کد خبر: ۳۰۴۶۶
تعداد نظرات: ۵۲ نظر
در پی واگذاری آموزش 24 رشته مرتبط با سلامت از وزارت علوم به وزارت بهداشت:
جای خالی رشته «دامپزشکی» در بین رشته‌های اعلام شده کاملاً احساس می‌شود. انتقال آموزش رشته دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، مزایای فراوانی خواهد داشت که به تعدادی از آنها اشاره می‌شود ...
 
 

حکیم مهر - قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، اخیراً از واگذاری آموزش 24 رشته مرتبط با سلامت از وزارت علوم به وزارت بهداشت خبر داده است.

به گزارش حکیم مهر، بر این اساس کلیه امور آموزشی رشته هایی از قبیل روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت، روانشناسی خانواده، علوم ورزشی، ورزش درمانی، خدمات سلامت و بهورزی، دارویاری، سلامت یاری، تغذیه ورزشی، مراقبت از زنان، مراقبت طبی از سالمندان، مشاوره ژنتیک، ماساژدرمانی، بهداشت روان و مشاوره ورزشی و کایروپراکتیک از وزارت علوم به وزارت بهداشت انتقال خواهد یافت.

بر اساس آنچه که از سوی «دکتر حمید اکبری» قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام شده است، واگذاری این رشته ها پس از انجام کار کارشناسی و هماهنگی با وزارت علوم صورت خواهد گرفت.

واقعیت امر این است که جای خالی رشته «دامپزشکی» در بین رشته های اعلام شده کاملاً احساس می شود. انتقال آموزش رشته دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، مزایای فراوانی خواهد داشت که به تعدادی از آنها اشاره می شود:

1. کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو:

همه همکاران استحضار دارند که پذیرش بی رویه دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه های دولتی و آزاد طی سال های اخیر که از آن به «سونامی پذیرش دانشجو» یاد می شود، چه بلایی را بر سر فعالین این رشته در بخش خصوصی آورده است. افزایش بیش از حد تعداد دامپزشک در کشور، وضعیت معیشتی ایشان را به شدت دچار بحران نموده و این روند در صورت ادامه، وضعیت می تواند روز به روز بدتر از گذشته گردد.

اما، وزارت بهداشت با توجه به قدرت چانه زنی و سیاسی بالا توانسته است این روند را در دانشگاه های زیرمجموعه خود و حتی دانشگاه آزاد اسلامی کاملاً کنترل نماید به طوری میزان بیکاری در بین دانش آموختگان کلیه رشته های زیرمجموعه وزارت بهداشت، در حال حاضر بسیار کمتر از دانش آموختگان رشته های وزارت علوم است.

در صورت انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، مسلماً روند پذیرش بی رویه دانشجو در دانشکده های دامپزشکی و افزایش تعداد این دانشکده ها متوقف و حتی معکوس خواهد شد.

2. افزایش کیفیت آموزش در دانشکده های دامپزشکی:

همانطور که پیشتر گفته شد، متاسفانه وزارت علوم نتوانسته است کیفیت فرآیند آموزشی را در دانشکده های دامپزشکی کشور در حد مطلوبی نگه دارد و این کاهش کیفیت در دانشکده های دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، محسوس تر می باشد. وزارت علوم طی سال های اخیر نشان داده است که توانایی و قدرت کنترل کیفیت آموزشی در دانشکده های زیرمجموعه دانشگاه آزاد را ندارد، ولی در صورت انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، نظارت بر کیفیت فرآیند آموزشی در دانشکده های دامپزشکی بهبود خواهد یافت.

3. پایان حذف دامپزشکان از شرکت در مقطع Ph.D وزارت بهداشت:

طی سال های اخیر، همواره با انتشار دفترچه های راهنمای آزمون دکترای تخصصی  (Ph.D) وزارت بهداشت، شاهد حذف دامپزشکان از ادامه تحصیل در تعدادی از رشته های علوم پایه وزارت بهداشت بوده ایم که از آن جمله می توان رشته فارماکولوژی را نام برد.

با توجه به اینکه تعداد بسیاری از فارغ التحصیلان دامپزشکی به علت علاقه شخصی و یا آینده شغلی بهتر، تمایل به ادامه تحصیل در رشته های علوم پایه وزارت بهداشت را دارند، ادامه روند فعلی موجب محدودیت برای این همکاران شده و آنها را از ادامه تحصیل در رشته مورد نظرشان باز خواهد داشت، ولی در صورت انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، مسلماً ایجاد چنین محدودیت هایی متوقف شده و حتی می توان با انجام رایزنی با مسئولین معاونت آموزشی وزارت بهداشت، اجازه ادامه تحصیل دامپزشکان در سایر رشته های علوم پایه وزارت بهداشت را دریافت کرد.

4. رفع مشکل اخذ شماره نظام پزشکی در مقطع Ph.D رشته های بالینی وزارت بهداشت:

یکی دیگر از مشکلاتی که در سال جاری از سوی سازمان نظام پزشکی ایجاد شده است، عدم واگذاری شماره نظام پزشکی به دامپزشکانی است که دوره دکترای تخصصی خود را در رشته های بالینی وزارت بهداشت طی نموده اند و بدین ترتیب، این همکاران علی رغم به دست آوردن دانش و توانایی های لازم، اجازه دایر نمودن آزمایشگاه، مطب و فعالیت بالینی نخواهند داشت (به عنوان مثال کلینیک تغذیه یا ژنتیک) و تنها اجازه فعالیت در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی را دارند.

در صورت انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، این مشکل برطرف خواهد شد.

5. پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دوره های تخصصی:

در حال حاضر وزارت بهداشت به دانشجویان دوره رزیدنتی ماهیانه مبالغی را با عنوان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می کند، ولی دانشجویان دوره های تخصصی دامپزشکی از دریافت حقوق در دوره تحصیلشان محروم هستند. در صورت انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت، می توان با انجام رایزنی های لازم، چنین حقوقی را برای دانشجویان رزیدنت دامپزشکی برقرار نمود.

 

با توجه به اینکه برخلاف سایر رشته های زیرمجموعه وزارت علوم، «دامپزشکی» رشته ای است که بیشترین قرابت را چه از نظر بهداشتی و چه از نظر بالینی با وزارت بهداشت دارد، پیشنهاد می شود که مسئولین سازمان سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی از فرصت به وجود آمده استفاده نموده و با ایجاد یک کارگروه مشترک و برگزاری جلسات کارشناسی، به سرعت این موضوع را بررسی نموده و در صورت توافق نهایی، درخواست انتقال آموزش دامپزشکی از وزارت علوم به وزارت بهداشت را با این دو وزارتخانه مطرح نموده و آن را تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۲۲
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
4
15
از حکیم مهر خواهش می کنم یک کمپین ایجاد کند و این موضوع رو دنبال کند مطمئن باشید 99% دامپزشکان خواستار این موضوع هستند واقعا وضعیت دامپزشکی اسفناک شده دعا خیر و حمایت ما همراه شما خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
4
10
حکیم مهر خواهش میکنم در این راه به ما کمک کنید با ایجاد کمپین یا هر راهی که میشه. کمک میکنید امضا جمع کنیم؟
بهزاد رنجبران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
2
6
چقدر جذاب!
همین چند روز پیش بود که مرکز مجازی پژوهش‌های راهبردی دامپزشکی برای حل مشکل بند ۴ این خبر
(4. رفع مشکل اخذ شماره نظام پزشکی در مقطع Ph.D رشته های بالینی وزارت بهداشت)
دستور عاجل به بازگرداندن امر آموزش به خانه‌ی اصلی آن یعنی وزارت علوم صادر فرموده بودند.
از حکیم مهر تقاضا دارم دو مرکز "پایگاه خبری - تحلیلی" و "مرکز مجازی پژوهشهای راهبری" خود را از یکدیگر تفکیک کند. این همه تشتت به کدام راهبرد منتج خواهد شد؟
وزارت بهداشت هیچگاه دامپزشکی را جدی نگرفته جدی نخواهد گرفت.
ما هیچگاه حیله‌ی وزیر بهداشت در قلع و قمعع صندوق رفاه و بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی به نفع حل کمبود بودجه وزارتخانه متبوعش را فراموش نخواهیم کرد.
مشکل با جابه‌جایی بین این وزارتخانه و آن نهاد حل نخواهد شد. مشکل هزینه‌‌ی بالای درمان است که هیچگاه برای پیشگیری خرج نکرده‌اند.
بیاییم مطالبات خود را به دور از احساسات و هیجان پیگیری نماییم.
پاسخ ها
مدیر مسئول حکیم مهر
| Finland |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
با سلام و احترام،
خبر مورد اشاره شما (از رئیس جمهور درخواست می‌کنم در یک اقدام انقلابی، آموزش پزشکی را به خانه اصلی خود یعنی وزارت علوم بازگرداند!) ابراز نظر یکی از اساتید دانشگاه در قالب بازنشر خبر یکی از خبرگزاری ها بوده است و موضع رسمی حکیم مهر تلقی نمی گردد.
ضمن اینکه در این مقاله انتقال سازمان دامپزشکی به زیرمجموعه وزارت بهداشت مطرح نشده است، بلکه بحث انتقال «آموزش دامپزشکی» بوده است.
دکتر دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
ماندن در وزارت علوم و جهاد اوج فلاکت هست- عاجزانه از دوستان درخواست میکنم که تلاشهای خود را برای این انتقال انجام دهید.
شک نکنید و مطمعن باشید همکارانی که مخالفت می کنند فقط بفکر منافع خود هستند- اما این انتقال به نفع انها نیز خواهد بود و خود بی اطلاعند.
بهزاد رنجبران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
با پوزش از رسانه‌ی محترم حکیم مهر
گمان بر این برده شد که "درج اظهار نظر یکی از اساتید دانشگاه" همسو با موضع حکیم مهر می‌باشد.
مجتبی گلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
4
99٪ که چه عرض شود، 100٪ دانشجویان و فارغ التحصیلان علوم دام پزشکی از تصمیم نامیمونی که منجر به جدا شدن آموزش علوم دام پزشکی از وزارت بهداشت گردید ناخرسند هستند، تصمیمی که صد چندان بر مشکلات و بحران‌های گریبانگیر فارغ التحصیلان علوم دام پزشکی افزود و هم چنان می‌افزاید. بنابراین با یقین صد در صدی می‌توان گفت که کسی در مجموعه‌ی دام پزشکی وجود ندارد که با بازگشت مجدد آموزش دام پزشکی به زیرمجموعه‌ی وزارت بهداشت که به حق جایگاه اصلی آن است و شایسته‌تر از بسیاری رشته‌های دیگر است مخالف باشد یا ممتنع. بنابراین سازمان دام پزشکی کشور، سازمان نظام دام پزشکی و گروه آموزش دام پزشکی در وزارت علوم برای محقق ساختن این امر یعنی باز گرداندن آموزش علوم دام پزشکی به مجموعه‌ی آموزشی وزارت بهداشت از حمایت و پشتیبانی کامل بدنه‌ی دام پزشکی کشور اعم از دانشجویان در هر مقطع تحصیلی و فارغ التحصیلان علوم دام پزشکی برخوردار هستند. فقط همانطور که در مقاله‌ی فوق آمده است نباید زمان را از دست داد و تشکیل کمیته‌ای متشکل از نهادهای فوق الذکر برای رایزنی و انتقال این درخواست به مسئولین مربوطه باید هر چه زودتر احرایی شود.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
3
با سلام.از حکیم مهر صمیمانه درخواست می کنم لااقل به طور غیر مستقیم با ایجاد کمپینی در رسیدن به این هدف که برای دامپزشکان و مجموعه ی دامپزشکی بسیار بسیار سودمند خواهد بود کمک نماید.دوستان دامپزشک این فرصتی است که نباید از دست برود! نیاز به کمک هیچ مسئولی نیست دوستان! بیشترین قدرت را همین کمپین ها و کانال های تلگرامی دارند! همانگونه که در موضوعات مختلف نظیر موضوع فیش های واریزی شاهد آن بودیم.
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
2
بیایید باهم باشیم ما دکتران دامپزشک هیچ کم و کسری از دکترای انسان نداریم که هیچ بیشتر هم داریم
همیشه در حق ما اجهاف شده این هم از بی توجهی مسعولان دامپزشک هستن واقعا جای تاسف داره
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
با گوشه هایی از صحبت های شما موافق هستم ولی اینکه همکاران ما در شاخه انسانی کمتر از ما هستند خیر.
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
4
سلام، خواهش میکنم اینطور پیشنهادات فقط در حد پیشنهاد باقی نمونه و در راستای عملی شدنش کمپین یا گروهی رو تشکیل بدید و مطمین باشید این خواسته ی همه ی دامپزشکهاست.
من خودم به شخصه برای فرار از وضعیت کاری نا به سامان دامپزشکی تصمیم گرفتم وزارت بهداشت امتحان بدم ولی متاسفانه هفته ی پیش قانونی تصویب شد که به ماها شماره نظام نمیدن، اخه ما چه گناهی کردیم؟ اکثر دامپزشکای تازه فارغ التحصیل از نظر حقوقی زیر خط فقر هستند. چرا مسولین نظام و سازمان دامپزشکی هیییییچ تلاشی نمیکنند که دامپزشکی بره زیر نظر وزارت بهداشت؟
تورو خدا این موضوع رو پیگیری کنید، ما که دستمون به جایی بند نیست....
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
4
مشکل اینجاست که دانشگاه آزاد و افرادی که بعضا از خود ما دامپزشکا هستن تو وزارت علوم جلوی کار رو میگیرن و فکر نکنم این اتفاق بی افته
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
ما یک سری آدم باسواد اکادمیک داریم یه سری آدم باسواد اخلاقی داریم یه عده آدم بی سواد داریم، حالا تن این عده هم لباس دکتری کن.

دسته اول و دوم در خطر انقراض اند.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
5
جهاد کشاورزی یک نهاد تولیدی هست و دامپزشکی درمان و هیچ ارتباطی بین جهاد و دامپزشکی وجود نداره دلیل عدم پیشرفت این رشته در ایران بخاطر همین موضوع هست امیدوارم دامپزشکی هر چه زودتر به وزارت بهداشت بپیوندد.با تشکر از حکیم مهر
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
1
به نظر میرسه این 20 نظر منتشر نشده مشکل از شبکه همکاران بوده یا سرور که جواب نمیداده...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
3
خواهشا" همه باهم کاری کنید. ضمنا" یکی از مشکلات پیش رو ظرفیت بالای پذیرش دانشجوی دامپزشکی توسط دانشگاه آزاده که الان بعضی از دانشگاه ها بدون کنکور پذیرش دارن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
3
3
این دامپزشکی که من میبینم زیر نظر وزارت بهداشتم بره بازم اونجا توسرش میزنن.هیچ کاریم واسش نمیکنن مگه وزارت بهداشت واسه رشته های مامایی و...که زیر مجموعش هستن چیکار کرده که بخواد واسه ما بکنه.اونا فقط به پزشکا و دندانپزشکا اهمیت میدن.فقس همین
پاسخ ها
دکتر دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
دوست عزیز با همه نقدها و مسائلی که در زیرمجموعه وزارت بهداشت باشد بازهم از وضعیت موجود خیلی بهتر هست- مافیای دامپزشکی به شکلی ایجاد شده که با له کردن این رشته اوج میگیرند ولی در وزارت بهداشت برعکس با ارج دادن به رشته ها اوج میگیرند- خواهر بنده با فوق دیپلم بهداشت درآمدش بیشتر از بنده هست. با این وجود ارائه توانایی ها در وزارت بهداشت بیشتر کمک کننده به حل مشکلات دامپزشکی هست.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
3
من با انتقال دامپزشکی از وزارت علوم به بهداشت در دوران تحصیل و انتقال سازمان دامپزشکی از جهاد به بهداشت کاملا موافقم اما واقعیت چیز دیگریست و هیچ وقت این اتفاق نمی افته مگر به یک شرط، اونم اینکه تمامی دامپزشکان و دانشجویان این رشته به صورت یکپارچه دست به تظاهرات و تحصن بزنن که اینم خیلی خیلی بعیده و بهتره بگیم غیرممکنه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
مگه صبر کنیم دهه 80 ای هامون وارد بشن
ممد مجدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
5
5
چقدر وضع مملکته بده
با این اوصاف اگر دامپزشکان زیر نظر وزارت بهداشت برن چند روز بعدش مهندسا هم می خوان زیر نظر وزارت بهداشت برن و رشته اشون رو مرتبط به جون آدما جلوه می دن
وزارت بهداشت در این مملکته سمبل تبعیض و بی عدالتیه
اونوقت شمام به این بی عدالتی رو می خواید تایید کنید؟
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
7
وجود دامپزشکی در وزارتی که هیچ کار بهداشتی انجام نمیدهد باعث بی توجهی به این رشته آموزش آن و نیروهای آن خواهد شد هنوز تعرفه های خدمات درمانی بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی با سیاستهای اشتباه تبیین می شود لذا رفتن زیر نظر وزارتی که عنوانش بهداشت باشد به نفع آموزش و کل دامپزشکی کشور خواهد بود
طیبه زینلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
5
نکته ای که در این بین ذکر آن لازم بنظر میرسد نقش عمده رشته دامپزشکی در تامین غذای سالم مورد نیاز جامعه می باشد..متاسفانه این تقش مهم در وزارت جهاد کشاورزی که عمدتا تولید محور بوده به فراموشی سپرده شده است.اتتقال دامپزشکی به وزارت بهداشت بسیاری از این مشکلات را برطرف نموده و منجر به حذف بسیاری از موازی کاری ها خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
9
3
بنده شخصا مخالفم با این موضوع و این انتقال حتی اگر مطرح شود شخصا به دیوان عدالت اداری شکایت میکنم. در هیچ کجای دنیا دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت نبوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
دوستان همچین میگن در هیچ جای دنیا دامپزشکی جزء وزارت بهداشت نیست آدم فکر میکنه انگار کل دنیا رو گشتن و تحقیق کردن.دامپزشکی در ایتالیا و اتریش دقیقا جزء وزارت بهداشت است.همچنین دامپزشکی در کره جنوبی جزء یک وزارت خانه مستقل به نام وزارت بهداشت غذا و دارو هست و زیر نظر کشاورزی نیست.این 3 مثال از کشورهای پیشرفته هست.این کشورهایی بود که من میدونستم.شاید کشور های دیگه هم باشه. بعدش هم در کشوری مانند استرالیا که دامپزشکی جزء کشاورزی هست اون ها کشاورزیشون بسیار قوی و قدرتمند هست نه مثل ایران!در ضمن میبینم که منافع یک عده به خطر افتاده!
شیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
5
لطفا جهت جابجایی از وزارت علوم به بهداشت اقدام کنید زمان می گذرد .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
این عمر منو توهه که در بی غیرتی یه سری که چسبیدن به میزوصندلیشون داره میگذره
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
6
روز به روز داريم در جا ميزنيم. اگه نريم وزارت بهداشت تا سه سال بعد همه دامپزشكان بيكارن. حتي با مدرك دكتري تخصصي
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
4
3
اوه اوه دامپزشکا هم غیرتی شدن ما جور دیگه در موردتون فکر میکردیم...
منم با این انتقال بسیار موافقم و اگه دیر بجنبین سرد میشه و از گرمای موضوع کم میشه و میخوابه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
مشکل شما واکسیناتورهای پرمدعای ............... هستید خو .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
2
4
باسلام عاجزانه.....توجه کنید عاجزانه از حکیم مهر درخواست دارم ک کمپینی برای این موضوع ایجاد کند و اطلاع رسانی کند تا همگی دامپزشکان به این کمپین بپیوندند بخدا دانشجویان دامپزشکی وسایر اقشارمرتبط به دامپزشکی واقعا مظلومندبیاید ببینید که اوضاع چقدر خرابه ایا این حق ما دانشجویان است؟؟؟ دامپزشکی در کشورمان نیاز به یک انقلاب دارد انقلابی که یدلیل سهل انگاری خودمان به این موضوع نیاز پیدا شده است و اکنون باید کاری کرد از حکیم مهر عاجزانه تقاضا داریم کاری کند کاری که سالهاست منتظر انیم تا شاید ثبات به شرایط دامپزشکی کشور برگردد باید از جایی شروع کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
3
از دست اندرکاران پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر درخواست می گردد حتما موضوع انتقال دامپزشکی از وزارت علوم به بهداشت را با ایجاد یک کمپین پی گیری نمایند. جایگاه واقعی دامپزشکی در وزارت بهداشت است. خواهشمند است قشر زحمت کش دامپزشکان را در این راستا یاری نمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
2
با عرض ادب دامپزشکی یعنی مهر تایید یه سلامت غذایی وباید به جایگاهش اهمیت دهند دامپزشکان هم مثل یک پزشک عمومی باید حقوق بگیره حقشه چون دکتره 6_7سال درس خون ده اکثر واحدهاشونم مشترک حتی بیشتر بوده دامپزشکسید سید:
وقتی امیدت با خداست✨
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
1
حکیم مهر عزیز خواهش میکنم تشکیل کمپین را آغاز کنید، شما رسانه فراگیر دامپزشکی هستید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
4
5. پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دوره های تخصصی:
اینو واقعا لازمه
خسته شدم از اینکه یه سری از اساتید .......... منو مجبور میکنن سر کلاسشون بشینم و متن پاوری که معلوم نیست دانشجوی سال قبل به زبان انگلیسی واسش اماده کرده رو بخونه و با ترجمه افتضاحش هی بگه من بنویسم و بعد فکر کنه داره تو مقطع تخصص درس میده و بگه شما تمام وقت هستید و نباید برید سرکار
خسته ام از اینکه هر جا واسه کار رزومه میفرستم میگن ما هشتصد هزارتومن حقوق که وزارت کار اعلام کرده رو میدیم و شما هم باید تمام وقت باشید
خسته شدم از اینکه هر روز میشنوم دانشگاه آزاد یه رشته جدید تخصص زده
ازاینکه واسه تخصص تو اکثر رشته ها دارند مهندس کشاورزی که بلده فقط زمین رو بیل بزنه میگرند و بعد بهش نظام دامپزشکی هم میدن
خسته شدم از اینکه چون وزارت علومه هر استادی با سواد و گرند صفر میتونه به تخصص درس بده
خو لامصب تو که گرندت نداری دست از سر کچل دانشجو بردار بزار بره یه گروه دیگه پایان نامه رو کار کنه، از کدوم حقوقش بیاره خرج پایان نامه رو بده
خسته شدم از ماجرای ماده 19 که کارفرما های پرو میگن ما که نباید جواب گو بحث با هر کسی بشیم که ازمون حقوق میگریه، نمیخاد نمونه، اصلا شما رو به خیر و مارو به سلامت
میترسم از این جابه‌جای از وزارت هم مثل بقیه مشکلات زندگی منه دهه 60 ای به دوران من دیگه نکشه و با همین شرایط افتضاح مدرک تخصص رو بار رنج بگیرم
اما ای کاش یه روزی دیگه ای کاش نداشته باشم به خاطر شرایط کارو تحصیل
اساتید میترسند تو وزارت علوم با انتقال موافقت کنند چون سطح علمیشون کمتر از وزارت بهداشتی هاس، اگه این جا به جایی رخ بده تمام پست های کشوری رو از دست میدن
که البته خیلیم به حق هست
چرا باید اجازه بدیم رتبه بهترین دانشگاه ایران 558 باشه تو رنگینگ اما رتبه قطرو امارات اون بالا بالای ما باشه
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
1
اوه اوه دامپزشکا هم غیرتی شدن ...
منم با این انتقال بسیار موافقم و اگه دیر بجنبین سرد میشه و از گرمای موضوع کم میشه و میخوابه...
ممد مجدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
1
1
یک سوالی از شما دامپزشکان عزیز داشتم دلیل اینکه میخواید برید وزارت بهداشت اینه که شمام مثل پزشک پول پارو کنید یا نه واقعا دلتون برای سلامت جامعه سوخته؟
من رشتم مربوط به دامپزشکی نیست ولی اینکه می بینم پزشکا پول پارو می کنم حرصم در میاد و به سیاستشون نه می گم ولی بعضی ها می خوان دنبال این سیاست برن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
2
خواهش میکنم کل مجموعه دامپزشکی رو مد نظر قرار بدین. لطفا سایر رشته های زیر رده دامپزشکی از جمله علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و باکتری شناسی و انگل شناسی و ویروس شناسی و .... در تمامی مقاطع باید به وزارت بهداشت منتقل بشن. خواهش میکنم تا فرصتی هست این کار صورت بگیره. لطفا کمپینی براه بیاندازید و این امر رو محقق کنید.به خدا خسته شدیم از این همه بی هویتی از این همه نادیده گرفته شدن.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
بنده هم با انتقال سازمان دامپزشکی از وزارتخانه جهاد کشاورزی به وزارت بهداشت موافقم چون هیچکدام از واحدهای اداری و فنی دامپزشکی هیچ سنخیتی با جهاد کشاورزی نداره وباوزارت بهداشت مرتبط است‌.با سپاس از حکیم مهر.
یک خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
دوستان خانه از پای بست ویران است . مشکل الحاق به وزارت بهداشت نیست . مشکل از نبود قوانین منسجم در خود دامپزشکی است ‌ . از آموزش بگیرید تا مجوز کار و قدرت اجرای و .... . به جرات میگم ۹۰ درصد دامپزشک ها و متخصص های ما در حد تکنسین هم دانش و بینش ندارند . مطمئن باشید پس از الحاق به وزارت بهداشت همین حق مشاور رو هم از دامپزشکی گرفته و به بهداشتی ها میدن.
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
دوستان بنده بعد سالها تلاش در عرصه دامپزشکی تصمیم به ادامه تحصیل در یکی از رشته های تخصصی علوم پایه پزشکی شدم- نمیگم اینجا مدینه فاضله هست ولی مطمعن باشید کل چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ شایستگی دامپزشکی بهتر از خیلی از رشته های وزارت بهداشت هست ولی افسوس که وزارت جهاد به اون بها نمیده و وزارت علوم آموزش دامپزشکیو بگند کشیده- مطمعن باشید با انتقال به وزارت بهداشت خیلی از مسائلتون خود بخودی حل میشه- اساسا هم حل مشکلات دامپزشکی زیر نظر بهداشت به نفع وزارت بهداشت و پزشکی هم هست و اونها با این الحاق مشکلی ندارن- فقط به این خاطر برخی مواقع حقوق دامپزشکی در وزارت بهداشت پایمال میشه که دامپزشکی زیرنظر اینا نیست و از وزارت جهاده- وگر نه وزارت بهداشت میدونه علم و اهمیت کار دامپزشکی زیاده- تلاشهاتونو ادامه بدید و تحت تاثیر سخنان برخی از دوستان که با این انتقال موقعیت و منافعشون رو در خطر می بینن قرار نگیرید.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
حکیم مهر جان واقعا لازمه یه کمپینی راه بندازیم که این اتفاق بیفته و دامپزشکی به وزارت بهداشت منتقل بشه . اگه این اتفاق بیفته خیلی از مشکلات دامپزشکی حل میشه و به جایگاه واقعی که انتظار داریم دامپزشکی برسه میرسه...
لطفا یه اطلاع رسانی و یا یه کمپینی درست بشه برای تحقق این موضوع
خیلی ممنون
دامپزشك بخش خصوصي
|
United States of America
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
به نظر اينجانب مشكل با انتقال حل نميشود دقت در تعين مديران و روسا بدون توجه به وابستگي هاي غير معمول اهميت دادن به تجربه محدوديت در زمان انتصاب مديران و معاونين مثال عمر مفيد يك معاون فني اداره كل حداكثر سه سال و عمر مفيد مدير كل حداكثر پنج سال است
پرهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
درسته که در اکثر کشورهای دنیا دامپزشکی زیر مجموعه بهداشت و درمان نیست ولی در هیچ کجای دنیا هم دامپزشکی چنین بی ارزش و بی جایگاه نیست. شاید با رفتن به زیرمجموعه بهداشت و درمان به اندازه پزشکان جایگاه کسب نکنیم ولی حداقل از این جایگاهی که داریم ارتقا پیدا میکنیم. انتخاب بین بد و بدتره
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
دست اندر کاران زحمت کش و دلسوز حکیم مهری واقعا خسته نباشید و خدا قوت.میشه یه گزارش دیگه راجع به واگذاری آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت کار کنید؟عاجزانه ازتون خواهشمندم کمپینی برای این موضوع راه بندازید.نذارید این فرصت از دست بره تا مجبور بشیم مثل همین قضیه ندادن شماره ی نظام پزشکی این همه امضا جمع کنیم که شااااید یه فرجی بشه!! اگه آموزش ما به وزارت بهداشت منتقل بشه دیگه جلوی این همه بی احترامی و قانون های من در آوردی گرفته میشه.لطفا جواب پیاممو بدین.ممنون
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
ابتدا باید از خودمان شروع کنیم،اگر ما دامپزشکان نیز مانند پزشکان پشت هم باشیم و کمتر به فکر منافع شخصی باشیم، می توانیم در تصمیم گیری هایی که در زمینه دامپزشکی صورت می گیرد، تاثیر گذار باشیم.
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
تشکر از نظرتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
2
0
سلام بر همه دوستان عزیز
دوست عزیز و گرامی گیریم رفتی زیر نظر بهداشت و درمان حالا چی میشه اشتغال زایی میشه؟؟؟ یعنی وزارت بهداشت میخواد واست معجزه کنه؟؟؟ اون دامپزشکی که میره دنبال تخصص های گروه پزشکی مقصر خودشه.برادرمن شما که از گروه پزشکی خوشت میاد چرا رفتی دامپزشکی. حالا خودتون کلاه خودتون رو قاضی کنید یه دانشجوی پزشکی رو اون استاد فارموکولوژی درس بده که پایه اش پزشکی بوده یا یه استاد فارموکولوژی که پایه اش دامپزشکی بوده. وجدانن اگه خودت دانشجو پزشکی بودی صدات درنمیومد.واقع بین باشید.
تارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
همکاران محترم دامپزشک باید برای خودمون و همکارانمون ارزش و احترام قایل شویم در غیر این صورت با توهین به رشته دامپزشکی جایگاه اصلی خودمون را بدست نمی اوریم.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
یکی از رشته های دامپزشکی در مقطع ارشد بهداشت وکنترل کیفی مواد غذایی هست این هر چند مرتبط با غذای انسانی هست ولی در دامپزشکی قرار دارد و در وزارت بهداشت به آن طرح تعلق نمیگیرد از مسئولین خواهشمندیم پیگیری فرمایند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
0
مملکت عقب مانده راه حلی ارایه داده میزان پذیرش را به شدت پایین می اوریم و مشکل بیکاری حل می شود چنین چرتو پرت را به افغانستان هم یاد بدهید اگر توانستید به دانشگاه های کاندا هم پیشنهاد کنید
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
0
0
لطفا درمورد مسعولین دامپزشکی درمورد رشته بهداشت مواد غذایی (بدون منشا دامی)هم یه فکری کنید.رشته مارو نه دامپزشکی قبول داره نه وزارت بهداشت
نظر شما
ادامه