کد خبر: ۳۰۴۶۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
در پایان این جلسه مقرر شد کارگروهی با تشکیل جلسات کارشناسی مستمر در سازمان دامپزشکی کشور، با بررسی دقیق کلیه جوانب موضوع، نسبت به اصلاح دستورالعمل اجرایی ماده 19 آئین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی در بازه زمانی مشخصی اقدام کنند ...
 
 

حکیم مهر - نشست بررسی چگونگی اجرای دستورالعمل اجرایی ماده 19 آئین نامه بهداشتی دامپزشکی با حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی، نائب رئیس جامعه دامپزشکان ایران، مسئولین تعدادی از انجمن های کارفرمایی واحدهای تحت نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و روسای انجمن های مسئولین فنی بهداشتی استان های مختلف، برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، امروز سه شنبه 8 تیر ماه، این نشست به منظور هم اندیشی درباره موانع اجرا و اتخاذ تدابیر مناسب برای اصلاح دستورالعمل ماده 19 آئین نامه اجرائی نظارت بهداشتی دامپزشکی در جهت دستیابی به هدف عدم وابستگی مالی مسئولین فنی و بهداشتی با صاحبان و متصدیان تحت نظارت موضوع ماده 19 آئین نامه بهداشتی دامپزشکی در محل سالن جلسات سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

در این نشست، «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اهمیت رعایت اصول و مقررات بهداشتی در تمام مراحل تولید تا عرضه فراورده های دامی اظهار داشت: سلامت مهم ترین ویژگی هر محصول دامی است و با عنایت به سیاست توسعه صادرات غیر نفتی، شرط لازم صادرات این اقلام، کیفیت و سلامت آن و اعمال نظارت بهداشتی در طول زنجیره از خوراک دام تا محصول نهایی می باشد و در این راستا لازم است صاحبان و متصدیان تحت نظارت با بهره گیری از دانش مسئولین فنی بهداشتی نسبت به ایجاد هسته های فکر و هم افزایی برای رسیدن به این مهم تلاش کنند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در مبانی اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی سلامت نیز امنیت غذایی مورد تاکید قرار گرفته است که سلامت مواد غذایی وجه تمایز و لازمه تحقق آن، محسوب می شود.

تولید سالم دو بال دارد؛ سرمایه گذاران و کارفرمایان، و مسئولین فنی بهداشتی

دکتر خلج تصریح کرد: تولید سالم دو بال دارد، یک بال آن سرمایه گذاران و کارفرمایان هستند که بستر مناسب و بهداشتی برای تولید را فراهم می کنند و بال دیگر مسئولین فنی بهداشتی، که دانش فنی لازم را به عرصه عمل وارد می کنند. به عبارت دیگر، سرمایه گذاران برای تضمین سلامت محصول تولیدی در واحد خود نیازمند یک مسئول فنی آگاه، مقتدر و مسلط به امور هستند. البته مسئولین فنی بهداشتی نیز باید دارای استقلال عمل کافی و مناسب باشند، امنیت شغلی این گروه بسیار اهمیت دارد. مسئول فنی بهداشتی نباید نگران حذف محصول ناسالم باشد. از نگاه دیگر در عرصه تولید محصول سالم، دو خط قرمز حمایت منطقی از کسب و کار و امنیت شغلی مسئولین فنی بهداشتی، لازم و ملزوم یکدیگرند. سازمان دامپزشکی کشور نیز با اعمال بهینه و علمی بازرسی های بهداشتی باید به وظیفه قانونی ملی و بین المللی اعمال نظارت های بهداشتی بپردازد.

دکتر خلج تاکید کرد: سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا. نیز علاوه بر موارد مندرج در آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، بر حسب وظیفه قانونی موظف به رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلان حرفه دامپزشکی می باشد.

کارفرمایان در تصمیم گیری ها مشارکت داده شوند

«قربان زاده» نایب رئیس انجمن کشتارگاه های صنعتی طیور ایران، «دکتر خدایی» دبیر اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران، کانون مرغ تخمگذار ایران، «دکتر رسولی» دبیر انجمن صنفی کارفرمایان بسته بندی مواد پروتئینی و «دکتر سید فرزاد طلاکش» دبیر انجمن تخم مرغ شناسنامه دار نیز به نمایندگی از تشکل های کارفرمایی مرتبط فعال در حوزه های تحت نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور در این جلسه حضوری فعال داشتند.

این نمایندگان بر ضرورت ارتقای دانش و توانایی های مسئولین فنی بهداشتی و نیاز مبرم صنعت به اشخاص نوآور و صاحب دانش در حوزه بهداشت تاکید کردند و خواستار پایبندی مسئولین فنی بهداشتی به تعهدات خویش در حضور فعال در واحد و اعمال نظارت های قانونی شدند. ضمن آنکه تولید سالم به عوامل متعددی از جمله تاسیسات و ابزار، مواد اولیه و ... بستگی دارد و محول کردن تمام مسئولیت به مسئولین فنی بهداشتی خطاست.

ایشان با اشاره به اینکه امنیت شغلی مسئولین فنی بهداشتی وابسته به امنیت اقتصادی کارفرمایان در کسب و کار خویش است و براساس قانون کار و حمایت های قانونی ناشی از آن پرداخت حقوق بر عهده و مورد تعهد کارفرمایان است.

کارفرمایان ضمن انتقاد از انتشار برخی اخبار غیرواقع که موجب تشدید تقابل و لطمه دیدن صنف مسئولین فنی بهداشتی شده است، از عدم نظرخواهی از کارفرمایان در تدوین دستورالعمل ها گلایه کردند و در نهایت خواستار بازنگری دستورالعمل اجرای ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی با حضور نمایندگان کلیه ذینفعان و لحاظ قوانین جاری کشور شدند.

امنیت شغلی مسئولین فنی بهداشتی تامین شود

در این جلسه «علی بهروز سامی» بازرس انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی آذربایجان غربی، «وحید سرلک» عضو هیات مدیره انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی تهران، «دکتر فرهاد حکیمانه» رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی اصفهان، «دکتر حسن نصر» نایب رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی اصفهان، «سید عباس حسینی» دبیر انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی اصفهان، «سید امیر حسین محمدی» نایب رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی تهران، «علی مناف زاده» رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی آذربایجان غربی و «دکتر مهرداد تشکری» رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی استان تهران حضور داشتند و دیدگاه های مسئولین فنی بهداشتی عضو در استان های مختلف را در خصوص نحوه اجرای ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی بیان کردند.

ایشان با اشاره به اینکه هدف اصلی مسئولین فنی بهداشتی تامین کیفیت و بهداشت محصولات تولیدی می باشد، تاکید کردند در حال حاضر مدت قرارداد به کارگیری مسئولین فنی، بسیار کوتاه است و تضمین کننده امنیت شغلی مورد نیاز نمی باشد. همچنین پرداخت حقوق باید برابر تعرفه های قانونی مصوب صورت پذیرد. نمایندگان تشکل های صنفی مسئولین فنی بهداشتی بر ضرورت تناسب آموزش های ضمن خدمت مسئولین فنی با نوع کار تاکید کردند و همچنین خواستار اصلاح و شفاف شدن شرح وظایف مسئولین فنی، منطبق با نیازهای واقعی بهداشت جامعه شدند.

کارگروهی مامور اصلاح دستورالعمل ماده 19 شد

«دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا. نیز در این جلسه ضمن تشریح موادی از آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و ارائه گزارشی از عملکرد شرکت نظام سبز سلامت، تاکید نمودند دستورالعمل اجرایی ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی با تعمق و دقت زیاد تدوین شده است و بایستی از ظرفیت های آن به نحو مناسب، استفاده شود.

در این جلسه، «دکتر شجاعی» نائب رئیس جامعه دامپزشکان ایران نیز در سخنانی، ضمن تاکید بر اهمیت تعامل کارفرمایان و مسئولین فنی بهداشتی در چارچوب مفاد آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی بر ضرورت تداوم جلسات کارشناسی در این خصوص تا حصول نتیجه مناسب، تاکید کرد.

در پایان این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی اجرائی شدن دستورالعمل ماده 19 مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل های کارفرمایی و مسئولین فنی بهداشتی، سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا و جامعه دامپزشکان ایران با تشکیل جلسات کارشناسی مستمر در سازمان دامپزشکی کشور با بررسی دقیق کلیه جوانب موضوع، نسبت به اصلاح دستورالعمل اجرای ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی در بازه زمانی مشخصی اقدام کنند.

 
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مسئول فنی از فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
1
با سلام به نظر می رسد کار ی هر چند کوچک در باره حقوق از دست رفته قشر زحمت کش وبی ادعای مسئولین فنی برداشته شده است ولی به گواهی مدت حضورم در کشتارگاه طیور کارفرمایان هیچ دغدغه ای جز منافع مالی مد نظر ندارند وسلامت محصول به نوعی برای انها کم اهمیت وحتی به ضرر انها می باشد .کدام کارفرمای با وجدان ومنصفی است که منافع مالی را به سلامت محصول ترجیح دهد با 15 سال مسئولیت بهداشتی وسرو کار داشتن با کارفرمایان متعدد به هر دلیلی که منافع مالی ایجاب نماید کارفرما به دنبال فرصت طلبی است مقداری انصاف داشته باشند حضور وتاثیر گذاری مسئولین بهداشتی را درک خواهند کرد اعاده عدم پرداخت حقوق 10 -11 ماهه یکی از همکاران از سوی کارفرما با وجود دقت نظر وحساسیت مسئول بهداشتی به بخشنامه ها وضوابط بهداشتی موجود باعث هتک ابرو وحیثیت نامبرده وحتی تهدید به اخراج نامبرده گردید ه است.مقداری منصف باشیم مسئولین بهداشتی سربازان گمنام ولی بی پشتوانه سلامت مواد غذایی هستند که تا کنون حقوق وحیثیت انها توسط کار فرمایان لگد مال شده است .انهایی که وجدان کاری را مد نظر دارند تنها خدا را در نظر می گیرند . فقط اوست که فرمان میراند وبس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
1
تمام دغدغه کارفرمایان به زیر سلطه بردن مسئولین بهداشتی ومنفعت جویی می باشد مسئولین بیدار باشند وگرنه کارفرمایانی که برای ازمودن تقلب های فراوان نیرو استخدام می کنند وهزینه های گزافی هم خرج می کنند چند رقاز حقوق در نظر گرفته شده برای مسئولین بهداشتی برایشان عددی نیست که پرداخت نکنند ولی دنبال افرادی می گردند که مطیع انها باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
1
با تشکیل این همه جلسات هنوز هم باید جلسه تشکیل بدهند تا تصمیم بگیرن واقعا ایا انقدر کار خطیری هست که این همه سال و تشکیل جلسات گوناگون هنوز جواب نداده.....باز هم باید جلسه تشکیل بشه..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
3
با احترام
واقعاً مضحک هستش
برگزاری جلســــــه برای چه موضوعی؟!!
اینکه بیایم سلامت مردم (در بحث فراورده های پروتئینی ) رو با سرمایه دار به مذاکره بگذاریم ؟؟؟!!
که چطور میشه از گوشه کنارش حذف کرد که رضایت تولید کننده لحاظ شده باشه؟
شرم داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
3
لطفا یه گزارش تهیه کنید چرا کسی که سر کار نمیره و تازه از دانشگاهش فارغ‌التحصیل شده باید حق عضویت نظام دامپزشکی رو که صد و پنجاه هزارتومنه بده!!!! مگه نظام براش چکار میکنه!!!!کاش فقط یه بار بود هردوسال یه بارم باید صدور مجدد بشه.
یه دانشجوی تازه فارغ التحصیل شده باید پول از کجا بیاره؟بگذارید بره سرکار بعد بگید پول بده!!!!!
لااقل کارت و شماره نظام را با هزینه ی کمتری صادر کنند.کارت بانکی با این امکاناتی ک داره انقد گرون نیس صدورش!!!!!این کارت که فقط جهته شناساییه و هیچ امکاناتی هم نداره.نظام که کاری برامون نمیکنه که انقد پول میگیره واسه حق عضویت!!!!!
هرچند این حرفا فایده ای نداره ولی.....
دامپزشک خسته
|
Germany
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
1
باسلام اگردراین جلسات هرتوافقی صورت بگیرد ولو به له یابه ضررطرفین مهمترین مساله ضمانت اجرای قوانین است تکرار میکنم ضمانت اجرا وتا زمانی که ضامن اجرای ماده 19 سازمان دامپزشکی وبه تبع آن ادارات کل استان ها باشند هیچ اتفاقی نخواهدافتادوماهرروز مان (یوم البدتر)میباشد ضامن اجرای ماده 19 فقط وفقط قوه قضاییه آنهم به صورت مستقیم است والسلام .
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
2
با سلام نظام دامپزشکی یه چیز فرمالیته ست فقط کارت صادر میکنه و ....................... بعنوان مثال رییس نظام دامپزشکی ................. 15ساله رییسه عجیبه نه انتخاباتی نه چیزی فقط پول میگیره برا صدور پروانه کارت مراسم و غیره نظام عملا کارش پول گرفتنه موقع حمایتم هیچ جا نمیشه پیداش کرد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
بطور کل مسول بهداشتی وفنی برای کشتنار گاهها ومراکز بستبندی وغیره لازم وضروریست ولی نمی دانم چرا برای مرغ تخمگذار هم منوط بصدور پروانه مسول فنی شدهاست زیا مرغ تخمگذار وگوشتی فقط بایستی یک دکتر دامپزشک راری پروانه طبابت مسول ویزیت ودستورات بهداشتی واحدرا بعهده بگیرد والسلام تا مرغداران هم راغب باین کار باشند ویک دکتر دامپزشک باسابقه کارمندزیر نفوذ مرغدار قرارداده نشود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
درگذشته باوقت قبلی از دکتر دامپزشک باتجربه برای ویزیت فارم مرغداری ویا گاوداری استقبال میکردند اززمانیکه جنبه اجباری بخود گرفته ازهر جند بار که احساس میکند بدکتر دامپزشکدارند یک بار بآنها مرجعه میکنند یک از دلایل همین در بوق کرنا وضع دکتران دامپزشک میباشد وزور چپان کردن دکتر دامپزشک در مرغداریها است وهمیطور که عرض کردم در مرغداری تخمگذار وگوشتی بایستی یک دکتر دامپزشک صاحب پروانه طبابت مسولیت بهداشتی فارم رتا تعهد کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
فقط کافیه دولت جلوی حقوق های چند صد ملیونی بعضی مدیران بانک ها رو بگیره.انوقت خود دولت میتونه حقوق مسول فنی ها رو تامین کنه دیگه نیازیم به کارفرما نیست!!انوقت کارفرما مجبوره زیر بار مسول فنی بره و حرف گوش کن بشه! مگه نه اینکه دولت به پزشکا از جیب خودش حقوق میده مگه دامپزشکا کارشون حفظ سلامت مردم نیست؟!خب خود دولت به دامپزشکا حقوق بده اینکه کارگروه نمیخواد فقط یکم فکر و تعقل میخواد
سازمان بوق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
0
این جامعه دامپزشکان ایران این وسط چی میگه !؟ الان این سازمان دامپزشکی کلا منحل بشه و نظام هم وجود نداشته باشه سلامت غذایی جامعه هیچ تغییری نمیکنه.


این اپیدمی گذاشتن گوشی سر جلسه روی میز رو هم باید رسیدگی کرد، عزیزان وقتی همه حواس ها سر گوشی هاتونه کی میتونه تصمیم بگیره !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
سازمان دامپزشکی حداقل یک اهرم قدرتمند برای فشار به کارفرمایان دارد که میتونه ازش استفاده کنه و اون عدم صدور پروانه بهره برداری بهداشتی و یا عدم تمدید آن تا زمان موافقت و به راه آمدن کارفرمایان است .
نظر شما
ادامه