کد خبر: ۳۰۶۴۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
روایت جدید فلاحت‌‌پیشه از حادثه تروریستی ریجاب:
«حشمت‌‌الله فلاحت‌‌پیشه» افزود: دکتر نیک عزم که از دوستان قدیمی من بود و در خودروی عقبی قرار داشت، برای آنکه توجه تروریست‌‌ها را از خودروی ما منحرف کند، با خودروی خود به سمت آنها رفت که او را نیز هدف قرار دادند و به شهادت رسید ...
 
 

حکیم مهر - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تشریح جزئیات جدیدتر از حادثه روز یکشنبه «ریجاب» اسلام آباد غرب، پژاک را متهم اصلی این حادثه تروریستی خواند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «حشمت الله فلاحت پیشه» نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس، با اشاره به حادثه روز یکشنبه منطقه ریجاب در شهرستان اسلام آباد غرب و سوء قصد به وی و چند نفر از مسئولان استان کرمانشاه، اظهارداشت: در این حادثه پس از اینکه به کمین افراد مسلح برخوردیم، به سمت ما رگبار بستند که ابتدا راننده ما به شهادت رسید، سپس فرماندار شهرستان که کنار راننده نشسته بود، از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

وی افزود: من و آقای افضلی مدیر کل شیلات استان در صندلی عقب نشسته بودیم که بلافاصله سر خود را پایین آوردیم اما به دلیل آنکه افراد مسلح به بدنه ماشین تیراندازی می کردند، آقای افضلی هم از ناحیه پا مجروح شد.

فداکاری دکتر نیک عزم برای انحراف توجه تروریست ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در همین حال، دکتر نیک عزم رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان که از دوستان قدیمی من بود و در خودروی عقبی قرار داشت، برای آنکه توجه تروریست ها را از خودروی ما منحرف کند، با خودروی خود به سمت آنها رفت که او را نیز هدف قرار دادند و به شهادت رسید.

فلاحت پیشه با بیان اینکه تیراندازی به سمت خودروی ما طی ۷ دقیقه ادامه داشت و پس از قطع شدن، مجدداً ادامه می یافت، اظهار داشت: آنها به دلیل آنکه می ترسیدند ما اسلحه همراه داشته باشیم، جلو نمی آمدند و تیر خلاص نمی زدند و تنها از فاصله دور و طی ۷ دقیقه به سمت ما تیراندازی می کردند و تیراندازی را قطع می کردند و سپس ادامه می دادند.

وی خاطرنشان کرد: در همین حین، خودروی ما صدای کوچکی کرد و به سمت دره به حرکت درآمد و با توجه به اینکه راننده ما به شهادت رسیده بود و فرمانده هم بدحال بود و توان چرخاندن فرمان را نداشت، از من خواست تا ماشین را کنترل کنم که من هم در همان حال که در زیر صندلی عقب نشسته بودم، دستم را بالا آوردم تا فرمان را بچرخانم که آنها مجدداً تیراندازی کردند و من نیز از ناحیه دست هدف قرار گرفتم. اما اتومبیل به صخره برخورد کرد و این باعث شد تا به دره هزار متری سقوط نکند.

پژاک از متهمان اصلی این حادثه تروریستی است/ اعلام گروه های دیگر برای انحراف ماجرا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه درباره ماهیت عوامل این حمله تروریستی تصریح کرد: من معتقدم همه این اظهارات و مسئولیت به عهده گرفتن ها و نگرفتن ها، شایعه و برای انحراف ماجرا است؛ چیزی که ما می دانیم این است که این افراد از خارج از مرز آمده بودند و هدف آنها نیز برهم زدن فضای روانی منطقه قبل از سفر آینده نزدیک رئیس جمهور به کرمانشاه بوده است.

فلاحت پیشه تاکید کرد: این منطقه، منطقه امنی است و ما هم هیچ وقت با سلاح در آنجا تردد نمی کردیم اما این کمین از خارج ساماندهی شده بود و الان هم برای اینکه تعقیب و گریزها را تحت الشعاع قرار دهند، برخی ها مسئولیت حادثه را بر عهده می گیرند یا نمی گیرند؛ در حالی که به نظر من گروهک تروریستی پژاک که مسئولیت حادثه را بر عهده نگرفته است، از متهمان اصلی است.

وی افزود: همچنین گروه های جعلی هم که اعلام می کنند و مسئولیت حادثه را بر عهده می گیرند، معلوم نیست واقعیت داشته باشند؛ چیزی که مشخص است این است که از خارج ایران آمده بودند.

انتصاب حادثه به مردم منطقه، دروغ و شایعه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به برخی شایعات که وقوع این حادثه را به برخی طوایف منطقه به خصوص افراد اهل حق نسبت داده اند، اظهارداشت: این شایعات را همان ضدانقلاب راه انداخته؛ در حالی که آقای سید فرزاد افضلی مدیر کل شیلات استان که کنار دست من بود و تیر خورد، خودش از رهبران طوایف اهل حق منطقه است؛ مردم اهل حق هیچگاه در طول تاریخ جمهوری اسلامی از خطوط قرمز خارج نشده اند و حتی مردم اهل سنت منطقه در چارچوب امنیتی جمهوری اسلامی عمل می کنند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه برای دیپلماسی رسانه ای کشور متاسفم که با این تعابیر به این دو شهید حادثه ظلم کردند، گفت: من برای رئیس و نایب رئیس مجلس آقایان لاریجانی و پزشکیان متاسفم. من منتظر بودم که ببینم آیا این واقعه را یک واقعه مهم می دانند؟ اما هیچ کدام از آقایان این حادثه را امروز مطرح نکردند تا اینکه مجمع نمایندگان استان کرمانشاه یک بیانیه دادند که از هیئت رئیسه قرائت شد و باز هم می گویم که متاسفم که فضای فکری مسئولان از فضای موجود در مرز فاصله دارد.

انتقاد از رئیس و نایب رئیس مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با گلایه از نوع اطلاع رسانی شبکه خبر سیما در این حادثه، اظهار داشت: آنها ابتدا بلافاصله زیرنویس کردند و تحت عنوان سوء قصد، از شهدا با عنوان جانباختگان حادثه یاد کردند؛ این نوع اطلاع رسانی نزدیک بود که منجر به یک مشکل داخلی در منطقه شود و باعث شد تا برخی رسانه های بیگانه این حادثه را به یک اختلاف داخلی و منطقه ای تعبیر کنند.

فلاحت پیشه تاکید کرد: خوشبختانه با مصاحبه به موقع رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و دو نفر از نمایندگان استان کرمانشاه، این شکل اطلاع رسانی تحت الشعاع قرار گرفت اما من برای رسانه ملی متاسفم که کسانی که مظلومانه شهید شدند و ۷ دقیقه به آنها تیراندازی شد، اینها را به عنوان جانباخته معرفی کردند. آن هم کسانی که در نوار مرزی برای خدمت به مردم حضور یافته بودند.

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم فضای ذهنی بسیاری از مسئولان ما با مردم مرزنشین منطقه فاصله دارد. من نمی دانم که این مردم به چه قیمتی مرز را نگهداشته اند و حتی حاضر نشدند برای کسانی که در عالی‌ترین شکل ماموریت جان خود را از دست داده اند، عنوان شهادت را به کار ببرند.

سرنخ های خوبی به دست آمده است

فلاحت پیشه در ادامه با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان کرمانشاه درباره این حادثه به طور رسمی از وزیر کشور سوال کرده اند، اظهار داشت: سوال این است که چطور امنیت یک جاده کوچک را تامین نکرده اند، اما بلافاصله پس از این حادثه از همدان تا مرز، هر چند کیلومتر یک ایست بازرسی گذاشته اند که عوامل را بگیرند. آیا پیشگیری بهتر نبود؟

وی خاطرنشان کرد: اعلام کرده اند که در این رابطه سرنخ های خوبی به دست آمده است و بعید می دانم که این افراد از مرز خارج شده باشند.
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
داره ............ میگه، هیچ گروهی مسئولیت این ترور رو بر عهده نگرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
پلاک ماشین ها سفید بوده پس تروریست ها حتما خبر داشتند که مسولین از اینجا می گذرند پس احتمال زیاد کسی از تمام و دیدارها و محل بازدیدها به تروریست ها گزارش می داده است پس تروریستها بدون نقشه و اطلاع قبلی نمی توانستند از انجا اتفاقی عبور کرده باشند
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
واقعا از شنیدن این خبر ناراحت شدم.
امیدوارم دیگر شاهد چنین فجایعی نباشیم.
روح دکتر نیک عزم همکار عزیزمان شاد.
سلام
|
Australia
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
استانی که آب نداره مدیرکل شیلات داره دقیقا چکار میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
سلام
خدارحمت کند دکترنیک عزم را
آشفتگی دیگر در این حادثه مشخص نکردن مسئولیت شهید دکتر نیک عزم است
ایشان رییس شبکه شهرستان یا مسئول اداره آبزیان اداره کل استان ویاسمت دیگری داشته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
سلام
شایسته بود ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور ویا نماینده ایشان دراستان کرمانشاه ومراسم تشیع ویاترحیم این شهید بزرگوار وعیادت از مجروح حادثه حضور می یافتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
برای خودم متاسفم که در نقطه سفرمرزی انجام وظیفه میکنم وکارواکسیناسیون رادرکنار میدان مینها انجام میدم اگر این اتفاق برایم بیفتد کسی هست ............ /؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه