورت صحت، باید به استاندار جوان هشدار داد از این قبیل پیشنهادات غیرتخصصی استقبال ننماید."

پاسخ «محمد شریفی» را با هم می خوانیم:

جناب آقای عبدالرحمن نیک سرشت دام پلتیک کدام است! دکتر خون میرزایی فرزند خوزستان است

به قول حضرت حافظ سلامی به بوی خوش آشنایی؛ امیدوارم این سلام همراه با روشنی بخش دیده هایی باشد که پلک ها را بسته اند.

جناب نیک عزیز، یادداشت تند حضرتعالی با چاشنی تند هشدار و اخطار به جناب استاندار با عنوان «دام پلتیک» را در گروه های مجازی خواندم، البته تعجب نکردم! چرا که با قلم شما سالهاست که آشنا هستم .... اما من باب اذکار و علاقه و ارادت و روشن شدن اذهان و تنویر افکار، لازم دانستم مطالبی را به عرض برسانم. تا چه در قبول افتد و چه در نظر آید.

1- در صدر نوشته تان مرقوم فرمودید: "شنیده شده با تلاش برخی از گروههای اصلاح طلب و همراهی 6 نفر از فعالان قومی، مدیری با تحصیلات دامپزشکی بعنوان گزینه نهایی معاونت سیاسی استانداری خوزستان معرفی شده است که در صورت صحت، باید به استاندار جوان هشدار داد از این قبیل پیشنهادات غیر تخصصی استقبال ننماید."

جناب نیک، ظاهراً دامپزشک بودن از منظر شما از مشاغل و رشته هایی است که از کفایت لازم برای تصدی پست های اجرایی و سیاسی برخوردار نیست، در حالی که نزدیک به دو دهه سکان دیپلماسی کشور در دست یک پزشک متخصص اطفال و ریاست ستاد مشترک در دستان یک دامپزشک قرار داشت و هم اکنون عالی ترین مقام سیاسی استان جناب اقای دکتر شریعتی متخصص در ژنتیک هستند. مصادیقی از این قبیل چه در ایران و چه در سطوح بین الملل آنچنان در فزون هستند که اشاره به یک درصد آنها مثنوی هفتصد من کاغذ می طلبد.

همچنین مرقوم فرمودید که 6 نفر از فعالان قوم خاص بانی این پیشنهاد بودند. قوم خاص مورد نظر شما! در برابر آش در هم جوشی که شما می خواهید بپزید، باید چکار بکنند؟ اگر از قوم خودشان کسی را معرفی کنند می شود "ذنب لایغفر", و اگر از قوم شما کسی را کاندید بکنند، می شود "دام پلتیک" درست مثل محمدحسین خان که به یکی از طوایف اخطار داده بود "طایفه ی فلان نه حق دارد به ییلاق برود و نه حق دارد به گرمسیر برود". حال اگر قوم مورد نظر شما از فردی غیر از قوم خودشان حمایت نمایند، این نه تنها عیب نیست بلکه نشانگر رشد و تعالی ان قوم است.

2- جناب نیک، در ادامه مطلب مبارکتان خصوصیات معاونت سیاسی انتظامی را مورد اشاره قرار دادید که عیناً نقل می شود: "بدون تردید کسی باید در کرسی معاونت سیاسی استانداری خوزستان بنشیند که اولاً شایسته این مسند باشد، دوماً جامع الاطراف و کارآمد باشد، سوماً تجربه و دانش مرتبط با این مسوولیت را داشته باشد، چهارماً هم جنس کار و حوزه ی ماموریت باشد، پنجماً مورد تایید ویژه ی نهادهای امنیتی و انتظامی و دیپلماتیک استان و کشور باشد. یادتان باشد که استان خوزستان به عنوان اولین بلوک امنیتی، از حساس ترین نقاط پدافند امنیتی کشور است و از حیث ژئوپلتیک اهمیت خاصی دارد مرحمت فرموده آن را دام پلتیک نفرمایید!"

جناب آقای نیک سرشت عزیز، دامپزشک مورد نظر شما که این همه مورد هجمه قرار داده ای، متاسفانه شناخت درست و دقیقی روی ایشان نداشته و ندارید و یا شناخت درست دارید، اما تعمداً می خواهید کتمان حقیقت کنید.

دامپزشک موصوف را بنده از سال 1366 که دانشجوی دانشگاه شیراز بود می شناسم، یعنی قریب به 28 سال، ریز و دقیق او را می شناسم؛ نمادی راستین از اخلاق و دیانت، راستی و درستی، اهل مطالعه و تحلیل، و بسیار دست پاک و در نهایت ساده زیستی، اهل تعامل و پایبند و ثابت قدم به اعتقادات سیاسی است. در دولت اصلاحات فرماندار بوده است، عضو هییت علمی و استاد دانشگاه است، بیشتر اقوام و فعالان سیاسی روی ایشان اجماع دارند و ... افسوس که نمی توانم و به مصلحت نمی بینم سایر خصایل آن مرد "در باران" را برشمارم .

جناب آقای نیک، کسی اگر از منظر شما آن فرد سیاسی نیست، چه کسی سیاسی است؟؟ دوست نازنین بی انصافی نکنیم، بخاطر دستمالی شهری را به آتش نکشانیم و با آبروی مسلمانی بازی نکنیم. اصل خبر صحت ندارد، چرا با فرزندان خود چنین می کنیم؟ چرا؟ آیا زاد بوم گرایی مورد ادعای شما این که یکی از بهترین نخبه های استان را اینگونه مورد لطف! قرار بدهید.

با احترام
محمد شریفی

 

واکنش دکتر خون میرزایی به شایعه انتصاب در معاونت سیاسی استانداری خوزستان

در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال انتصاب «دکتر نبی الله خون میرزایی» بر مسند معاونت سیاسی استانداری خوزستان، وی اظهار داشت: تاکنون هیچ سخنی در این باره از سوی استاندار با بنده نشده است و همه این اخبار شایعه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شوشان، وی افزود: امیدوارم افرادی توانمند برای معاونت های استانداری خوزستان مطرح شوند و بنده در حدی نیستم که خود را مناسب این سمت بدانم.

دکتر خون میرزایی تصریح کرد: بهتر است دوستان اصلاح طلب و همچنین سایر افراد سطح توقع خود را از دکتر شریعتی کاهش دهند تا بتواند با فراغ بال تصمیم گیری کند و در جهت توسعه استان گام بردارد.

وی در پایان گفت: انتظار است همه نخبگان و گروه های سیاسی با همدلی و همراهی برای حل مشکلات استان در کنار استاندار حرکت نمایند.
 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دکتر
|
Seychelles
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
1
9
جاابه هر موقع پزشک و داروسازو ... پست میگیرن همه سر تعظیم دارن اما وقتی دامپزشک پست میگیره خونشون به جوش میاد.
محسن
|
Russian Federation
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
3
0
سلام. دکتر خون میرزایی ................................... حالا معاون استاندار! ولا خدا شانس بده!
دکتر غلامرضا رفیع صداقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
3
سلام . دکتر خون میرزایی از نوابغ دانش اموخته ورودی سال 1364 دانشگاه شیراز است در ارتباط با تدین ایشان تا انجایی که من اطلاع داشتم شخصا با صدق دل و نه جهت حفظ انسجام سیاسی حاضرم در نماز جماعت به ایشان اقتدا کنم این به معنی کامل بودن کمالات معنوی در ایشان است . نامبرده دانش اموخته دانشگاه شیراز است نه دانشگاه هاوایی .
هر کسی که از یک دانشگاه معتبر فارغ التحصیل شده باشد و یا از لحاظ علمی qualifiedباشد معنی این جملات را درک می کند اگر منتقدی توانست به دور از سلطه قدرت اداری خوددر حضور نامبرده عرض علم داشته باشد حرفش حق است والا بهتر است خاموش باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
2
لازم نیست شلوغش کنی حکیم مهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
2
ایشون الان مدیر کل شیلات می باشند و خودشان با تماسی که با خبرگزاری ها داشتند هرگونه صحبت با ایشان را تکذیب کردند
آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
3
آقای دکتر خون میرزایی نه تنها فرزند خوزستان بلکه از نخبگان این خطه می باشند و انسانیت و همنوع دوستی ایشان مثال زدنی ست. ایشان در گذشته سمت فرمانداری را بر عهده داشته اند و نشان داده اند که در سیاست آنچنان قدرتمند هستند که میتوان حتی به عنوان استاندار نیز به ایشان اعتماد کرد. در ضمن رشته ی تحصیلی ارتباط خاصی با سیاست ندرد و نداشته است.
محمد رضا لجن اورک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
2
با سلام خدمت تمامی بزرگواران در خصوص شخصیت آقای دکتر خون میرزایی باید یاد آور بشم که ایشان شخصیتی ولایت مدار و بسیار مردمی و دلسوز و مردمدار و به لحاظ سیاسی انسانی آگاه به مسائل روز و با درک و درایت سیاسی بالاست و فرزند خلف این مرز و بوم .یا. علی
نظر شما
ادامه